Mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink uit 2008

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#11 » 06 apr 2017, 14:54

MonsterlijkKPS schreef:Bij een GD? Als 'ie steeds slomer rijdt zou ik zo maar gokken dat de uitlaat verstopt is geraakt. Je kan dit testen op twee manieren:
1) Er zit bij de standaard uitlaat een moertje in je uitlaatbuis (net vóór je demper) - maatje 8. Haal deze er uit.
2) Door de moertjes wat de uitlaat op de kop vast heeft zitten, beetje los te draaien zodat 'ie daar wat gas kwijt kan (niet te los want je pakking..).

Rijdt 'ie vlotter na een van de bovenstaande dingen? Verstopping.

Oke dan ga de aankomende weekend dat eens even uitproberen.
ik hoop dat het dit geval is.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Mijn Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#12 » 06 apr 2017, 16:27

Oh, en spoel ook je luchtfilter even met een klein beetje benzine (bordje kale benzine, luchtfilter spons even in dopen, uitwringen en terug plaatsen).

Om een goede verbranding te krijgen moet er zowel goed lucht in als uit kunnen. Als je niet kan eten, of niet naar de plee kan... Voel je zelf ook belabberd, niet? :music:
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#13 » 07 apr 2017, 15:33

MonsterlijkKPS schreef:Oh, en spoel ook je luchtfilter even met een klein beetje benzine (bordje kale benzine, luchtfilter spons even in dopen, uitwringen en terug plaatsen).

Om een goede verbranding te krijgen moet er zowel goed lucht in als uit kunnen. Als je niet kan eten, of niet naar de plee kan... Voel je zelf ook belabberd, niet? :music:

Kan het ook met een andere schoonmaakmiddel?
Want ik heb niet zo gauw 123 een bordje met benzine.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#14 » 09 apr 2017, 16:39

Eagleseye schreef:
MonsterlijkKPS schreef:Bij een GD? Als 'ie steeds slomer rijdt zou ik zo maar gokken dat de uitlaat verstopt is geraakt. Je kan dit testen op twee manieren:
1) Er zit bij de standaard uitlaat een moertje in je uitlaatbuis (net vóór je demper) - maatje 8. Haal deze er uit.
2) Door de moertjes wat de uitlaat op de kop vast heeft zitten, beetje los te draaien zodat 'ie daar wat gas kwijt kan (niet te los want je pakking..).

Rijdt 'ie vlotter na een van de bovenstaande dingen? Verstopping.

Oke dan ga de aankomende weekend dat eens even uitproberen.
ik hoop dat het dit geval is.

Nou ik heb optie 1 uit kunnen voeren
Afbeelding
Maar helaas blijft de resultaat het zelfde.
Optie 2 kan ik helaas niet want ik kon er niet bij komen.
Er zit niets anders op dan te wachten wanneer ze hem komen ophalen om te laten maken.
Laatst gewijzigd door Eagleseye op 12 apr 2018, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#15 » 24 apr 2017, 14:37

Een Update.

De scooterzaak in Waspik heeft mijn scooter op gehaald.
En afgelopen vrijdag 21 april heb ik hem weer opgehaald.
Hij rijd weer zoals het hoort.
Het lag inderdaad aan de uitlaat want die is vernieuwd.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Eagleseye op 12 apr 2018, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Mijn Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#16 » 24 apr 2017, 21:20

Fijn om te horen.
Stel je voor dat het nog steeds niks was. Dan zou je misschien het vertrouwen verliezen in je scooter.
En dat zou zonde zijn, want het zijn fijne machines.
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Mijn Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#17 » 25 apr 2017, 11:15

Oldy schreef:Mooi dat jij onder garantie een andere krijgt. Bij mij is de voorvork links lek. Ik weet nog niet wat slimmer is. Kering vervangen en nieuwe olie of hele poot vernieuwen. Veel plezier met je Gr Dink


Een hele nieuwe poot is vreselijk duur en is ook niet nodig hoor. Gewoon de kering vervangen en opvullen met vorkolie en dan doet die het weer prima, Bij mij is dat ongeveer eens per jaar dat dat gebeurt.

Alleen als het steeds blijft voorkomen, zitten er mogelijk bramen in de poot die je rubbers kapot schuren / snijden en dan moet dat worden gladgeschuurd aan de binnenzijde. Maar ook dan heb je dus geen nieuwe poot nodig. Ook dat heb ik wel eens gehad ja ;-)

Oh ja, check dan meteen je stofrubbers. Kapot of versleten ? Dan die ook maar meteen vervangen.
0 x

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#18 » 25 apr 2017, 15:42

stoyanov schreef:Fijn om te horen.
Stel je voor dat het nog steeds niks was. Dan zou je misschien het vertrouwen verliezen in je scooter.
En dat zou zonde zijn, want het zijn fijne machines.

Ik ben er zeker blij mee dat het nog te repareren valt. :bsmile:
Want ik zie me echt niet meer op een andere model scooter zitten. :nono2:
Plus we zijn van plan om in september met de scooter naar Arcen te rijden.
Maar daarvoor moeten we nog uitzoeken hoe we gaan rijden.
Want wij kunnen kiezen van of we wel of niet met de veerpont gaan om de Maas te oversteken.
En er gaan nog 2 mensen meer mee van uit een andere dorp.
dus daar moeten we ook op letten.
Het kan dus worden 1:49 uur en 72 km enkel reis zonder veerpont.
Of het wordt 2:32 uur en 99 km enkel reis met veerpont.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Mijn Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#19 » 25 apr 2017, 16:11

Neem die met veerpont. Is veel leuker.

Bovendien... hoe langer je op je GD kunt zitten en touren, des te beter toch ? ;-)

Grand Dink 4 The Win !
0 x

Gebruikersavatar
Eagleseye
STN Forum Moderator
Berichten: 638
Contacteer:

Re: Mijn Kymco Grand Dink uit 2008

Bericht#20 » 06 jul 2017, 14:00

En update.

Zo ik heb nu in 3 maanden en 2 weken 1.845 km. gereden op mijn Kymco.
Voor veel leden zal dit wel een schijntje zijn maar het is alvast een begin.

ik moet wel zeggen dat ik veel fijner zit dan op mijn vorige scooter.
Alleen op dit moment is hij nu schadelijk in zijn verbruik 1l./20 km.
Waardoor ik 1 keer per week moet gaan tanken.
En dan heb ik tussen 115-130 km. gereden.
Plus hij rijd vrij hard vind ik tussen 60 en 70 km/h.
Maar tijdens het Bossche bollen meeting heb ik al met een paar leden er over besproken.
Waardoor mijn vermoeden dat deze scooter opgevoerd is geweest waar kan zijn.
En probeer dat maar eens uit te leggen als je aangehouden word dat je het niet zelf hebt gedaan en zo gekocht hebt.
wat gelukkig nog niet is gebeurd.

Ik weet niet of dit een standaard onderdeel is bij alle GD.
Maar in deze zit een 12v. plug onder de zitting en die is helaas kapot.
wat er mee is weet ik nog niet maar ik hoop dat ik die kan maken met de hulp van een ander of het moet worden vervangen.
want zal wel handig zijn voor de navigatie onderweg.

O, ja en de rit naar Arcen hebben we besloten om niet met de veerpont te gaan.
Helaas de meeste stemmen gelden.
De reden dat we naar Arcen gaan is voor de Elf fantasy Fair in de tuinen van het kasteel Arcen.
0 x
Met vriendelijke groet.

Peter.

Dag record km: 312
Datum dag record: 27-6-2020

Afbeelding

Deze brommers heb ik gereden:
Puch DS 50.
Peugeot 103.
Beta Ykon.
Derbi Manhattan.
2x Piaggio Fly (een zwarte 4takt 2006 en een zilvere 2takt 2005).
Nu rij ik op mijn "Silverwing" Kymco Grand Dink 50.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer