Zo weer even een update geven van mijn scooter.
Ik had al in een andere topic aangegeven dat mijn scooter open lag.
Ga ik jullie nu uitleggen waarom dat is.
Een geruime tijd kampt mijn scooter dat ze tijdens het rijden ineens geen toeren meer geeft en afslaat.
Plus ik hoorde opeens een rammelgeluid na het straten en stationair.
Maar eenmaal gereden is het geluid weg.
Waardoor ik heb besloten om eens de motorblok te onderzoeken.
Voor dit soort werkzaamheden ben ik van plan om de motorblok er onderuit te halen.
Maar daarvoor moet ik wat bepaalde dingen aanpassen in de schuur.
En dat heeft tijd nodig wat ik niet zoveel heb.
Daarom was ik al begonnen met de aandrijving.
Omdat die gemakkelijk bereikbaar is.
Als eerst ging de carterdeksel eraf.
Toen wou ik de blokkeersleutel gebruiken paste deze niet maar volgens de omschrijving zou deze op alle 50cc 2t scooters van Kymco passen.
Dus ik naar Zandri gemaild met de foto.
Toen kreeg van hun (ook al had ik het in november gekocht) de aankoop bedrag weer terug.
En mocht deze houden.
Ik heb daarna bij hun een ander besteld.
Die paste wel op de carter.
Waardoor ik de vario eraf kon halen.
En ik merkte meteen dat de start bendix versleten was.
Wat misschien ook de rede was van het rammelgeluid.
Daarna heb ik de vario rollen gewogen.
Wat ik vreemd vond dat het 3 verschillende gewichten waren.
Nadat ik wat rond gevraagd had blijkt dat deze rollen bedoeld waren voor het afstellen van de motor en dat deze ook zijn versleten.
En daarom ook het beste om 7,5 gram rollen te gebruiken.
Wat ik ook ga bestellen.
Deze 4 zijn 8 gram.
Deze is 3 gram.
Deze is 6,5 gram.
Wat ik nu alvast binnen heb gekregen is een nieuwe carterdeksel pakking.
En een nieuwe koelvin voor de starttandwiel.
Als je het goed kunt zien op de 2de en 3de foto dan zie je het slijtage.
Maar misschien ga ik ook nog een nieuwe starttandwiel bestellen.
Wat nu onder weg is.
De Varia huis want ook die was versleten.
En ik heb maar gelijk de Varia plaat erbij gedaan.