Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#141 » 08 jun 2018, 22:36

Enne, kijk je uit met je nieuwe banden?!
Juist daarmee kan je flink uitglijden.
Eerste paar honderd kilometer rustig aan...
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#142 » 15 jun 2018, 13:33

stoyanov schreef:Enne, kijk je uit met je nieuwe banden?!
Juist daarmee kan je flink uitglijden.
Eerste paar honderd kilometer rustig aan...

Dit is de eerste keer dat ik het hoor van dat je kunt uitschuiven met nieuwe banden.
Ik ben al een tig keer uitgeschoven geweest door bladeren, sneeuw of ijs, zand en een combi van nat wegdek en olie of benzine.
Maar nog nooit door nieuwe banden.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#143 » 15 jun 2018, 13:50

Eagleseye schreef:
stoyanov schreef:Enne, kijk je uit met je nieuwe banden?!
Juist daarmee kan je flink uitglijden.
Eerste paar honderd kilometer rustig aan...

Dit is de eerste keer dat ik het hoor van dat je kunt uitschuiven met nieuwe banden.
Ik ben al een tig keer uitgeschoven geweest door bladeren, sneeuw of ijs, zand en een combi van nat wegdek en olie of benzine.
Maar nog nooit door nieuwe banden.


Alle nieuwe banden (vooral winterbanden) moeten de eerste 200 à 300 km worden ingereden met een gemiddelde snelheid op droge wegen, om het loopvlak af te slijten.

Er zijn verschillende redenen om dat te doen:

banden worden gevulkaniseerd in verhittingsvormen, die uiterst nauwkeurig worden vervaardigd (1/100 mm) en die uitsluitend zeer gladde oppervlakken vertonen.

Anderzijds bevatten de vormen niet alleen al de details van het loopvlakpatroon met ontelbare profielgroeven, maar ook al de markeringen en een groot aantal luchtgaten. Al die elementen houden de band tegen wanneer hij uit de vorm wordt verwijderd.

De band kan alleen gemakkelijk en zonder vervorming uit de vorm worden verwijderd wanneer hij niet aan de vorm blijft kleven. Daarom worden banden langs buiten ingespoten met een siliconeachtige lossingsmiddel.

En dat middel moet worden verwijderd van het loopvlak door de band in te rijden op droge wegen, zonder daarbij te scherpe bochten te nemen of te hard te remmen. Pas na het ondergaan van een dergelijke inrijprocedure bereikt een nieuwe band zijn optimale prestatieniveau en zijn volledige
grip.


Bron: Firststop
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#144 » 15 jun 2018, 14:35

stoyanov schreef:
Eagleseye schreef:
stoyanov schreef:Enne, kijk je uit met je nieuwe banden?!
Juist daarmee kan je flink uitglijden.
Eerste paar honderd kilometer rustig aan...

Dit is de eerste keer dat ik het hoor van dat je kunt uitschuiven met nieuwe banden.
Ik ben al een tig keer uitgeschoven geweest door bladeren, sneeuw of ijs, zand en een combi van nat wegdek en olie of benzine.
Maar nog nooit door nieuwe banden.


Alle nieuwe banden (vooral winterbanden) moeten de eerste 200 à 300 km worden ingereden met een gemiddelde snelheid op droge wegen, om het loopvlak af te slijten.

Er zijn verschillende redenen om dat te doen:

banden worden gevulkaniseerd in verhittingsvormen, die uiterst nauwkeurig worden vervaardigd (1/100 mm) en die uitsluitend zeer gladde oppervlakken vertonen.

Anderzijds bevatten de vormen niet alleen al de details van het loopvlakpatroon met ontelbare profielgroeven, maar ook al de markeringen en een groot aantal luchtgaten. Al die elementen houden de band tegen wanneer hij uit de vorm wordt verwijderd.

De band kan alleen gemakkelijk en zonder vervorming uit de vorm worden verwijderd wanneer hij niet aan de vorm blijft kleven. Daarom worden banden langs buiten ingespoten met een siliconeachtige lossingsmiddel.

En dat middel moet worden verwijderd van het loopvlak door de band in te rijden op droge wegen, zonder daarbij te scherpe bochten te nemen of te hard te remmen. Pas na het ondergaan van een dergelijke inrijprocedure bereikt een nieuwe band zijn optimale prestatieniveau en zijn volledige
grip.


Bron: Firststop


Oke dat weten we dat dan ook weer.
Nog nooit geweten.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#145 » 19 jun 2018, 14:16

Ik moet nu zeggen zins dat er een nieuwe uitlaatpakking erop zit dat mijn scooter trager is dan daarvoor.
Want ze reed met gemak 65 km en nu is het hooguit 62 km op de teller.
En heeft nu meer moeite nodig om op te trekken.
Maar het verbruik schommelt nog steeds tussen 15 en 20 km per liter.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#146 » 19 jun 2018, 14:53

nou dat verbruik is veel te hoog zou zo rond de 1 op 25 moeten liggen.
de afstelling is dan niet goed voor elkaar.. en als de pakking lek was deed de uitlaat zijn werk niet goed en kon de overdruk weg door het lekgat.
nu heb je weer de weerstand die de uitlaat hoort te geven en zou het zomaar kunnen dat de scooter iets minder presteerd wat echter gezien het verbruik geen wonder is.
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#147 » 19 jun 2018, 19:56

tomosje schreef:nou dat verbruik is veel te hoog zou zo rond de 1 op 25 moeten liggen.
de afstelling is dan niet goed voor elkaar.
roelf


Wat kan de rede zijn van het te hoge verbruik?
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#148 » 19 jun 2018, 20:07

Motor te rijk afgesteld
Motor loopt niet in zijn powrband (te veel of te weinig toeren)
Tegendruk uitlaat klopt niet.
Teveel om op te noemen.
Maar ik zou eens beginnen om naar de kleur van de bougie te kijken deze zou na een stuk volgas rijden bruin moeten zijn.
1 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#149 » 19 jun 2018, 22:13

Beste Peet,

Ik heb afgelopen zondag een groot gedeelte van de tour achter je gereden en ik moet heel eerlijk zeggen dat je brommer écht naar benzine rook.
Schrok ook toen je zei dat ie 1;20 liep. Da's veel hoor.
Zou er echt ff naar kijken als ik jou was.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#150 » 19 jun 2018, 23:22

Oké alleen ik weet niet hoe of waar ik het moet gaan kijken.
Daarvoor zal ik hulp bij nodig hebben.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer