Het is alweer een poosje geleden dat ik iets geschreven heb en vandaag ga ik het hebben over de "mankementen"(wat een vrij groot woord is) die ik tot nu toe heb meegemaakt. Op het moment van schrijven heb ik zo'n 2100km gereden op de CR.
En laat ik daar maar mee beginnen, de kilometer teller. Hartstikke mooi zo'n digitale kilometer teller maar vanaf dag 1 vond ik hem al vreemd. De trip kilometers werden namelijk bij stilstand gereset, maar dat was niet een enorme ramp dus liet ik het maar. Maar na ongeveer 250 kilometer zette ik het contact aan en toen stond er opeens in de odometer "999999.9km". Dus ik op naar de dealer met dit nieuws en die ging een nieuwe voor mij bestellen, onder garantie natuurlijk. Dit heeft nog een hele poos geduurd, want bij de 500 kilometer beurt was hij er nog steeds niet. Maar goed toch maar weer verder gereden en ik heb de kilometers zo goed mogelijk bijgehouden via google maps. Bij +- 870 kilometer was de nieuwe klok binnen maar die kon blijkbaar niet verzet worden, dus de brommer begon weer op 0km. Ook geen grote ramp maar ik moet onthouden dat de volgende beurten 900 kilometer te vroeg moeten gebeuren.
Wat veel enger was, was dat mijn tank lekte. Op de 2e of 3e schooldag word ik op het pont aangesproken met, "je weet dat je brommer lekt?". Ehhhh nee,(ik zag toen inderdaad een plasje liggen onder mijn brommer en ik werd al bang), ik kijk er zo op school wel naar. Op school aangekomen ik snel kijken waar het vandaan kwam, het was dus benzine wat uit de benzine meter lekte. Ik dus snel het gereedschapssetje gepakt en de moertjes aangedraaid, het leek niet direct te stoppen maar ik moest naar de les dus ik liet het er maar bij. Al hopend dat er straks nog benzine in de tank zou zitten. Bij de eerste pauze even naar de brommer toe gelopen en gecheckt en gelukkig, het lekte nog steeds maar al een stuk minder. Het duurde echt lang voor een nieuwe druppel. Dus nog wat harder aangedraaid en even langs de dealer die zij "ja met die pakking hebben we al eerder last gehad". Kijk het maar even aan als het weer gaat lekken kom je maar weer even langs. Sindsdien heeft het niet meer gelekt.
En dan nu iets wat me echt doodsbang maakte, ik was bezig met een rit langs Haarlem en Amsterdam en ik moest even zoeken hoe te rijden. Ik afremmen en opeens begint mijn voorwiel enorm te schokken. ik dus even langs de kant van de weg kijken want ik dacht al, mijn remschijf zal toch niet getordeerd zijn. Nee die zag er nog heel recht uit en ook de boutjes zaten nog vast.(te zien aan de markeer lijntjes van de dealer). Ook de bout van de kroonplaat leek nog goed te zitten alhoewel het streepje niet meer exact gelijk stond. Maar de bout was eerder vaster gaan zitten dan losser, kijkend naar het streepje. Tijdens het rijden voelde ik mijn voorwiel ook een klein beetje stuiteren maar het viel mee, alleen tijdens het remmen was het niet uit te houden. Dus besloot ik om puur achter te gaan remmen wat prima ging. De volgende dag heb ik maar even de trein genomen naar school want ik had geen zin om 's avonds laat of 's ochtends vroeg te gaan klussen. Thuis aangekomen even een inbussetje gepakt en alle boutjes aangedraaid en warempel, de bout van de kroonplaat zat los. Alleen merkte ik toen pas dat de konische ring waar hij invalt ook los kan draaien. Die vast gedraaid en toen deed hij het weer. Diezelfde week was de 500 km beurt en heb ik het even gemeld.
Eigenlijk verder nog geen klachten behalve dat afgelopen dinsdag er op de heen weg echt geen kracht in het blok zat. Het was echt niet vooruit te branden maar dat was terug al niet meer zo. En vandaag leek ik de kleppen te kunnen horen. Vooral tussen de 3000 en 5000 toeren in(heeft iemand een idee wat dat is). Ohja, vorige week stond ik ook opeens met de spiegel tussen mijn vingers toen hij van het stokje afbrak. De spiegel was licht beschadigt waardoor de dealer het niet onder garantie zou kunnen oplossen maar ik heb hem wel voor half geld mee gekregen. Normaal 30 euro voor EEN1! van de china spiegeltjes.(belachelijk eigenlijk)
Vorige post:
FTrotsenburg @ De AGM CafeRacer LuxuryVolgende post:
FTrotsenburg @ De AGM CafeRacer Luxury