Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#181 » 28 okt 2019, 14:49

Afgelopen zondag kon ik weer het kilometerkabel vast maken aan het dashboard.
Zijn er meer Grand dink rijders die ook daar last van heeft en hoe je hebt opgelost?
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#182 » 28 okt 2019, 15:10

Ik heb bij mijn twee Grand dinks bij alle twee elk jaar een nieuwe kabel moeten laten monteren. Denk dat dat er gewoon bij hoort kabeltje per jaar. Ik rij ook ong 25 k per jaar dus dan valt het ook wel mee
1 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#183 » 28 okt 2019, 15:16

nou nee hoor
maar de binnenkabel invetten met kogellager vet en hij gaat niet weer stuk..
is een weetje van de grand dink.
en net als de lucht filter slang van de lucht happer halen aan de zijkant. valt hij bij wint op die kant niet dood tegen de wind.
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#184 » 28 okt 2019, 16:06

Ik heb het niet over dat de kabel is gebroken, maar dat het zomaar los is geraakt.
En ik heb zins de aanschaf van de scooter nog steeds de zelfde kilometerkabel.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 630
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#185 » 28 okt 2019, 19:17

Dan zal hij denk ik niet op de juiste manier vast zitten
1 x
Langste rit op 1 dag 310 km

Huidige scooter:
Sym fiddle 3 02-07-2020 nieuwe

Eerdere scooters:
Peugeot elystar
Peugeot kisbee sportsline
Kymco New Dink 2013 zwart (black Betty)
Kymco Grand Dink 2008 champagne (Klara)(helaas ongeluk gehad)
Yamaha Neo's
Kymco Grand Dink 2008 antraciet
Peugeot buxy rs
Kymco k12
Peugeot tkr
Tomos

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#186 » 28 okt 2019, 23:03

Deze kabel kun je maar op een manier vast maken en dat is met schroefdraad.
En ik wilde graag weten of er een manier is waardoor het niet uit zichzelf los gaat draaien.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#187 » 29 okt 2019, 05:29

Eagleseye schreef:Deze kabel kun je maar op een manier vast maken en dat is met schroefdraad.
En ik wilde graag weten of er een manier is waardoor het niet uit zichzelf los gaat draaien.



Het einde van de kabel heeft een vierkant stuk van ongeveer 2 á 3 cm.
Dat gaat in het vormwiel.
Zit dat vierkante pieletje er echt helemaal tot de aanslag in?
Bij de like had ik dat ook niet goed gedaan en kon ik het bijna 2 dagelijks opnieuw doen.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#188 » 29 okt 2019, 06:53

stoyanov schreef:
Eagleseye schreef:Deze kabel kun je maar op een manier vast maken en dat is met schroefdraad.
En ik wilde graag weten of er een manier is waardoor het niet uit zichzelf los gaat draaien.



Het einde van de kabel heeft een vierkant stuk van ongeveer 2 á 3 cm.
Dat gaat in het vormwiel.
Zit dat vierkante pieletje er echt helemaal tot de aanslag in?
Bij de like had ik dat ook niet goed gedaan en kon ik het bijna 2 dagelijks opnieuw doen.

Daar heb ik helemaal niet op gelet.
Misschien omdat het ook op een moeilijke positie zit om vast te maken.
Ik zal gaan kijken of me het vandaag lukt om het te controleren.
En anders wordt het op een andere dag.
1 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
peter stupers
Berichten: 1206

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#189 » 29 okt 2019, 10:59

Het is hele fijne schroefdraad dus dat zou je toch goed vast moeten kunnen draaien. Zou inderdaad wel eens kunnen dat het
vierkantje er niet ver genoeg in zit. Succes met de controle.
0 x
Groeten Peter.

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#190 » 28 jan 2020, 13:33

Zo weer even update over mijn scooter.
Want er zijn wat dingen gebeurd aan mijn scooter.
Halverwege november kreeg ik te maken met een vast zittende remklauw aan de voorwiel.
Die ging vast zitten zo gauw ik ging remmen.
Waarna ik met een hamer hem los moet tikken. :bang!:
Daarnaast vond ik dat ze raar op de standaard stond.
Ben ik gaan liggen om te kijken waarom zag ik dat de oude scheur op de standaard weer is los gekomen.
Plus is hij op een andere plek ook gaan scheuren.
Als eerst was ik gaan zoeken voor een tweedehands remklauw.
Door een tip van @Alwin heb ik naar een scootersloopbedrijf gebeld. <<<
Die zijden dat ze er wel wat hebben liggen dus ik zei dat ik dan in de weekend zal komen.
Kwam daar aan liet een medewerker mij de klauw zien.
En we keken ook meteen of hij goed deed.
Helaas deze zat ook vast maar dan dat het niet wil remmen.
Toen zei hij "We hebben nog meer liggen we kijken of deze wel goed zijn"
Maar ook die zaten allemaal vast.
Dus kon ik met lege handen terug naar huis. :tonny:
Paar dagen later heb ik nog een paar andere bedrijven geprobeerd.
Maar ik kreeg elke keer te horen dat ze het niet hadden.
Daarna heb ik maar een imitatie remklauw plus een nieuwe standaard besteld.

Afbeelding
De oude remklauw.

Afbeelding
De nieuwe imitatie remklauw.

Omdat het niet in me eentje lukt heb ik pas op 15 januari de standaard verwisseld met behulp van iemand op mijn werk.
En het was maar goed ook.
Want we haalden de oude standaard nog maar net eraf en het brak al af.
Daarna de nieuwe erop gezet.
Ik merkte echt wel een verschil zo gauw zij op de standaard staat.
De achterwiel gaat weer van de grond af.

Afbeelding
De oude standaard met de pijl op de scheur.

Afbeelding
De oude standaard eronder uit gehaald.

Afbeelding
De nieuwe standaard.

Afbeelding
En het zit nu vast op de scooter.

Maar nu het vervelende nieuws. :cry:
Een week geleden reed ik naar huis na een bezoekje aan een mede clublid van mijn andere hobby.
Ik had nog maar net de gemeentebord gepasseerd dat mijn scooter ineens zijn snelheid verloor.
En dat hij niet harder ging dan 20 km/p.
Ik ging stil staan en zij sloeg af.
Ze wilde wel starten maar niet meer optrekken.
Dus ging ik maar lopen.
Na een paar minuten lopen probeerde ik het weer en ja hoor ze reed weer.
Dus op naar huis.
Bijna thuis begon ze weer haar snelheid verliezen.
En ik vertrouw dat niet.
Ik heb van divers bronnen vernomen dat het om een vast loper gaat.
En omdat zij ook nog steeds veel zuipt heb ik besloten om haar bij een monteur achter te laten.
Om na te kijken wat er scheelt.
Ik heb haar dan ook afgelopen zaterdag naar de monteur gebracht.
En dat ging heel moeizaam.
Ze reed voor de eerste keer 5 km voor dat ze snelheid verloor.
Daarna was het elke keer een stukje rijden en een paar minuten laten afkoelen.
Eenmaal daar aangekomen heb ik uitgelegd hoe de rid is gegaan.
vandaar uit maakte de monteur al uit dat het de voorbode is van een vast loper.
Toen zei ik dat ik het raar vond omdat ik enkele dagen gelden nog olie bij moest vullen.
Maar hij zei dat het alsnog kan gebeuren.
Met een traan in mijn ogen moest ik haar bij hem achterlaten hopend op een goede afloop. :cry:
Ik wacht nu af wat er gaat gebeuren.
De planning staat nu op donderdag 30 januari.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer