Piaggio New Liberty (S) Review topic

Daxtalion
Berichten: 22

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#371 » 07 sep 2018, 22:49

Echt leuk voor mij om de resultaten van dit soort testen te lezen.

Kan je ons vertellen of de remmen ook goed werkten bij die hoge snelheid?
Zou de snelheid op de meter nog steeds goed overeenkomen met GPS snelheid?
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#372 » 08 sep 2018, 07:36

Vraagje.
In hoeverre is onbegrensd ook echt onbegrensd?
Staat de begrenzing hoger ingesteld ? (10000 + toeren) of kan je hem ook spreekwoordelijk over de kop jagen?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#373 » 08 sep 2018, 07:53

Als ik nu een Piaggio Liberty 50 zou hebben wil ik die onbegrensde CDI niet eens hebben, 60 is voor mij ook
snel genoeg.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#374 » 08 sep 2018, 08:59

Daxtalion schreef:Echt leuk voor mij om de resultaten van dit soort testen te lezen.

Kan je ons vertellen of de remmen ook goed werkten bij die hoge snelheid?
Zou de snelheid op de meter nog steeds goed overeenkomen met GPS snelheid?


De remmen van de Liberty zijn fantastisch met deze snelheid. Eigenlijk ook niet vreemd want het 125CC model heeft dezelfde remmen alleen dan met ABS erbij.
Snelheid zal ongetwijfeld wel afwijken met de gps snelheid. Dat is bij praktisch alle scooters (auto’s, motoren), het geval. Hoeveel deze afwijking is weet ik niet.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#375 » 08 sep 2018, 09:03

stoyanov schreef:Vraagje.
In hoeverre is onbegrensd ook echt onbegrensd?
Staat de begrenzing hoger ingesteld ? (10000 + toeren) of kan je hem ook spreekwoordelijk over de kop jagen?


Deze CDI heeft het toerenbereik verlengt tot maximaal 10.000 toeren. De injectie en dergelijke zijn ook aangepast ten behoeve van de prestaties.

Het is weer vergelijkbaar met de oudere carburateur versie scooters. Daar kon je een ringetje verwijderen en ook een andere CDI plaatsen en reedt de scooter ook gemakkelijk 70km/h.

Nu is het een soort gechipte CDI..

Of je de scooter spreekwoordelijk over de kop kan jagen weet ik niet. In bijvoorbeeld Canada rijdt deze New Liberty standaard 70 a 75km/h. Dus het motortje en dergelijke zal dat best aan kunnen dan.
Binnen Europa moet de scooter afknepen zijn ivm milieu eisen.
0 x

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#376 » 08 sep 2018, 10:39

Even een vraagje tussendoor, hoe zit het met het trekvermogen van die Liberty (snor) met twee personen erop?
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#377 » 08 sep 2018, 11:28

Sjeuf schreef:Even een vraagje tussendoor, hoe zit het met het trekvermogen van die Liberty (snor) met twee personen erop?


Ik kan mijn ervaring alleen delen over een brom versie. Maar verwacht dat de snor hier niet veel vanaf zal wijken.
Het trekvermogen van mijn Liberty met een volwassen persoon achterop is helemaal prima. Trekt gewoon nog lekker door naar de topsnelheid. Niets op aan te merken..!
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#378 » 22 sep 2018, 15:43

Vandaag de 8.5 gram Dr Pulley sliders ontvangen. Mocht van Maksor Parts de vorige sliders terugsturen. Super service.
Na montage van de sliders meteen even een goede proefrit gemaakt. Je merkt dat het toerenverloop nog gelijkmatiger is. De Liberty accelereerde op zich al prima maar had soms met tussen acceleraties wat kleine dipjes. Niet ernstig of zo maar wel merkbaar. Nu met de Dr Pulley sliders zijn die dipjes helemaal weg! Met tussen acceleraties pakt de Liberty meteen lekker op en trekt lekker door. Lijkt wel of er nog meer leven in het blok is gekomen. Gelijk even mijn vaste viaduct getest en merkte dat hij nog makkelijker omhoog reed en meer snelheid vasthield. De topsnelheid is derhalve wel met 3 a 4km/h toegenomen. Die is nu 64km/h.
Zal binnenkort wel een filmpje maken van de acceleraties nu.
Ook zal een aanvullende review schrijven als ik wat meer kilometers heb gemaakt onder verschillende weersomstandigheden.
Voor nu erg tevreden met het resultaat! :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#379 » 22 sep 2018, 16:42

Dat is mooi Supreme,
Wat kost een setje 8,5 gram Dr. Pulley sliders?
B.v.d. en groet,
Jan-H
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#380 » 22 sep 2018, 17:37

Jan-H schreef:Dat is mooi Supreme,
Wat kost een setje 8,5 gram Dr. Pulley sliders?
B.v.d. en groet,
Jan-H


Hallo Jan,

Zeg maar Frank hoor ;)

De sliders kosten 32 euro incl verzendkosten. De 8.5 gram heeft hij speciaal voor mij gemaakt omdat deze niet meer voorradig was. Dus zou hem een mailtje sturen met je wens..
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer