Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#411 » 15 okt 2018, 16:31

Vanmiddag even een filmpje gemaakt van mijn Liberty i,c.m. nieuwe Malossi 7.5 gram rollen en Dayco riem. Rijdt fantastisch! Tevens de tank weer gevuld en kwam op een verbruik van 1/49. Ook netjes dus..

Laatst gewijzigd door Supreme81 op 15 okt 2018, 16:33, 2 keer totaal gewijzigd.
1 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#412 » 15 okt 2018, 17:16

Het zelfde als m'n Honda Vision 50 4takt injectie met een Polini vario set. :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#413 » 15 okt 2018, 17:54

René K schreef:Het zelfde als m'n Honda Vision 50 4takt injectie met een Polini vario set. :thumbsup:


Dus helemaal geschikt voor jou die Liberty...! :D
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#414 » 15 okt 2018, 18:28

Kan iemand mij helpen aan een schema of afbeelding, of informatie over hoe ik de kappen moet demonteren heb hier behoorlijke struggle mee moet achter de voorkap wezen.
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#415 » 15 okt 2018, 18:50

Roy schreef:Kan iemand mij helpen aan een schema of afbeelding, of informatie over hoe ik de kappen moet demonteren heb hier behoorlijke struggle mee moet achter de voorkap wezen.



Mogelijk dat Frans je kan helpen. Die heeft een tijdje geleden zijn Liberty gedemonteerd ivm schade.. Hier zitten ook foto’s bij.. klik maar op onderstaande link..

Schadeherstel na onderuit gaan Piaggio New Liberty
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#416 » 15 okt 2018, 19:55

Mijn probleem is opgelost jongens de zekeringkast zit echter het logo en zekeringtje vervangen en de boel functioneerd weer naar behoren, je moet het even weten maar ideale plek.
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#417 » 15 okt 2018, 20:06

Roy schreef:Mijn probleem is opgelost jongens de zekeringkast zit echter het logo en zekeringtje vervangen en de boel functioneerd weer naar behoren, je moet het even weten maar ideale plek.


Mooi. Goed om te horen..! :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#418 » 17 okt 2018, 16:45

Ja ik heb ook wel interesse in een Liberty vandaar ik deze leuke Review volg, maar ik ben nog aan het broeden. 8-) :D
0 x

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#419 » 17 okt 2018, 17:21

Supreme81 schreef:Vanmiddag even een filmpje gemaakt van mijn Liberty i,c.m. nieuwe Malossi 7.5 gram rollen en Dayco riem. Rijdt fantastisch! Tevens de tank weer gevuld en kwam op een verbruik van 1/49. Ook netjes dus..


Goed te horen dat de jouwe zo goed rijdt :)

Mijn Liberty S rijdt ook nog steeds als een zonnetje. Ik heb wel een paar vragen:

Heb jij een EURO3 of EURO4 uitvoering ? De reden dat ik het vraag is omdat ik een verbruik heb van gemiddeld 1:40. Uitschieters zijn er van 1:36 en 1:44. De beste verbruik score haal ik (uiteraard) als ik niet continu vol gas rijd maar zo'n 5km/u daaronder. Zeg maar 55 km/u op de teller. Maximum snelheid is 61 km/u op de teller, GPS ongeveer 54 km/u. Jouw maximum snelheid volgens dat filmpje is rond de 64 km/u. Wat was op dat moment je GPS snelheid ? Ik vraag dit omdat ik wil weten waarom jouw verbruik zoveel beter is dan de mijne. Of heb je bij de 1:49 bewust heel zuinig gereden soms ?

Ik heb verder de zelfde setup als jij: 7,5 gram Malossi rolletjes, Dayco riem. Het enige waar ik over twijfel is de vario bus. Ik heb bij het vervangen van de rolletjes hier niet op gelet, maar het kan zijn dat mijn dealer deze vervangen heeft. Ik ga dit binnenkort wel checken.

Als dat verder ook goed is dan kan het alleen maar de EURO4 aanpassing zijn waardoor de jouwe zo zuinig rijdt. Best wel een interessant gegeven op zich. Blijkt dat zo te zijn, dan ga ik zeker kijken of eventueel mijn scooter EURO3 gemaakt kan worden.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#420 » 17 okt 2018, 17:27

René K schreef:Ja ik heb ook wel interesse in een Liberty vandaar ik deze leuke Review volg, maar ik ben nog aan het broeden. 8-) :D


Niet te lang broeden dan he :D

Maar daar is het forum inderdaad ideaal voor om je keuze te kunnen maken... :thumbsup:
Elke dag pak ik met veel plezier de Liberty uit schuur om naar het werk te gaan. De Liberty is zelfs bovenverwachting goed gaan bevallen.
Succes met je uiteindelijke keuze. Ben benieuwd.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer