Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#191 » 28 jan 2020, 14:48

En dan, gaat er ineens van alles mis met de Grand Lady.
Maar ja...ze is al een tijdje uit de garantie.
Hopelijk vallen de kosten mee en kan je straks weer volop genieten van de scooter. :thumbsup:
Succes en groet,
Jan.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#192 » 28 jan 2020, 17:26

Je moet het natuurlijk ook in perspectief zien. Deze GD is niet de nieuwste meer. En de remklauw en middenbok hebben duidelijk te lijden gehad onder roest en narigheid. Een cilinderset van een tweetakt heeft ook niet het eeuwige leven. Gelukkig is het allemaal relatief goedkoop te vervangen. Maar opgeteld tikt het toch wel aan, en kan vervanging van de hele scooter soms niet eens zo'n gek idee zijn.

Als het bij een nieuwe cilinder en zuiger blijft, zou ik hem overigens wel laten repareren als de scooter verder nog in goede staat verkeert. Wel even goed laten afstellen natuurlijk, een slechte afstelling is vaak een bron van ellende.
1 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#193 » 28 jan 2020, 23:31

Vast zittende remzuigers is een kwaal van dat type remklauw. De New Dink heeft de zelfde klauw en ook die, zeker als je het hele jaar door rijd, gaan een keer vast zitten.

Reviseren kan maar kost wat tijd, sneller is om een imitatie klauw te monteren. Met een imitatie remklauw ben je ongeveer 15 euro meer kwijt als bij revisie maar dat verdien je terug aan tijd die je er minder in hoeft te stoppen.
0 x

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#194 » 29 jan 2020, 08:18

Jan-H schreef:En dan, gaat er ineens van alles mis met de Grand Lady.
Maar ja...ze is al een tijdje uit de garantie.
Hopelijk vallen de kosten mee en kan je straks weer volop genieten van de scooter. :thumbsup:
Succes en groet,
Jan.

Dat hoop ik ook.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#195 » 29 jan 2020, 08:38

Heinz schreef:Je moet het natuurlijk ook in perspectief zien. Deze GD is niet de nieuwste meer. En de remklauw en middenbok hebben duidelijk te lijden gehad onder roest en narigheid. Een cilinderset van een tweetakt heeft ook niet het eeuwige leven. Gelukkig is het allemaal relatief goedkoop te vervangen. Maar opgeteld tikt het toch wel aan, en kan vervanging van de hele scooter soms niet eens zo'n gek idee zijn.

Als het bij een nieuwe cilinder en zuiger blijft, zou ik hem overigens wel laten repareren als de scooter verder nog in goede staat verkeert. Wel even goed laten afstellen natuurlijk, een slechte afstelling is vaak een bron van ellende.

Op dit moment is het overgaan op een ander scooter niet van toepassing.
Want zolang er geen alternatieven zijn tegen over de Grand Dink blijf ik bij deze scooter.
Deze zal dus hoe dan ook gemaakt worden.
1 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
Heinz
Berichten: 1643

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#196 » 29 jan 2020, 08:41

Bjorn schreef:Vast zittende remzuigers is een kwaal van dat type remklauw. De New Dink heeft de zelfde klauw en ook die, zeker als je het hele jaar door rijd, gaan een keer vast zitten.

Reviseren kan maar kost wat tijd, sneller is om een imitatie klauw te monteren. Met een imitatie remklauw ben je ongeveer 15 euro meer kwijt als bij revisie maar dat verdien je terug aan tijd die je er minder in hoeft te stoppen.


Alle drie de Kymco's die ik heb gehad, hebben gedoe gehad met de remklauwen. Ik maak de klauw schoon als hij al een klein beetje begint aan te lopen. Als je er niks aan doet, kan je hem na een paar jaar weggooien of reviseren inderdaad.
0 x
Honda SH 300i '10
Suzuki Bandit 1200S '06
Kymco Agility 50 '13

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#197 » 29 jan 2020, 08:44

Bjorn schreef:Vast zittende remzuigers is een kwaal van dat type remklauw. De New Dink heeft de zelfde klauw en ook die, zeker als je het hele jaar door rijd, gaan een keer vast zitten.

Reviseren kan maar kost wat tijd, sneller is om een imitatie klauw te monteren. Met een imitatie remklauw ben je ongeveer 15 euro meer kwijt als bij revisie maar dat verdien je terug aan tijd die je er minder in hoeft te stoppen.

Ook dit was een van de redenen dat ik ben overgegaan om naar een andere remklauw te gaan zoeken.
Ik heb de mijne imitatie klauw besteld bij Zandri voor €47,95
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#198 » 30 jan 2020, 17:29

Bjorn schreef:Vast zittende remzuigers is een kwaal van dat type remklauw. De New Dink heeft de zelfde klauw en ook die, zeker als je het hele jaar door rijd, gaan een keer vast zitten.


Ik buig voor je technische kennis die veel beter is dan die van mij maar waarom heb ik daar nooit last van dan ?
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#199 » 30 jan 2020, 19:57

Ik kijk ook vreemd op van vast zittende remklauwen..nog nooit gehad..
Tja...
Maar is er ondertussen een diagnose van de patient.bekend..
Roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Bjorn
Berichten: 679

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#200 » 30 jan 2020, 21:58

Remmen = Angst

Zover ik weet zijn jullie voor de duvel niet bang en gebruiken jullie dus ook niet je voorrem waardoor hij dus ook niet vast kan gaan zitten. :schater:


Om eerlijk te zijn, werkelijk geen idee waarom bij jullie niet en bij mij wel. Ik heb het in 8 jaar 2x gehad, 1e keer gereviseerd, 2e keer vervangen en altijd de onderste zuiger die vast zat.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer