Het probleem met het hogere brandstofverbruik blijft.Wat ik zoal heb ondernemen. ZONDER RESULTAAT.
Banden zijn op spanning, zelfs 0,15 bar meer dan voorgeschreven. Remmen lopen niet aan, de wielen kunnen ook makkelijk draaien als de scooter op de middenbok staat. Ook de naven worden niet warm na een rit van 60 kilometer. De motor loopt, trekt en start als vroeger, geen abnormale geluiden. Kleppen staan correct, nieuwe bougie. Nieuwe varioriem en dito glijders en geleiders, het geheel in de variokast ziet er samen met de koppeling goed uit en kan zonder compressie (met uitgedraaide bougie) soepel bewogen worden. Verwaarloosbaar weinig stof in de variokast na bv. 4.000 kilometer rijden. Het verbruik nu is 1,88 liter per 100 kilometer. Daarvoor was het 1,4 liter per 100 kilometer. Dat is bijna een halve liter meer (25%)bij dezelfde rijstijl.
Het verbruik daarvoor was minstens voor 50.000 kilometer hetzelfde en is deze zomer tijdens de dagen van plus 30 graden begonnen, waarschijnlijk bij het toeren in de eifel. De carburator is nog nooit los geweest behalve een keer bij ultrasoon reinigen, maar dat is al ruim 60.000 kilometer geleden. Het blok gebruikt geen olie en in afgelaten olie zitten ook geen vreemde dingen. De olie ruikt niet naar benzine. Al ruikend kan ik geen lek vaststellen rondom, ook geen druppelplek onder de scooter bij lang (halve dag) stilstaan. Iemand nog een suggestie?