Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#381 » 22 sep 2018, 18:37

Dank voor je snelle antwoord Frank. :thumbsup:
Kan je bij gelegenheid per pb melden of de snelheid helling af ook soepeler verloopt?
Als gemeld is de begrenzing bij het behalen van het maximale toerental onverbiddelijk.
Als je na enige tijd aangeeft nog positief te zijn, zal ik de sliders graag in mijn Bella monteren.
Groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#382 » 22 sep 2018, 18:50

Jan-H schreef:Dank voor je snelle antwoord Frank. :thumbsup:
Kan je bij gelegenheid per pb melden of de snelheid helling af ook soepeler verloopt?
Als gemeld is de begrenzing bij het behalen van het maximale toerental onverbiddelijk.
Als je na enige tijd aangeeft nog positief te zijn, zal ik de sliders graag in mijn Bella monteren.
Groet,
Jan.


Graag gedaan. Kan je hier melden dat alles over het algemeen soepeler verloopt. Morgen moet ik werken en passeer ik weer drie viaducten. Dan zal ik eens wat meer letten op je vraag..
Als ik een keer in de gelegenheid ben zal ik ook een filmpje maken. Dat maakt t nog wat duidelijker..Hou je op de hoogte!
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#383 » 22 sep 2018, 23:52

Top Frank. :bsmile:
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#384 » 23 sep 2018, 08:37

Heel leuk Frank, want ik lees natuurlijk ook even mee en ben geïnteresseerd.
1 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#385 » 25 sep 2018, 18:26

Beste allemaal. Zoals beloofd heb ik een filmpje gemaakt van de acceleratie nu met dr Pulley sliders.
Ook zie je in het filmpje wat tussen acceleraties waarmee je kan zien hoe de Liberty weer oppakt en wegaccelereert.
Aan het geluid kan je duidelijk een constant toerental horen..

0 x

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#386 » 25 sep 2018, 21:31

Ik vraag mij na vandaag toch wel af of die Liberty's S wel zo geweldig zijn zoals hier(en elders)beweert wordt. Toevallig dat ik vandaag in Sittard moest zijn en nog wat tijd over had om een scooterwinkel binnen te wandelen of een Liberty S toevallig ook iets voor mij zou zijn. In die super grote showroom had ik de keuze uit een Euro 3 of een Euro 4 uitvoering. Net als die van jullie zou mijn toekomstige Liberty S ook wel ietsjes harder mogen lopen dan wettelijk is toegestaan. Mijn vraag aan de verkoper was dan ook of dat mogelijk was. Bij de E4 is dat heel gemakkelijk, door middel met een software update loopt hij dan 38km. Ai, ik ben geen racer zeg, mag wel iets minder zijn en ja, dat was ook mogelijk. Echter diezelfde wens bij een E3 uitvoering is een ander verhaal volgens de verkoper. Met die E3 hebben we veel problemen gehad om hem iets sneller te krijgen en vooral goedlopend te houden.
Ja jullie lezen het goed, ook mijn broek zakte af maar kon hem nog net op tijd hoog houden. Bij doorvragen had het vooral te maken over de trekkracht, snelheid en vooral de gemiste power in de heuvels van Zuid Limburg. Zo ver ik dit topic en andere Liberty topics heb gevolgd is er niemand uit het het Limburgse die deze bewering kan beamen ........toch
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#387 » 26 sep 2018, 08:32

Nee kan voorgaand verhaal aangaande vermogen van de New Liberty niet beamen. Ik heb een euro 3 en heeft vermogen zat!
Anders had ik hem er al lang uitgedaan als dat zo was..
Het verhaal over “goedlopend” houden heb ik ook nog nooit vernomen. Ook niet van mijn dealer..
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#388 » 26 sep 2018, 21:57

Zou iemand mij aan een onderhoudsschema kunnen helpen voor de new liberty?
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#389 » 27 sep 2018, 07:00

@Sjeuf,
Je hebt het over een 25 km Liberty en die wil je wat sneller laten rijden.
Gelet op de wettelijke normering van een snor heeft Piaggio het vermogen teruggebracht tot 1,6 kWh.
Uiteraard heeft dat ook zijn effect op het hele rijgedrag van de scooter.
De brom versie heeft sowieso 0,8 kWh meer en dat is al 1 Pk. En dat merk je in klimvermogen en acceleratie.
Mijn scooter heeft in Duitsland bewezen goed mee te komen met alle andere scooters en metname in de bergtrajecten.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#390 » 27 sep 2018, 07:04

Roy schreef:Zou iemand mij aan een onderhoudsschema kunnen helpen voor de new liberty?


Beste Roy,
Zal het schema per pb doorgeven.
Groet,
Jan-H
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer