Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#781 » 29 jan 2020, 20:53

dank jullie wel voor de reacties, maar ik denk dat ik deze keer toch voor nieuw ga dan weet ik ook dat ik er altijd netjes mee om is gegaan!

dat 25000km is inderdaad niet veel voor een liberty rijden hier in de buurt postscooter met kmstanden boven de 50000!
1 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#782 » 29 jan 2020, 21:34

Beste Roy,
Tja, hard om te zien dat deze als nieuw uitziende scooter wordt afgedankt.
Maar ik kan me na lezing van alle ondervonden problemen wel begrip voor hebben.

Hopelijk levert hij nog een goed bedrag op voor je nieuwe aankoop.
Succes met de verkoop en groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#783 » 29 jan 2020, 21:54

Roy schreef:hoi allemaal,

Ik ben bij de dealer geweest hun vermoeden is dat het minimaal 1000 euro gaat kosten, big end lager krukas krukaslager en waarschijnlijk nog meer onderdelen die moeten gemaakt worden.

Hij vindt het een grote gok voor een scooter met 25000km

Voor mij is het liberty verhaal dus afgesloten en ik ga op zoek naar een nieuwe scooter.

wel moet ik er bij vermelden dat ik hoogstwaarschijnlijk een maandagmorgen model heb gehad en verder altijd erg blij met de scooter was.

scooter is te koop voor de handige harrie!


Hallo Roy...

Dit was ook voor mij dé reden om een scooter-tijdperk af te sluiten en dé reden om de scooter bij de dealer achter te laten in ruil voor een vrijwaringsbewijs voor mijn vertrek naar Tsjechië :cry:

Ik vond het wel super jammer op dat moment, maar gezien mijn huidige woonsituatie in de voet van het Reuzengebergte, zal de scooter ook weinig nut bewezen hebben...

Succes met het vinden en aankopen van een vervanger voor jouw beauty :D
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#784 » 29 jan 2020, 21:59

dankje Frans ik blijf het vreemd vinden dat het op precies hetzelfde moment gebeurt als bij de jouwe vindt het wel slecht van piaggio wat toch wel een imago heeft hoog te houden :-(

Het is geen onderhoudskwestie dit is altijd goed bij gehouden
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#785 » 29 jan 2020, 22:28

Roy schreef:dankje Frans ik blijf het vreemd vinden dat het op precies hetzelfde moment gebeurt als bij de jouwe vindt het wel slecht van piaggio wat toch wel een imago heeft hoog te houden :-(

Het is geen onderhoudskwestie dit is altijd goed bij gehouden


Dit zeg je precies goed...
Ook mijn scooter was één van de eerste New Liberty's en na vaststelling van de schade, gelijk aan die van het jouwe, durfde ik nog het onderuit gaan en daarbij buiten bewustzijn geraakt te zijn (weet dus niet of ik de scooter herstart heb na het weer rechtop zetten van de scooter en buiten bewustzijn ben gebleven gedurende de daarop volgende 12 kilometers, of dat de scooter is blijven lopen) als mogelijke oorzaak vaan smeertekort of zelfs geen smering meer van het big-end lager...

Zal een mistery blijven :|
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#786 » 30 jan 2020, 06:49

Roy, wat is deze Liberty nu nog waard bij inruil? ik persoonlijk zou de Liberty niet weg doen maar zelf reviseren.
Er zijn genoeg YouTube filmpjes te bekijken van het reviseren van 4takt blokjes, ik zou de uitdaging aan gaan.
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#787 » 30 jan 2020, 07:08

de dealer heeft aangeraden om hem via marktplaats aan iemand te verkopen die handig is, voor mij is het even klaar met de iget techniek mogelijk zijn de euro 4 varianten een stuk beter want die van Frans was ook een vroeg model!

ik heb geen zin om te klussen, alleen om te rijden! ga het onderhoud ook niet meer zelf doen.

daarnaast zijn de onderdelen ook hartstikke duur volgens mij
1 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#788 » 30 jan 2020, 11:30

Ik begrijp het helemaal, de I-GET is alleen het injectie systeem, mechanisch is het blok (op een klep na) al tig jaren het zelfde.
Het is helaas pech hebben, ik heb nu net de Piaggio Zip I-GET,...... het zal mij benieuwen. :)
Stationair vindt ik de Honda Vision mooier draaien maar misschien ben ik te kritisch.
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#789 » 30 jan 2020, 13:36

René K schreef:Ik begrijp het helemaal, de I-GET is alleen het injectie systeem, mechanisch is het blok (op een klep na) al tig jaren het zelfde.
Het is helaas pech hebben, ik heb nu net de Piaggio Zip I-GET,...... het zal mij benieuwen. :)
Stationair vindt ik de Honda Vision mooier draaien maar misschien ben ik te kritisch.


Veel fijne kms ermee René heb je een foto?
Ik ben veels te groot voor een piaggio zip zegt mijn dealer

je hebt er 0 km op staan voordat je op 25000km bent ben je al weer een forse tijd verder, en het is inderdaad gewoon pech hebben, gewoon lekker rijden met dat ding! over het algemeen gaan de motoren van piaggio erg lang mee dat was toendertijd de reden om een Liberty aan te schaffen!
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Ingeborg58
Berichten: 15

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#790 » 21 feb 2020, 12:50

Wat ik erg fijn vind van de Liberty is dat de zit lekker rechtop is. Op m'n vorige scoot , een Kymco New Sento, zat ik altijd scheef en ingezakt. Tenminste dat zei degene die achter mij reed regelmatig. Nu zit ik mooi rechtop en word dus ook niet moe op een lange rit. :sct1:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer