Op een woensdagmiddag tegen de avond (28-11) rond kwart voor 5 kwam ik thuis van mijn werk.
En toen gebeurde dit.
Gelukkig had mijn scooter een zij standaard.
Een paar mensen op de achtergrond hebben mij een tip gegeven dat je de standaard ook kunt laten lassen.
Toen dacht ik ineens van:"O ja bij mijn op het werk hebben we 2 afdelingen waar ze kunnen lassen".
Ik ben de volgende dag naar de afdeling gelopen waar ze professionelen tuinmachines repareren.
Daar werkt ook een mannetje die kan lassen en hij heeft ervaring als automonteur.
Alleen moest ik het wel via zijn baas spelen in verband met zijn werkagenda.
Want die stond vol.
Op donderdag (6-12) middag had hij tijd voor mijn scooter.
Eenmaal daar naar binnen gelopen met de scooter zijn we gaan kijken hoe we het eraf moeten halen.
Als je goed kijkt dan zie je het mannetje onder mijn scooter kijken.
O ja een dag van te voren viel deze stuk bij mijn thuis op de grond.
We kwamen er achter dat we de uitlaat helaas los moesten maken.
Want de as van de standaard kwam er tegen aan.
En helaas omdat de dealer vloeibare pakking heeft gebruikt kon ik deze niet meer gebruiken.
Dus ik rij nu met een hard geluid over de straat.
Maar ik heb wel een nieuwe pakking besteld.
Toen hij helemaal eraf was zagen we dat er nog een scheur zat op de standaard.
En dat hij al een keer eerder gelast is geweest.
Het mannetje moest eerst de poot schoon scheuren met een slijptol om te kunnen lassen.
Zo en was hij klaar voor om te gaan lassen wat ook goed gelukt is.
Plus we hebben ook een extra stuk ijzer erin gedaan.
Ik moet zeggen dat ze daar een mooie heftafel hebben.
Die is namelijk verwerkt in de vloer en eenmaal op de juiste hoogte kun je het ook gebruiken voor het lassen.
Ik denk dat ik vaker gebruik van gaat maken van die tafel.
Toen het mannetje de standaard weer aan het vastmaken was zag hij een scheur in een luchtslang van de carterdeksel.
Dus dat moet nog vervangen worden.
Maar de standaard zit er weer op en de scooter staat weer zo ik het fijn vind.