De AGM CafeRacer Luxury

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#1 » 10 okt 2016, 19:36

Nadat de server's van STN het even moelijk hadden en mijn vorige topic verloren was gegaan zal ik nu weer beginnen met schrijven. Intussen ben ik 1200 km verder maar alles wat ik nog weet uit die 1200 kilometer zal ik ook nog proberen te verslaan(is dat het werkwoord van verslag?)

Nou, laten we maar bij het begin beginnen, waar ga ik het in dit topic over hebben? Ik ben van plan om al mijn belevingen met mijn cr luxury vast te gaan leggen. Dit ga ik ook doen via youtube en als ik een video heb gemaakt zal ik die ook even in dit topic linken. Dit topic maak ik omdat, ondanks dat de cr's steeds populairder worden (zeker op dit forum te zien) er nog steeds vrij weinig van bekend is. Terwijl het een geweldige brommer is die iedereen op zijn minst een keer heeft moeten zien. Ik heb al vrij lang naar deze brommer zitten te kijken dus voor mij was de aankoop makkelijk, maar het brommer/scooter aanbod is enorm, dus is het vaak moeilijk voor mensen om te kunnen kiezen. Ik probeer hierbij te helpen door over de CR te schrijven. Mocht je vragen hebben over de cr mag je die gerust stellen. Ik zal niet altijd direct antwoorden doordat ik het vrij druk heb met mijn opleiding maar ik zal altijd wel binnen een paar dagen reageren.

Voor vandaag vind ik dit wel weer genoeg geschreven maar in de komende weken zal ik gaan schrijven over de al gemaakte kilometers en daarna zal ik zeker dit topic in leven houden zolang ik kilometers maak op de CR.

Volgende Post: FTrotsenburg @ De AGM CafeRacer Luxury
Laatst gewijzigd door FTrotsenburg op 13 okt 2016, 15:45, 2 keer totaal gewijzigd.
4 x

Gebruikersavatar
Jeroen007
Berichten: 232

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#2 » 10 okt 2016, 19:41

Helemaal top!! Hulde aan FTrotsenburg voor zijn initiatief! :knight: :drinks: :taz:
2 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#3 » 11 okt 2016, 15:48

Vandaag lijkt het me leuk om het even te hebben over het feit dat iedereen deze brommer leuk vind. Ik wist voor dat ik hem kocht al dat ik wel wat bekijks zou krijgen maar dat het zo veel zou zijn had ik niet gedacht.

De eerste paar honderd kilometer ben ik er eigenlijk elke dag op uit gegaan voor een rit van op zijn minst 40 kilometer, dit was goed te doen aangezien ik nog vakantie had. Lekker door de polder naar Purmerend of op een enthousiaste dag naar Haarlem en Amsterdam. Als je gewoon lekker aan het rijden bent zie je om je heen heel veel hoofden draaien, dit komt doordat het echt iets nieuws is voor mensen, zeker omdat de motoren die zijn omgebouwd tot caferacer (over de naam zal ik het in de toekomst nog gaan hebben.) meestal zomer motoren zijn. Net zoals oude auto's staan ze het grootste gedeelte van het jaar in de stalling en op de mooie zomerdagen word ermee gereden. Dit maakt dat de meeste mensen nog nooit iets (motor of brommer) van dit kaliber hebben gezien.

Ook op het pont krijg ik vaak een gesprek met mensen die meestal beginnen met "Is het nou 2 of 4 takt" en nog vaker met "Waar komt dat vandaan, dat AGM". Ik vind dat hartstikke leuk om zo'n praatje te hebben. Ik heb zelfs al iemand gehad die vroeg "hoeveel cc is dat? 250 ofso?" Waarop ik antwoorde "Nee gewoon 50cc, waar hij raar van opkeek." En heel recent, op de terugweg van de Zandvoort meeting kwam ik nog kort in gesprek met een van de bestuurders van een oldtimer (in dit topic staan een paar foto's van: Verslag STN treffen Zandvoort 09-10-2016).

Wat mij ook opvalt is dat de meeste mensen als eerste denken dat het een motor is, dat merk ik ook omdat ik van de meeste motorrijders de hand groet krijg. Ik groet altijd terug maar toch denk ik dan bij mezelf "ze moesten eens weten dat ik maar 50cc heb". Aangezien scooters in mijn ervaring nooit gegroet worden. Ook zie ik als ik op het fietspad rijd menig motorrijder even vreemd naar mij kijken.

Kortom, als je er niet van houd om bekeken te worden om even een gesprek aan te gaan zou ik deze brommer niet kopen. Maar als je daar geen problemen mee hebt zou ik zeggen "ga ervoor".

Vorige post: FTrotsenburg @ De AGM CafeRacer Luxury
Volgende post: FTrotsenburg @ De AGM CafeRacer Luxury
Laatst gewijzigd door FTrotsenburg op 13 okt 2016, 15:45, 2 keer totaal gewijzigd.
1 x

Gebruikersavatar
Okocis
Voormalig STN Lid
Berichten: 870

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#4 » 11 okt 2016, 16:11

Frank,dat is weer een begin zeg en net wat je schrijft,altijd bekijks met je brommer. Was ook wel even toeval dat die oldtimers bij de pont stonden en er direct weer werd gereageerd op je brommer. Trouwens toen we de pont afreden kwam er ook nog een hele groep oldtimers aangereden. Hopelijk bij de volgende rit wat meer AGM racers,het was leuk om je even gesproken te hebben.

groeten van Siem.
1 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Miglow
Berichten: 952

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#5 » 11 okt 2016, 18:56

Dat heb ik ook heel erg ja, of ja erg, het komt gewoon regelmatig voor. Mensen kijken toch nog even om of ze het nu goed zagen.
1 x
Afbeelding

Life without a me is like a broken pencil, pointless. :lol:

Zelfs met een dikke plaat voor je kop, moet je ooit een helm op.

Als ik scooter wil rijden, word ik wel pizzakoerier.

Gebruikersavatar
Jeroen007
Berichten: 232

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#6 » 11 okt 2016, 19:32

Ik herken het ook helemaal.
Op de rijbaan ben ik bij de tegemoetkomende hand op stekende motorrijders 'one of the guys. Ze hebben niets door en moesten eens weten..
Nadeel is wel dat ik me onderhand bezwaard voel braaf op het fietspad te rijden waar dat volgens de regels moet. Ik word zo vreemd aangekeken. Die motorrijders snappen er niets van waarom.
Vraag me ook af of de kans dat je wordt aangehouden door de politie juist groter is bij braaf op het fietspad rijden (mogelijk maken zij in eerste snelle indruk ook de verkeerde inschatting). Met mijn 1650 km nog te weinig vlieguren gemaakt maar wellicht hebben meer ervaren soortgenoten ervaring hiermee?
1 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#7 » 11 okt 2016, 19:42

Jeroen007 schreef:Ik herken het ook helemaal.
Op de rijbaan ben ik bij de tegemoetkomende hand op stekende motorrijders 'one of the guys. Ze hebben niets door en moesten eens weten..
Nadeel is wel dat ik me onderhand bezwaard voel braaf op het fietspad te rijden waar dat volgens de regels moet. Ik word zo vreemd aangekeken. Die motorrijders snappen er niets van waarom.
Vraag me ook af of de kans dat je wordt aangehouden door de politie juist groter is bij braaf op het fietspad rijden (mogelijk maken zij in eerste snelle indruk ook de verkeerde inschatting). Met mijn 1650 km nog te weinig vlieguren gemaakt maar wellicht hebben meer ervaren soortgenoten ervaring hiermee?


Ik maak er wel een beetje misbruik van (van dat hij er als een motor uitziet) in sommige situatie's, alleen als ik ze heel goed ken, blijf ik lekker op de rijbaan. Misschien kent iemand de situatie bernhardplein te zaandam, kom je vanaf het kalf en wil je langs het ziekenhuis poelenburg in. Volgens de regels ben je 10 minuten kwijt en als je 50 meter "illegaal" op de rijbaan rijd ben je er binnen 2 minuten langs.
1 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2696

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#8 » 11 okt 2016, 21:36

Boodschappen doe je bij de Vomar?? :lol2:

Heb er een tijdje terug nog gereden, maar dan vanaf poelenburg richting Kalf, was zo gepiept, zelfs op de legale manier minder dan een minuut ( maar ik had de stoplichten mee, en de route is dan een stukje korter)
2 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Prutser1eklas
Berichten: 304

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#9 » 12 okt 2016, 02:39

FTrotsenburg schreef:
Misschien kent iemand de situatie bernhardplein te zaandam, kom je vanaf het kalf en wil je langs het ziekenhuis poelenburg in.


Maar al te goed :lol:
1 x
Tja, ik heb eigenlijk niet zoveel zinnigs te zeggen! :mrgreen:

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#10 » 13 okt 2016, 14:49

Vandaag heb ik even geen zin om te schrijven dus post ik maar wat mooie foto's.

De volgende keer zal ik gaan schrijven over de " mankementen" die ik tot nu toe heb gehad. Maar als jullie willen dat ik over iets specifieks schrijf laat het da maar weten dan zal ik kijken of ik daar wat mee kan doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vorige post: FTrotsenburg @ De AGM CafeRacer Luxury
Volgende post: FTrotsenburg @ De AGM CafeRacer Luxury
Laatst gewijzigd door FTrotsenburg op 21 okt 2016, 12:06, 2 keer totaal gewijzigd.
2 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

cron

Aanmelden  •  Registreer