Kymco Super 8 uit 2009

Tineke

Re: Kymco Super 8 uit 2009

Bericht#11 » 30 aug 2015, 07:17

Mijn Super 8 uit 2009 had ik tweedehands gekocht. Het was mijn eerste scooter. Ondanks dat ze wat problemen heeft gehad was ik erg blij met deze scooter. Ik vond haar fijn rijden. Ook zij reed tussen de 1:25 en 1:50.
0 x

Gebruikersavatar
willem01
Berichten: 23

Re: Kymco Super 8 uit 2009

Bericht#12 » 02 sep 2015, 22:21

Inmiddels ben ik de 4000km gepasseerd. Lijkt alsof de vering langzaamaan wat minder hard begint te worden :)
Het verbruik is na vervanging van de rolletjes nog wat verder gedaald. Laatste score is 49,6 km op 1 liter!! :shock:
Gaat de goede kant op.

Willem.
0 x

Gebruikersavatar
willem01
Berichten: 23

Re: Kymco Super 8 uit 2009

Bericht#13 » 25 sep 2015, 22:35

Ben ik weer eens.
De laatste tijd is het niet echt scooterweer geweest. Ja... ik ben een mooi-weer-rijder :)
Inmiddels heb ik er zo'n 2400 km mee gereden. Ik moet zeggen, ik ga 'm steeds meer waarderen. Hij wordt nog steeds wat comfortabeler. Lijkt wel alsof hij nu pas ingereden raakt. Woon-werk verkeer (27km enkele reis) is goed te doen.
Laagste verbruik is nu 1 op 51,6! Schijnt te helpen als je niet probeert om bij elk stoplicht als eerste weg te zijn :roll: Is met een 4takt sowieso geen goed idee...
Maar hij loopt nog steeds vlot naar zijn kruissnelheid. Zo rond de 50 loopt ie 't lekkerst.
Morgen kijken voor een passend topkoffertje. Hem mijn keus laten vallen op een GIVI B33NML. dat schijnt de enige te zijn die gemonteerd kan worden zonder gaten in de drager te moeten boren met de bijbehorende slede. Die slede wordt op een montageplaat SR6105 gezet, die wwer gebruik maakt van een klem op de achterkant van de standaard drager en aan de voorkant van het schroefpunt van de standaard drager.
Nog zo'n 1600km. Dan is ie aan een beurt toe en weet ik ook wat de onderhoudskosten zijn. Ben wel blij dat de nokkenas door een ketting aangedreven wordt. Is wat onderhoudsvriendelijker.
Samengevat ben ik er tot nu toe dik tevreden mee. Alleen de banden vind ik niet echt geweldig. Heb het idee dat deze niet echt stabiliteit bieden. Niet dat je er mee op je plaat gaat, maar rechtuit voelt de scooter wat zoekerig aan, met name wanneer er heel lichte langssporen in het wegdek zitten. In bochten lijkt hij er wat in te vallen in plaats van vloeiend een bocht in te gaan.
Als er nog iemand tips heeft voor een paar goede sloffen hou ik me aanbevolen.

Willem.
0 x

Gebruikersavatar
willem01
Berichten: 23

Re: Kymco Super 8 uit 2009

Bericht#14 » 13 apr 2016, 22:47

Al weer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb over mijn Super8.
De laatste weken toch een paar dagen gehad dat het mooi weer was om eens een stukkie te rijden. De Super8 maar eens uit zijn winterslaap gehaald, alles even gecontroleerd en de weg weer op.
Een tijdje terug heb ik de rolletjes laten vervangen door zwaardere exemplaren. Ben toen van 5,5 naar 7 gram gegaan. Trok een stuk beter. Maar de laatste paar ritten viel het me op dat, wanneer je vanaf zo'n 30, 35 km/h gas gaf, hij wel wat moeite had met het bereiken van het juiste toerental. Hij kwam er wel maar had er wat moeite mee.
Vorige week moest hij toch weg voor een beurt en toen heb ik er 6,5 grams rolletjes in laten zetten. Meteen een heel verschil.
Vanuit stilstand hoor je tot zo'n 30 km/h het toerental oplopen, daarna gaat de vario zijn werk doen en blijft het toerental gelijk tot zo'n 52 km/h. Lijkt dus dik voor elkaar te zijn.
De beurt bracht verder niet veel bijzonders aan het licht. Bougie vervangen, V-snaar voor de zekerheid, olie en luchtfilter vervangen en de rolletjes verwisseld voor lichtere.
Inmiddels de 7000 gepasseerd. Zelf heb ik er nu zo'n 5000 mee gereden. Het blijft een fijne machine. Stevig, niet oncomfortabel, loopt rustig en zuinig. De monteur had er even op gereden en vond 'm zeldzaam goed lopen :D
Alleen de achterband plaagt me nog wel eens. Het is de originele achterband nog die er op zit en die geeft me niet het vertrouwen wat ik zou willen. Af en toe maakt ie nog wel eens een stapje opzij en dat voelt niet prettig. Ik rij 'm wel op deze zomer en hou er rekening mee dat ie wel eens een klein stukje wil schuiven.
Heeft iemand van jullie een advies over welke opvolger ik het beste kan kopen? Ik ben geen scheurneus, dus plakkerig rubber is niet nodig. Maar ik wil wel graag fatsoenlijke grip hebben. Er wordt zelden of nooit met twee personen op gereden.
Ik lees graag jullie adviezen.

Willem.
2 x

Eric L

Re: Kymco Super 8 uit 2009

Bericht#15 » 13 apr 2016, 22:59

De originele banden van een Super 8 zijn CST banden.
Ook ik vond ze niet echt geweldig maar zijn wel enorm slijtvast.
Ik had op mijn Super 8 ruim 27.000 kilometer ermee gereden en waren nog lang niet op.
Daarna had ik een Agility 16 met Kenda banden.
Deze waren al een heel stuk beter.
Misschien heeft Michelin banden voor jouw 14 inch wielen.
Kijk eens op deze site wat ze zoal hebben.

http://www.oponeo.nl/?gclid=CN7dnebAjMwCFckV0wods14GWQ
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Kymco Super 8 uit 2009

Bericht#16 » 14 apr 2016, 07:13

Continentel contitwist heeft mijn zoon onder zijn super8 topbandje! Trouwens als mijn brommer niet fijn/ veilig aanvoelt door de banden gaan ze er direct onder vandaan, niet dat ik de geldpest heb maar veiligheid gaat voor....

Ik vind de super8 qua zadel btw nou juist weer niet zo comfortabel, en de dubbelle vering is enkel weggelegd voor de 4takt versie he, de 2 takt heeft er maar 1.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
willem01
Berichten: 23

Re: Kymco Super 8 uit 2009

Bericht#17 » 30 apr 2016, 21:21

Was ik weer eens. Inmiddels heeft ie z'n beurt gehad. Schade viel mee. 116 euro's. Nieuw luchtfiltertje, bougie, motor- en transmissie olie, klepspeling nagekeken en nog wat meer klein spul. V-snaar was nog redelijkl maar is toch maar vervangen. Voor 15 euro kun je 't risico niet lopen dat je stil komt te staan onderweg. 7 grams rollen laten vervangen door 6,5 grams. Is een stuk beter.
Vandaag nog maar eens een stukje getoerd. Was lekker weer. Zo'n 40 kilometer gereden. Het blijft een heerlijke machine om te rijden. Hij blijft ook lekker zuinig. Ik rijd er gemiddeld zo'n 47 kilometer per liter mee. Doet ie goed :P.
Inmiddels staat er iets meer dan 7300 kilometer op de klok. Ik verwacht er nog veel kilometers mee te kunnen maken. Op naar de volgende beurt bij 11.000 kilometer. Ben benieuwd.

Willem.
2 x

Gebruikersavatar
willem01
Berichten: 23

Re: Kymco Super 8 uit 2009

Bericht#18 » 27 apr 2018, 19:16

Het is al weer een jaar of 2 geleden dat ik hier iets heb laten weten over mijn Suoer8. Nou, super is ie nog steeds. Inmiddels staan er zo'n 14.500 kilometers op. Afgelopen week nog een beurt gehad. 106 euro, dus dat viel weer mee. En hij rijdt nog steeds super! Heb wel ontdekt dat na zo'n 3500 tot 4000 kilometer hij wel een beetje onderhoud kan gebruiken. Nieuw filtertje, bougie en zo doet 'm dan wel goed. Verbruik tot nu toe tussen de 45 en 50 kilometer op een litertje. Is niet verkeerd. En ik vind het nog steeds een heel comfortabele machine om op te rijden. Hoop er nog lang plezier van te hebben.

gr. Willem.
4 x

Gebruikersavatar
willem01
Berichten: 23

Re: Kymco Super 8 uit 2009

Bericht#19 » 03 mei 2020, 10:01

We zijn weer een paar jaar verder.
Heb gisteren de Super8 ingeruild voor een Agility16+ uit 2015 met nog geen 10.000 km op de teller. nDe Super8 had er inmiddels zo'n 21.000 op staan. Reed ondanks dat nog steeds als een trein. Maar.... eind vorig jaar hebben ze bij mij alvleesklierkanker geconstateerd. En ondank dat de pijn nu nog wel meevalt, begon het stugge van de Super8 me wel op te breken. Niet alle wegen en fietspaden liggen er als een biljartlaken bij...
Het comfort op de Agility is echt een stuk beter. Buddy zit veel fijner (lees zachter) en de vering is soepeler, wat voor mij een stuk aangenamer is. bStuurgedrag is wel even wennen met dat 16" voorwiel en de tank op een lager punt. De Super8 had de neiging om enigszins een bocht in te vallen, de Agility moet je echt sturen. Maar dat is een kwestie van wennen. In het verleden een Area51 gehad waar de tank ook een stuk lager lag. Die ging als een malle de hoek om :) Maar ik denk dat ik wel goeie vriendjes word met de Agility.
Groet, Willem.
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Kymco Super 8 uit 2009

Bericht#20 » 03 mei 2020, 10:47

Mooi Willem. Ik hoop dat je nog lang en fijn kan genieten van de Agility!
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer