Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Piaggio New Liberty S 2017

Bericht#321 » 09 feb 2018, 22:07

Ik heb ook nog even voor je bij EasyParts gekeken...

Ze worden wel afgebeeld, kennen als set met de oranje gloeilamp ook een nummer, maar zijn grijs weergegeven zonder pop-up voor afbeelding en prijs. Uiteraard gezocht bij de 125cc versie.

Mocht Ruud jou de prijs kunnen noemen en die is te hoog, dan weten we dat Supreme81 (Frank) de oude van hem heeft aangeboden en wellicht kun je daar zelf ledstrips in plaatsen om het gewenste effect te beogen.

Vriendelijke groet...
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Piaggio New Liberty S 2017

Bericht#322 » 10 feb 2018, 00:12

Ledverlichting, zijstandaard.
Jullie proberen toch niet om de Liberty op een Symphony te laten lijken?

Afbeelding
2 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Piaggio New Liberty S 2017

Bericht#323 » 10 feb 2018, 00:33

De SYM Symphony ST is ook wel een mooie scooter, maar ja het is geen Piaggio hé...

Hij moet het hebben van uiterlijk vertoon in plaats van karakter met een goed hart.

Kijk wat betreft de zijstandaard: om Supreme81 tegemoet te komen hoeft hij niet met zo'n onding rond te rijden :lol:

Daarnaast is per 1 januari 2017 een brandende koplamp verplicht bij draaiende motor en is de functie van dagrijverlichting komen te vervallen, je valt immers al op met de 35/35Watt koplamp.
Maar er zijn legio scooterrijders die intens gelukkig worden van dagrijverlichting en dan is die optie toch nog voor veel geld aan te brengen, maar door ontbreken van een typegoedkeuring voor Piaggio New Liberty bromscooters niet toegestaan, maar dat telt niet bij de liefhebber en wie spreekt wie er nou op aan als het de verkeersveiligheid vergroot!
Laatst gewijzigd door Scooter Forens Frans op 10 feb 2018, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Piaggio New Liberty S 2017

Bericht#324 » 10 feb 2018, 07:39

De dagrijverlichting, heeft voor mij ( naast het uiterlijk vertoon) inderdaad ook een verkeers veilige functie.

Ik rij woon werk een groot gedeelte op onverlichte fietspaden met ontzettend veel tegemoetkomende scholieren per fiets- bromfiets , al dan niet gedrieën naast elkaar al append en garrelend over het fietspad heen. Echt té gevaarlijk voor woorden .

Ik hoop met de dagrijverlichting nóg meer op te vallen in deze.

Daarnaast kan de breedte van mijn scooter ook beter ingeschat worden op afstand. Het enige wat dan nog een punt zou kunnen zijn , zouden de wat wijd uitstaande Mickey Mouse spiegels kunnen zijn.

Tot zover mijn motivatie.

Vrgr Ruud
4 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Piaggio New Liberty S 2017

Bericht#325 » 10 feb 2018, 16:54

Scooter Forens Frans schreef:De SYM Symphony ST is ook wel een mooie scooter, maar ja het is geen Piaggio hé...

Hij moet het hebben van uiterlijk vertoon in plaats van karakter met een goed hart.

Kijk wat betreft de zijstandaard: om Supreme81 tegemoet te komen hoeft hij niet met zo'n onding rond te rijden :lol:

Daarnaast is per 1 januari 2017 een brandende koplamp verplicht bij draaiende motor en is de functie van dagrijverlichting komen te vervallen, je valt immers al op met de 35/35Watt koplamp.
Maar er zijn legio scooterrijders die intens gelukkig worden van dagrijverlichting en dan is die optie toch nog voor veel geld aan te brengen, maar door ontbreken van een typegoedkeuring voor Piaggio New Liberty bromscooters niet toegestaan, maar dat telt niet bij de liefhebber en wie spreekt wie er nou op aan als het de verkeersveiligheid vergroot!



Sorry hoor maar hou eens op met dat typegoedkeuringsverhaal, als het een keurmerk heeft EN op de juiste manier is aangesloten is het gewoon wettelijk toegestaan, of het er nu standaard op zit of niet. Ik pleit er daarom ook zwaar voor dat iedereen die nu nog over typegoedkeuring begint te zeuren qua zaken zo als dit ( praat niet over opvoeren) bij de eerste de beste meeting/tourrit waar hij/zij aan mee doet eerst al zijn niet af-fabriek gemonteerde onderdelen eerst demonteerd en daarna publekelijk verbrand!( Dus later gemonteerde koffers, windschermen, handvat verwarming, niet orginele banden, etc etc)
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Piaggio New Liberty S 2017

Bericht#326 » 10 feb 2018, 17:43

Hallo Michiel,

Men heeft artikel 5.6.57 en verder van de wegenverkeerswet aangepast en ik zal (daarom) het punt dat jij hekelt niet meer benoemen: het is toegestaan, in beginsel 1 maar ook 2 als deze gelijke vorm hebben en dezelfde lichtsterkte...En dan heb ik het uiteraard over de dagrijverlichting.

Vriendelijke groet...
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
ZIP 2000
Berichten: 28

Re: Piaggio New Liberty S 2017

Bericht#327 » 10 feb 2018, 19:16

0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Piaggio New Liberty S 2017

Bericht#328 » 10 feb 2018, 19:20

Het hart is het probleem niet. Alle bypasses die eromheen geknutseld zijn in de kransslagader moet je het meer in zoeken denk ik.
1 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Piaggio New Liberty S 2017

Bericht#329 » 10 feb 2018, 20:22

Meatlove schreef:Het hart is het probleem niet. Alle bypasses die eromheen geknutseld zijn in de kransslagader moet je het meer in zoeken denk ik.


Die is goed!

Afbeelding
1 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty S 2017

Bericht#330 » 26 feb 2018, 18:19

Toch heeft t wel wat dat mat rood...


Afbeelding
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer