Amendoim schreef:Bjorn schreef:Vast zittende remzuigers is een kwaal van dat type remklauw. De New Dink heeft de zelfde klauw en ook die, zeker als je het hele jaar door rijd, gaan een keer vast zitten.
Ik buig voor je technische kennis die veel beter is dan die van mij maar waarom heb ik daar nooit last van dan ?
Misschien rem je zo vaak dat je cubs geen tijd krijgen te corrideren. Ik heb zelf bij m'n Piaggio Fly geprobeert om remklauw schoon te maken maar dit ging niet dus imitatie er op voor slecht € 45,= incl. nieuwe blokken.
Bij m'n Honda motorscooter waren een maand geleden de remblokken haast op. Nieuwe remblokken er tussen lukte niet daar de zuigers niet terug te duwen waren. Eerst de cups zover uit gepompt dat ze er nog net inzitten. Een remblok laten zitten en dan remhandel bedienen tot ze bijna tegen het remblok lopen. Daarna met een oude schoenveter met polijst pasta de cubs weer hoogglans schoon gekregen. Tevens met een rondrubber wat net iets kleiner als de cubjes met een boutje er door met schroefdraad en aan beide zijde een ring er op.
Als je deze aandraad komt het rubber klem in de holle cups te zitten en kun je deze beetje bij beetje verdraaien.
Daarna met wasbenzine alles schoon gespoten. Daarna met een kwaste speciale ATE cilindermontagepasta ingevet. Voorzichtig met een lijmklem zuiger terug geduwd en nieuwe remblokken gemonteerd met kopervet aan de achterzijde en op de glijstangen. Ik heb me we voorgenomen 1x per jaar om de cups voortaan schoon te maken om vastziten van je remklauw te voorkomen