Dan's Symphony ST

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Dan's Symphony ST

Bericht#1 » 25 apr 2017, 20:01

Afbeelding
Dit is 'm, 8 april opgehaald, nu op de 900 km ondanks de koude dagen waarop ik liever niet rijd. De keuze is op deze gevallen door oa de berichten die ik er op dit forum over gelezen heb.
Ben verrast door de wegligging van de Sym! Komend van een Panigale 1199 (racer, 8 sec op de 200) en Multistrada (tamme machine 150pk :schater: ), toch wel wat gewend geweest bedoel ik, valt het me op hoe lekker zo'n "eenvoudige" brommer stuurt en aan de weg plakt. Die motoren waren niet persé nodig geweest ontdek ik nu. Ben al aardig dicht bij de rand van het loopvlak gekomen (achterband). Als het straks eens 20 graden is gaat het gebeuren denk ik. Waarom dat nog belangrijk is weet ik niet. Latente competitiedrang :yawn: ? Snelheidsbeleving is wat minder natuurlijk, maar niet gedacht er toch zoveel schik van te hebben :thumbsup:. En ipv 1 op 12, 1 op 45, toch ook wel prettig.
Vandaag de vario ring eruit gehaald, snelheid van 47 km/u naar 57 à 58 km/u op de navi. In de stad de auto's wat minder in de weg rijden zo. Toerental voorheen raakte de 9000 aan, nu niet meer dan 8200. En je merkt niet meer dat de vario tegen de ring aanloopt. Alleen maar beter nog. Effe opletten wel want nu hoor je niet meer zo makkelijk welke snelheid je inmiddels rijdt. Na deze week zal ik z'n 1000 beurt plannen, sneller dan gedacht. Klaar voor de zomer en zoveel mogelijk kilometers :sct1:
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#2 » 25 apr 2017, 20:20

Mooie scooter...
Vind de kleur ook erg mooi staan bij deze scooter!
0 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#3 » 25 apr 2017, 20:26

Delight schreef:Mooie scooter...
Vind de kleur ook erg mooi staan bij deze scooter!

Dank, ziet er mooi uit met dat zwart. Heel erg Panda. Het was deze of de kleur die Bertocello heeft. Voor mij allebei goede kleuren. Dealer had ze ook allebei staan, de witte 0km, de andere 3000, toch maar de witte gedaan.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#4 » 25 apr 2017, 20:39

Leuk om te lezen dat er nog een ST-jer is die kilometers wil verslinden.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
E.vdploeg1978
Berichten: 103

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#5 » 25 apr 2017, 21:55

Gefeliciteerd met de ST, de mijne komt volgende week...... :sct1:
1 x
Sym Jet14 50cc 2018

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#6 » 27 apr 2017, 18:13

Vandaag liep ie met gemak 60 op de navi. Vlakke weg denk ik rond de 58. Niet harder dan 64 gekregen, helling af op de Posbank. 75 op teller, wat een afwijking! Hoe dan ook, da's toch net teveel van het goede. Moet ik op gaan letten nog. Toch maar een dunner varioringetje erin doen? of zal het meevallen als ie op de rollentestbank staat? Las iets van dat ze daar met redelijk veel weerstand op werken. Wie weet raad?

PS, morgen over de 1000 km heen.
Laatst gewijzigd door Dan op 27 apr 2017, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#7 » 27 apr 2017, 20:15

Met het slijten van de varioriem slinkt ook de topsnelheid, dat kan over 10.000 km toch wel 'n kilometer of 8-10 per uur schelen hoor.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#8 » 28 apr 2017, 08:17

OK dank Bertocello, dan kijk ik het eerst even aan.
Blijf me verbazen over het hogere verbruik door de variateur beperking. Snap wel waarom, maar de wijze waarop men de snelheid probeert in te perken is (milieu)technisch echt een slechte. Wie heeft dat verzonnen en werkt die nog bij onze overheid?
Motortje loopt zonder varioring altijd lager in toeren ongeacht de snelheid die ik rijd (eenmaal op gang bedoel ik). Goed voor het milieu. Een afregeling op de gemeten snelheid ipv mechanische beperkingen in de aandrijflijn, daar had de overheid op in moeten zetten denk ik (als je dan éénmaal gekozen hebt voor een verplichte beperking van de snelheid dan hè). Tegen een 40 of 50 tons combinatie zeggen ze ook niet, "lever je hoogste versnelling maar in", om de snelheid op 85 te houden, toch? Misschien dat er een slimmere methode beschikbaar komt met de Euro 4 regels, injectiesystemen met ECU. Hebben we het nog niet eens over de ingrepen voor snor-scooters. De CDI ontstekingsingrepen zijn verre van ideaal, denkend aan de zwarte roetwolkjes die ik bij "volgas" uit de uitlaat zie komen bij m'n eigen snorscoot (ik draai het gas wel terug hoor) :offtopic:
Een eerste schatting is dat ik nu zo'n beetje 50 km per liter haal (ken m'n benzinemeter maar een beetje, maar duurde tussen de 15 en 20 km langer voordat de eerste twee streepjes "verbruikt" waren). We zullen zien later deze week wat het werkelijk is. Dat scheelt zo maar 10% tov m'n eerste verbruiksmeting tegen de prijs dat ik nu sneller rijden kan. Da's echt te gek voor woorden dat door de varioring het verbruik rondom de 50km/u omgekeerd evenredig is aan de snelheid. Dat dan keer hoeveel duizenden scooters in NL ook alweer? Waar is de milieupolitie als je 'm nodig hebt? :schater: Iemand had dit soort effecten toch door kunnen rekenen in een "milieu-effect-rapportage"? Dat doen ze al als ik een hekje wil plaatsen.
Ga zo weer lekker een ritje maken. Ben geen milieufreak, wil gewoon lekker rijden, maar ook dat zaken optimaal werken. Daar hebben we wel wat compromissen gemaakt op brommer gebied. Die zijn echt achtergebleven bij de optimalisaties in autoland. Een brommer moest daarmee vergeleken wel 1 op 100 lopen. Benzine auto's, 2 tot 3 keer de snelheid, 10 tot 15 keer het gewicht, motoren erin 20 tot 40 keer groter, vermogen meer dan 30 keer groter, die lopen dan minstens 1 op 12 tot iets van 1 op 15.
Nu weer even rustig worden :rlol:
1 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#9 » 28 apr 2017, 12:20

Eerste 1000 km erop. Laatste 200 km zonder de vario ring, sneller gereden en verbruik omlaag. Ruim 1 of 48 (net geen 49). Ga Dr Pulley sliders bestellen net als Bertocello (sorry, beter goed gejat dan slecht bedacht).
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dan op 28 apr 2017, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Dan's Symphony ST

Bericht#10 » 28 apr 2017, 15:29

Ik hoop maar dat je niet zijn sliders zelf jat... :rlol:
1 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer