Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#551 » 10 apr 2019, 22:22

Misschien een stomme vraag maar is die 65km/u die ik wil halen op de teller, al 57 of harder op de rollerbank?


Scooter rijd momenteel 60 op de teller en ongeveer 53 op de gps

Want ik merk dat ik toch wel vaak vol gas rijd, lijkt me niet zo goed voor het motortje wil er nog enkele 10000 kms mee doorrijden mijn doel is 50000km

Groet Roy
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#552 » 11 apr 2019, 06:57

Roy schreef:Misschien een stomme vraag maar is die 65km/u die ik wil halen op de teller, al 57 of harder op de rollerbank?


Scooter rijd momenteel 60 op de teller en ongeveer 53 op de gps

Want ik merk dat ik toch wel vaak vol gas rijd, lijkt me niet zo goed voor het motortje wil er nog enkele 10000 kms mee doorrijden mijn doel is 50000km

Groet Roy

Volgens mij is 51 na correctie al bingo op de rollerbank.
0 x

Will Go

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#553 » 11 apr 2019, 12:05

Afgelopen zomer met 54km/h (na correctie) op de rollerbank gemeten na 13 jaar onbekommerd touren en doorgelaten, was echt op de grens volgens de diender.
0 x

Will Go

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#554 » 03 mei 2019, 20:21

Ik zou in dit draadje nog wat roepen naar aanleiding van mijn wandelervaring met de Liberty en onherleidbare klacht :roll: Een onbetrouwbaar electronisch gasklephuis lijkt de malheur te veroorzaken bij de iGet, dus die is nu vervangen. Ik heb mijn verlies genomen en ga terug naar een scooter die met hamer, beitel en ductape te programmeren is. Scheelt wat buikpijn in de kosten en voelt prettiger als ik de techniek zelf ook enigzins begrijp. Kortom Liberty gaat exit, die gun ik een ander :sct1:
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#555 » 04 mei 2019, 10:57

Vervelend om dit te lezen want ik gun iedereen plezier te hebben met z'n scooter maar gelukkig is het probleem
toch verholpen? Ik weet wel alles wat elektronisch is kan soms moeilijk zijn een storing te lokaliseren en daarom heel
belangrijk om met een vakbekwame scootermonteur in zee te gaan dan met een fietsenmaker.
Elektronische ontsteking is tegenwoordig een must ik zou niet meer terug willen naar o.a contactpuntjes, voelermaatjes
en proeflampje om ontsteking aftestellen. Maar goed storing verholpen, ik zou toch het nog even aanzien en vrolijk verder
gaan op deze mooie Liberty. Tegenwoordig zijn alle nieuwe 4takt voertuigen injectie, of toch weer terug naar een oude scooter met carburateur?
Bedankt Will Go voor deze info voor eventueel als ik ook een Piaggio met I-get 4takt wil kopen.
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#556 » 04 mei 2019, 11:15

Supreme81 schreef:
Roy schreef:Is 65 een wok?

Met die sliders trekt het toch ook beter


Word je rijdend gemeten, dan ben je al eerder de klos voor een WOK.



Da's dus niet helemaal waar...
Ben geflitst met de Like, bij een stoplicht.
Gemeten snelheid na correctie 67 km/u
Dit was nog in de oude situatie.
Kostte me een berg doekoes, maar geen WOK.
Politie en Justitie werken, in dat opzicht, langs elkaar heen.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#557 » 04 mei 2019, 11:22

Roy schreef:Misschien een stomme vraag maar is die 65km/u die ik wil halen op de teller, al 57 of harder op de rollerbank?


Scooter rijd momenteel 60 op de teller en ongeveer 53 op de gps

Want ik merk dat ik toch wel vaak vol gas rijd, lijkt me niet zo goed voor het motortje wil er nog enkele 10000 kms mee doorrijden mijn doel is 50000km

Groet Roy


Dat varieert per scooter.
Die 67 na correctie bleek in mijn geval 57 op de rollenbank te zijn.
Té hard dus. (En tevens een sein dat de politie andere maatstaf hanteert dan Justitie.)
Volgens de diender slechts 1 km/u.
Een boete boeit me niet zo.
WOK status wel, dus ik heb een ringetje geplaatst.
Ik rij nu ook 65 op de teller.
Dat is GPS ongeveer 58/59.
Dat x90% is ruim binnen de marge.
Maar.... zeg eens heel eerlijk.
Hoe groot is nu de kans dat je wordt aangehouden/gepakt?
Het is mij in 35 jaar welgeteld 3x gebeurd.

Volgas rijden moet kunnen.
Een scooter is toch afbegrensd op bedrijfstoerental?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#558 » 04 mei 2019, 11:37

René K schreef:Vervelend om dit te lezen want ik gun iedereen plezier te hebben met z'n scooter maar gelukkig is het probleem
toch verholpen? Ik weet wel alles wat elektronisch is kan soms moeilijk zijn een storing te lokaliseren en daarom heel
belangrijk om met een vakbekwame scootermonteur in zee te gaan dan met een fietsenmaker.
Elektronische ontsteking is tegenwoordig een must ik zou niet meer terug willen naar o.a contactpuntjes, voelermaatjes
en proeflampje om ontsteking aftestellen. Maar goed storing verholpen, ik zou toch het nog even aanzien en vrolijk verder
gaan op deze mooie Liberty. Tegenwoordig zijn alle nieuwe 4takt voertuigen injectie, of toch weer terug naar een oude scooter met carburateur?
Bedankt Will Go voor deze info voor eventueel als ik ook een Piaggio met I-get 4takt wil kopen.


Vrees dat t gewoon een vervelend pech geval is geweest. En ja, je kan tegenwoordig veel minder sleutelen aan de nieuwe techniek. Dus in dat opzicht snap ik het wel..
Nu rijden tegenwoordig alle Piaggio modellen met de Iget. Door dat euro geneuzel word het er niet leuker op.. maar dat geheel of topic.
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#559 » 04 mei 2019, 17:34

Off Topic
@ stoyanov 58 op gps is niet binnen de marge. 56 gps (rollenbank) is de maximaal toegestane snelheid. Want er gaat 6km/h vanaf (11%) En je mag max 5 km boven de constructie snelheid zitten na correctie.
0 x

Will Go

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#560 » 04 mei 2019, 17:48

René K schreef:Vervelend om dit te lezen want ik gun iedereen plezier te hebben met z'n scooter maar gelukkig is het probleem
toch verholpen? Ik weet wel alles wat elektronisch is kan soms moeilijk zijn een storing te lokaliseren en daarom heel
belangrijk om met een vakbekwame scootermonteur in zee te gaan dan met een fietsenmaker.
Elektronische ontsteking is tegenwoordig een must ik zou niet meer terug willen naar o.a contactpuntjes, voelermaatjes
en proeflampje om ontsteking aftestellen. Maar goed storing verholpen, ik zou toch het nog even aanzien en vrolijk verder
gaan op deze mooie Liberty. Tegenwoordig zijn alle nieuwe 4takt voertuigen injectie, of toch weer terug naar een oude scooter met carburateur?
Bedankt Will Go voor deze info voor eventueel als ik ook een Piaggio met I-get 4takt wil kopen.


Klopt dat de storing is verholpen, maar toch....was de magie weg. Hij is langs 2 piaggio reparateurs geweest, waarbij de laatste ook de juiste uitlees apparatuur had, maar het was nogal labiel probleem. In de eerdere historie wel veel klachten over teruglopende snelheid gevonden, wat steevast met een andere dayco riem werd opgevangen. Maar enfin, ik ben toch meer van ook zelfonderzoek en quickfixes uitvoeren. Mijn Vespa lx heeft 12 jaar lang heel ruim meer dan 50dkm materiële loyaliteit en bedrijfszekerheid geboden zonder rare kosten. Ik denk dat dat gevoel weer in een vervanger gezocht gaat worden. Beslist geen Vespa iget, waar niet zelf aan gerommeld kan worden, maar model net daarvoor.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer