Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#421 » 17 okt 2018, 17:40

JMans schreef:
Supreme81 schreef:Vanmiddag even een filmpje gemaakt van mijn Liberty i,c.m. nieuwe Malossi 7.5 gram rollen en Dayco riem. Rijdt fantastisch! Tevens de tank weer gevuld en kwam op een verbruik van 1/49. Ook netjes dus..


Goed te horen dat de jouwe zo goed rijdt :)

Mijn Liberty S rijdt ook nog steeds als een zonnetje. Ik heb wel een paar vragen:

Heb jij een EURO3 of EURO4 uitvoering ? De reden dat ik het vraag is omdat ik een verbruik heb van gemiddeld 1:40. Uitschieters zijn er van 1:36 en 1:44. De beste verbruik score haal ik (uiteraard) als ik niet continu vol gas rijd maar zo'n 5km/u daaronder. Zeg maar 55 km/u op de teller. Maximum snelheid is 61 km/u op de teller, GPS ongeveer 54 km/u. Jouw maximum snelheid volgens dat filmpje is rond de 64 km/u. Wat was op dat moment je GPS snelheid ? Ik vraag dit omdat ik wil weten waarom jouw verbruik zoveel beter is dan de mijne. Of heb je bij de 1:49 bewust heel zuinig gereden soms ?

Ik heb verder de zelfde setup als jij: 7,5 gram Malossi rolletjes, Dayco riem. Het enige waar ik over twijfel is de vario bus. Ik heb bij het vervangen van de rolletjes hier niet op gelet, maar het kan zijn dat mijn dealer deze vervangen heeft. Ik ga dit binnenkort wel checken.

Als dat verder ook goed is dan kan het alleen maar de EURO4 aanpassing zijn waardoor de jouwe zo zuinig rijdt. Best wel een interessant gegeven op zich. Blijkt dat zo te zijn, dan ga ik zeker kijken of eventueel mijn scooter EURO3 gemaakt kan worden.


Begrijp je vraag. Ik heb een euro 3 Liberty uit 2017. Waar het verschil in verbruik zit durf ik niet te zeggen. Ik rijdt bijna altijd volgas als ik naar het werk rij maar heb wel twee lange stukken weg waarbij ik het gas bijna nooit los hoef te laten. Mogelijk dat het daar aan ligt..? Mijn gemiddelde ligt altijd rond de 1/45 met soms een hogere uitschieter..

De gps snelheid zal ik binnenkort eens meten. Ben ik ook wel nieuwsgierig naar..

In jou geval zal de juiste bus wel in de vario zitten aangezien je een topsnelheid behaalt van 61km/h. Anders was dit lager geweest,
0 x

Will Go

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#422 » 20 okt 2018, 16:32

Even een vraag, is de benzinemeter bij jou ook zo enthousiast, ik ben al leeg op de meter bij 154 km en kan dan hooguit 3.6 liter erbij jonassen. Dus rij ik maar op de tripteller, maar het stoort toch wel. Voor de rest nog naar de Dayco riem overstappen als deze op is, want bij 52 km op de straatmeter(u rijd te hard bord) is het wel op, maar dat terzijde.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#423 » 20 okt 2018, 17:02

Will Go schreef:Even een vraag, is de benzinemeter bij jou ook zo enthousiast, ik ben al leeg op de meter bij 154 km en kan dan hooguit 3.6 liter erbij jonassen. Dus rij ik maar op de tripteller, maar het stoort toch wel. Voor de rest nog naar de Dayco riem overstappen als deze op is, want bij 52 km op de straatmeter(u rijd te hard bord) is het wel op, maar dat terzijde.


Als er ongeveer 3 blokjes weg zijn op de brandstofmeter wil deze wel wat sneller gaan, maar ook weer niet extreem. Ik kan mijn verbruik via de brandstofmeter prima bijhouden. Daarnaast tank ik altijd rond de 200 a 210km op de tripteller..
0 x

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#424 » 20 okt 2018, 20:34

Will Go schreef:Even een vraag, is de benzinemeter bij jou ook zo enthousiast, ik ben al leeg op de meter bij 154 km en kan dan hooguit 3.6 liter erbij jonassen. Dus rij ik maar op de tripteller, maar het stoort toch wel. Voor de rest nog naar de Dayco riem overstappen als deze op is, want bij 52 km op de straatmeter(u rijd te hard bord) is het wel op, maar dat terzijde.

De eerste 3 streepjes doe ik ongeveer 100 km over. De overige 4 doen ca 20 km per streepje. Meestal tank ik tussen de 180-190 km. Op dat moment gaat er dan zo'n 4,2 liter benzine in.

Het lijkt erop dat jouw meter niet helemaal werkt zoals het hoort. De tankinhoud is 6 liter als ik het goed heb en de reserve heeft meestal zo'n 1-1,5 liter.
0 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#425 » 20 okt 2018, 20:48

Mijn kinderen tanken hun Liberties ook rond 190 à 200 km, meestal dan zo'n 4,5 liter tanken, en dan nog 1 streepje zichtbaar.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#426 » 27 okt 2018, 12:31

René K schreef:Roy heeft het niet over een speling maar een soort van weerstand, een dood punt.
Maar inderdaad het stuur behoort zonder weerstand en speling te kunnen draaien/sturen.
Balhoofd lager (kogeltje) beschadigt dat komt wel vaker voor.
Mijn Honda Vision heeft het ook dat wordt dan t.z.t vernieuwen, maar tijdens het rijden nog niet storend dus
ik wacht het nog wel even af want het is toch wel een ingrijpende klus.


René hoeveel km's heeft heeft jou vision gelopen, want mijn liberty heeft er 12000 gelopen, lijkt mij vrij snel dat die lagers versleten zijn helemaal bij zo'n prijzige scooter.

Mvg
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#427 » 27 okt 2018, 17:07

Net als mijn Piaggio Liberty toen der tijd heeft deze Honda Vision ook al vroeg misschien nog geen 10.000km
deze symptoom van een dood punt in het stuur.
Het is gewoon pech hebben dat er misschien een kogeltje(s) van het Balhoofdlager kapot is gegaan, maar u heb toch nog garantie op de new Liberty? Zo ja, terug naar de Dealer.
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#428 » 27 okt 2018, 17:41

Hij is van 2016 dus garantie heb ik volgens mij niet meer en uitbesteden ga ik het niet, dat kost me klauwen met geld, maar het is wel een klusje waar ik tegen op zit door alle techniek die er opzit en het feit dat de hele voorkant er voor uit elkaar moet, ik heb hem overigens 2e hands gekocht in augustus.
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#429 » 27 okt 2018, 18:36

Roy, als het niet echt storend is tijdens het rijden gewoon even uitstellen.
Op You Tube is een leuk filmpje te zien hoe o.a eventueel deze reparatie moet worden uitgevoerd.
"Balhoofdlagers vernieuwen I# 54" "Scooter Tuub".
Bij m'n Piaggio Fly 2takt heb ik toen eens de balhoofdlagers vervangen, het is een kwestie van "durven doen".
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#430 » 27 okt 2018, 20:10

Bedankt voor het advies René
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer