Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#721 » 04 dec 2019, 22:10

zit er ook ergens een brandstoffilter wat ik kan reinigen of eventueel vervangen?
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#722 » 05 dec 2019, 09:29

Bij Easyparts waar scooter onderdelen besteld kan worden door middel van technische tekeningen.
Maar de Liberty rijdt weer goed begrijp ik dus ik zou er niets meer aan doen.
Het is wel leuk om die website "Easyparts" te bezoeken en voor eventueel onderdelen voor de Liberty te bestellen.
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#723 » 05 dec 2019, 10:00

hij reed goed met de injectie reiniger rené, hierna getankt met bp 98 ultimate zonder de injectie reiniger en meteen afslaan, heb nu dus meteen weer wat van die injectie reiniger er in gedaan.

ik denk nu wel dat het probleem zich in het brandstofsysteem moet bevinden.
Laatst gewijzigd door Roy op 05 dec 2019, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#724 » 05 dec 2019, 10:01

hij reed goed met de injectie reiniger rené, hierna getankt met bp 98 ultimate zonder de injectie reiniger en meteen afslaan, heb nu dus meteen weer wat van die injectie reiniger er in gedaan.

ik moet er bijvermelden dat ik de afgelopen 3 tankbeurten niet anders dan de 98 ultimate getankt heb

ik denk nu wel dat het probleem zich in het brandstofsysteem moet bevinden.

op het flesje staat ook voor het beste resultaat gedurende 3 tankvullingen toevoegen
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#725 » 05 dec 2019, 10:15

Een leven lang met injectie reiniger blijven rijden lijkt mij overbodig want dat zit al in de benzine (additieven).
Ik denk dat de injector het af en toe laat afweten dus lijkt mij beter naar een vakbekwame dealer/monteur te laten
nakijken. Dat is weer een nadeel van injectie systemen, een gewone carburateur versie kunnen we zelf veel aan doen.
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#726 » 05 dec 2019, 10:47

mijn ideé is om dit flesje nog leeg te maken kan ik nog 2 tankenbeurten mee doen. Mocht het probleem daarna nog niet verholpen zijn maak ik een afspraak met de dealer.

het is een vaag probleem vooral omdat het soms wel is soms niet.
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#727 » 15 dec 2019, 15:59

Weet een van jullie of er ook lage windschermen te koop zijn die ook de wind bij de handen tegenhouden?

mvg
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#728 » 19 dec 2019, 20:45

even een update omtrent het afslaan probleem wat nog steeds speelt

vanmiddag ben ik nog even bij de dealer geweest het hier benoemde probleem eens goed doorgesproken.

Hij denkt bijna zeker te weten dat het probleem een vastzittende vervuilde klep is, waardoor hij dus compressie verliest. en moeilijk start en afslaat hij zegt dat het vaker voorkomt bij de piaggio motoren komt door de ethanol in de benzine.

hij heeft mij een speciale kleppenreiniger meegegeven voor scooters, deze moest ik eerst gebruiken misschien verhelpt dit het probleem.

anders moeten de kleppen opnieuw ingeslepen worden vertelde hij, wat een dure klus is.

ik heb het vertrouwen dat de kleppenreiniger zijn werk goed gaat doen, ik moet het gewoon even goed schoonbranden door langere afstanden te rijden.

lang verhaal houd jullie verder nog op de hoogte omtrent het probleem met mijn liberty

groetjes en alvast een prettige kerstdagen
1 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#729 » 20 dec 2019, 07:44

Tja,....Kan ook te krappe klepspeling zijn, ik zou eerst willen weten hoe de klepspeling is, ik heb daar nog niets over gelezen.
Is dat wel in orde? inlaat 0.10 en uitlaat 0.15 als ik het goed heb. Wel vervelend het zijn juist degelijke 4takt motoren.
Maar goed we lezen het weleens, als het mijn scooter zou zijn zal ik daar behoorlijk van balen.
Ik heb zelf gisteren een Piaggio Zip I-GET besteld i.p.v een Liberty het zal mij benieuwen, de probleemloze Honda Vision 50
houdt ik als reserve, maar dat even terzijde. Roy ook u een prettige feestdagen.
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#730 » 20 dec 2019, 10:18

haha René gefeliciteerd met de aankoop van de zip iget ook een erg leuk scootertje!

over de klepspeling deze heb ik nog nooit gesteld omdat ze bij alle controles de juiste waardes hadden.

en bij een klepspeling had hij altijd slecht gelopen dit probleem doet zich de ene keer wel andere keer niet voor. tijdens het rijden merk je niets en na een aantal km loopt hij weer als vanouds.

en ik ga er vanuit dat mijn piaggio dealer er verstand van heeft.
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

Aanmelden  •  Registreer