Enne, kijk je uit met je nieuwe banden?!
Juist daarmee kan je flink uitglijden.
Eerste paar honderd kilometer rustig aan...
stoyanov schreef:Enne, kijk je uit met je nieuwe banden?!
Juist daarmee kan je flink uitglijden.
Eerste paar honderd kilometer rustig aan...
Eagleseye schreef:stoyanov schreef:Enne, kijk je uit met je nieuwe banden?!
Juist daarmee kan je flink uitglijden.
Eerste paar honderd kilometer rustig aan...
Dit is de eerste keer dat ik het hoor van dat je kunt uitschuiven met nieuwe banden.
Ik ben al een tig keer uitgeschoven geweest door bladeren, sneeuw of ijs, zand en een combi van nat wegdek en olie of benzine.
Maar nog nooit door nieuwe banden.
stoyanov schreef:Eagleseye schreef:stoyanov schreef:Enne, kijk je uit met je nieuwe banden?!
Juist daarmee kan je flink uitglijden.
Eerste paar honderd kilometer rustig aan...
Dit is de eerste keer dat ik het hoor van dat je kunt uitschuiven met nieuwe banden.
Ik ben al een tig keer uitgeschoven geweest door bladeren, sneeuw of ijs, zand en een combi van nat wegdek en olie of benzine.
Maar nog nooit door nieuwe banden.
Alle nieuwe banden (vooral winterbanden) moeten de eerste 200 à 300 km worden ingereden met een gemiddelde snelheid op droge wegen, om het loopvlak af te slijten.
Er zijn verschillende redenen om dat te doen:
banden worden gevulkaniseerd in verhittingsvormen, die uiterst nauwkeurig worden vervaardigd (1/100 mm) en die uitsluitend zeer gladde oppervlakken vertonen.
Anderzijds bevatten de vormen niet alleen al de details van het loopvlakpatroon met ontelbare profielgroeven, maar ook al de markeringen en een groot aantal luchtgaten. Al die elementen houden de band tegen wanneer hij uit de vorm wordt verwijderd.
De band kan alleen gemakkelijk en zonder vervorming uit de vorm worden verwijderd wanneer hij niet aan de vorm blijft kleven. Daarom worden banden langs buiten ingespoten met een siliconeachtige lossingsmiddel.
En dat middel moet worden verwijderd van het loopvlak door de band in te rijden op droge wegen, zonder daarbij te scherpe bochten te nemen of te hard te remmen. Pas na het ondergaan van een dergelijke inrijprocedure bereikt een nieuwe band zijn optimale prestatieniveau en zijn volledige
grip.
Bron: Firststop
tomosje schreef:nou dat verbruik is veel te hoog zou zo rond de 1 op 25 moeten liggen.
de afstelling is dan niet goed voor elkaar.
roelf
Terug naar “Mijn Scooter (Review)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten