De AGM CafeRacer Luxury

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#21 » 30 okt 2016, 18:14

ravw schreef:denk nog 2 a 3 weken wachten als alles mee zit dan ga ik er ook een halen :-)

Maar klinken ze nu acht zo zachtjes had wel wat meer verwacht :-)
hopelijk komen er uitlaten uit die iets zwaarder geluid maken ... hoeft niet hard te zijn maar ik moet hem wel horen..... en niet als die aanstaat ,,, wat zeg je ??


Leuk dat je er ook voor gaat.

Ja de uitlaat is echt zo zacht. Een voordeel is dat hij in je helm heel leuk en zwaar klinkt. Dus bij mij lijkt het alsof ik op een wat hoog tonige Harley rijd. Ik ben ook al op zoek naar een andere uitlaat maar die zijn niet zo gemakkelijk te vinden. De goedkope kant en klare megatons als het ware, passen niet doordat die niet ver genoeg naar beneden komen. Je hebt wel uitlaten van 300 euro die direct passen, maar dat vind ik een beetje heel veel geld. (eerst maar goede banden kopen) Ik zit eraan te denken om zelf een uitlaat in elkaar te lassen. Alleen moet ik dan nog een lasapparaat tot mijn beschikking krijgen. Maar dat komt later wel.

Als ik je nog een tip mag geven, check even het merk banden dat je er standaard onderkrijgt. Als dat van het merk kingstone is zou ik die direct weggooien en betere banden kopen. Ze hebben op nat wegdek totaal geen grip. Lees dit topic van mij maar:http://www.scootertourclubnederland.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=8773&hilit=ik+onderuit+ben+gegaan. Ik ga waarschijnlijk heidenau winterbanden kopen.
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#22 » 30 okt 2016, 18:26

zo iets bedoel ik , deze pijp is wel heel mooi



of deze



zo iets wil ik hebben als je dus rijd
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#23 » 30 okt 2016, 18:35

Allemaal hartstikke mooi ja, geen twijfel over mogelijk. Maar zoals je op de filmpjes ziet zijn dat rechtopstaande motorblokken. Die van de cr is een liggend blok. Of krijg jij zo'n Hanway met rechtopstaand blok?

Ook zijn de meeste filmpjes die laten horen hoe de uitlaat klinkt tijdens het rijden niet helemaal goed. Dat geluid hoor je als bestuurder wel, maar omstanders horen een ander geluid. Dit komt doordat je als bestuurder ook het geluid van het luchtfilter meepakt(ja dat maakt ook uit) en je zit ver voor de uitgang van de uitlaat en je bent op een constante afstand van de uitlaat. (misschien zegt het doppler effect je iets. Daar hebben omstanders mee te maken) Dus als je wil dat hij voor je zelf leuk klinkt kun je de standaard uitlaat behouden. Als je wil dat omstanders hem ook gaaf vinden klinken moet je een andere uitlaat kopen. Ik heb hem vergeleken met de uitlaat van een 2takt vespa bromscooter en die klonk zonder grappen mooier dan de standaard cr uitlaat.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#24 » 30 okt 2016, 18:57

Voor mijn gevoel klinkt mijn Devil bijna hetzelfde als die Honda uit het laatste filmpje, enkel wat dieper, heb ik voor elkaar gekregen door 2gaten te boren boven in het luchtfilter. Door deze gaatjes lijkt ie ook in de lagere toeren beter op te pakken
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#25 » 30 okt 2016, 19:13

roadkill schreef:Voor mijn gevoel klinkt mijn Devil bijna hetzelfde als die Honda uit het laatste filmpje, enkel wat dieper, heb ik voor elkaar gekregen door 2gaten te boren boven in het luchtfilter. Door deze gaatjes lijkt ie ook in de lagere toeren beter op te pakken


En je hebt nog geen problemen met luchtfiltrering? Of zit het filter zlef tegen de carb aan? Ik heb al eens gelezen dat het filterhuis heel groot is voor de grootte van het filter zelf.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#26 » 30 okt 2016, 19:17

Bij de Devil is het heel anders dan bij de crdaar zit eigenlijk een heel volwassen luchtfilter voor dan weer een klein carbje t.o.v. de carb op de cr
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#27 » 09 nov 2016, 14:36

Het is alweer een poosje geleden dat ik iets geschreven heb en vandaag ga ik het hebben over de "mankementen"(wat een vrij groot woord is) die ik tot nu toe heb meegemaakt. Op het moment van schrijven heb ik zo'n 2100km gereden op de CR.

En laat ik daar maar mee beginnen, de kilometer teller. Hartstikke mooi zo'n digitale kilometer teller maar vanaf dag 1 vond ik hem al vreemd. De trip kilometers werden namelijk bij stilstand gereset, maar dat was niet een enorme ramp dus liet ik het maar. Maar na ongeveer 250 kilometer zette ik het contact aan en toen stond er opeens in de odometer "999999.9km". Dus ik op naar de dealer met dit nieuws en die ging een nieuwe voor mij bestellen, onder garantie natuurlijk. Dit heeft nog een hele poos geduurd, want bij de 500 kilometer beurt was hij er nog steeds niet. Maar goed toch maar weer verder gereden en ik heb de kilometers zo goed mogelijk bijgehouden via google maps. Bij +- 870 kilometer was de nieuwe klok binnen maar die kon blijkbaar niet verzet worden, dus de brommer begon weer op 0km. Ook geen grote ramp maar ik moet onthouden dat de volgende beurten 900 kilometer te vroeg moeten gebeuren.

Wat veel enger was, was dat mijn tank lekte. Op de 2e of 3e schooldag word ik op het pont aangesproken met, "je weet dat je brommer lekt?". Ehhhh nee,(ik zag toen inderdaad een plasje liggen onder mijn brommer en ik werd al bang), ik kijk er zo op school wel naar. Op school aangekomen ik snel kijken waar het vandaan kwam, het was dus benzine wat uit de benzine meter lekte. Ik dus snel het gereedschapssetje gepakt en de moertjes aangedraaid, het leek niet direct te stoppen maar ik moest naar de les dus ik liet het er maar bij. Al hopend dat er straks nog benzine in de tank zou zitten. Bij de eerste pauze even naar de brommer toe gelopen en gecheckt en gelukkig, het lekte nog steeds maar al een stuk minder. Het duurde echt lang voor een nieuwe druppel. Dus nog wat harder aangedraaid en even langs de dealer die zij "ja met die pakking hebben we al eerder last gehad". Kijk het maar even aan als het weer gaat lekken kom je maar weer even langs. Sindsdien heeft het niet meer gelekt.

En dan nu iets wat me echt doodsbang maakte, ik was bezig met een rit langs Haarlem en Amsterdam en ik moest even zoeken hoe te rijden. Ik afremmen en opeens begint mijn voorwiel enorm te schokken. ik dus even langs de kant van de weg kijken want ik dacht al, mijn remschijf zal toch niet getordeerd zijn. Nee die zag er nog heel recht uit en ook de boutjes zaten nog vast.(te zien aan de markeer lijntjes van de dealer). Ook de bout van de kroonplaat leek nog goed te zitten alhoewel het streepje niet meer exact gelijk stond. Maar de bout was eerder vaster gaan zitten dan losser, kijkend naar het streepje. Tijdens het rijden voelde ik mijn voorwiel ook een klein beetje stuiteren maar het viel mee, alleen tijdens het remmen was het niet uit te houden. Dus besloot ik om puur achter te gaan remmen wat prima ging. De volgende dag heb ik maar even de trein genomen naar school want ik had geen zin om 's avonds laat of 's ochtends vroeg te gaan klussen. Thuis aangekomen even een inbussetje gepakt en alle boutjes aangedraaid en warempel, de bout van de kroonplaat zat los. Alleen merkte ik toen pas dat de konische ring waar hij invalt ook los kan draaien. Die vast gedraaid en toen deed hij het weer. Diezelfde week was de 500 km beurt en heb ik het even gemeld.

Eigenlijk verder nog geen klachten behalve dat afgelopen dinsdag er op de heen weg echt geen kracht in het blok zat. Het was echt niet vooruit te branden maar dat was terug al niet meer zo. En vandaag leek ik de kleppen te kunnen horen. Vooral tussen de 3000 en 5000 toeren in(heeft iemand een idee wat dat is). Ohja, vorige week stond ik ook opeens met de spiegel tussen mijn vingers toen hij van het stokje afbrak. De spiegel was licht beschadigt waardoor de dealer het niet onder garantie zou kunnen oplossen maar ik heb hem wel voor half geld mee gekregen. Normaal 30 euro voor EEN1! van de china spiegeltjes.(belachelijk eigenlijk)

Vorige post: FTrotsenburg @ De AGM CafeRacer Luxury
Volgende post: FTrotsenburg @ De AGM CafeRacer Luxury
Laatst gewijzigd door FTrotsenburg op 15 jan 2017, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2904

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#28 » 09 nov 2016, 20:12

ppff dus even goed in de gaten houden met die kinderziektes ... nadeel van een nieuwe brommer kopen waar weinig over bekent is en de betrouwbaarheid nog bewezen moet worden ...

maar goed vroeger lag ik ook meer in de tuin dat ik op de brommer zat , en dan niet om te zonnen .....
maar toen had je nog niet zo veel dealers zo als nu ... dus was je wel eens zwart als je ergens aankwam ..

ooit vlak voor een danswedstrijd een ketting er zien aflopen , even snel er opgezet ........ niet lekker met een witte pak aan kan ik je verzekeren ... en geen zin om weer naar huis te gaan dus maar met zwart wit pak rond gedanst ....... ja en nog de 5 plaats behaald ook ...
1 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#29 » 10 nov 2016, 06:44

ravw schreef:ppff dus even goed in de gaten houden met die kinderziektes ... nadeel van een nieuwe brommer kopen waar weinig over bekent is en de betrouwbaarheid nog bewezen moet worden ...

maar goed vroeger lag ik ook meer in de tuin dat ik op de brommer zat , en dan niet om te zonnen .....
maar toen had je nog niet zo veel dealers zo als nu ... dus was je wel eens zwart als je ergens aankwam ..

ooit vlak voor een danswedstrijd een ketting er zien aflopen , even snel er opgezet ........ niet lekker met een witte pak aan kan ik je verzekeren ... en geen zin om weer naar huis te gaan dus maar met zwart wit pak rond gedanst ....... ja en nog de 5 plaats behaald ook ...


Normaal zou ik ook alles zelf doen hoor, veel leuker (ook voor de portemonnee). Maar dat mag wel, maar dan heb je geen garantie meer zegt de dealer heel leuk.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: De AGM CafeRacer Luxury

Bericht#30 » 10 nov 2016, 20:43

Normaal gesproken heb ik poep aan garantie want als je voor garantie komt word er toch niks gedaan of heel moeilijk, MAAR dat is bij AGM echt even anders!!!!! Mijn Devil blijft in ieder geval lekker in onderhoud bij de scooterzaak want als er iets mee is zijn ze absoluut de toppers met het opsturen van nieuwe onderdelen!!! En i.c.m. een service gerichte scooterzaak zit je echt geramd!
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer