Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#451 » 03 feb 2019, 20:10

Beste Roy

Ik zou aangaande de rollen toch wat geduld hebben en wachten. De setup met 7.5 gram rollen is nu eenmaal de bewezen combinatie met de beste resultaten. Zou daar echt aan vast houden. Heb zelf ook graag alles van hetzelfde merk ;)
Weet niet waar je ze hebt besteld maar bij Zandri kon ik ze makkelijk krijgen.
Houd ook rekening met de originele variobus in combinatie met de Malossi vario. Maar dat zal je vast wel gelezen hebben.

Ben benieuwd naar het resultaat en je ervaringen als alles gemonteerd is.
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#452 » 03 feb 2019, 20:42

dank voor je duidelijke antwoord, ik blijf met goed vertrouwen afwachten, maar ik vindt het stiekem wel lang duren de 54 km/h die ik nu haal met de dayco snaar begint te irriteren dus zou graag die paar km/h erbij hebben.

dat maakt voor mij net het verschil tussen een plezierige of onplezierige rit
mijn vorige scooter reed max 70 km/h op de teller reed altijd 60 op de teller dit was een fijne snelheid gewoon precies goed veel harder hoeft het niet van mij dan kun je beter voor een motorscooter gaan zoals jij zojuist hebt gedaan!!! maar dan mag je niet meer op de fietspaden wat ik juist fijn vindt hier op de Veluwe!

hartstikke bedankt voor de hulp op dit gezellige forum!

Vriendelijke groet Roy
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#453 » 03 feb 2019, 21:04

Roy schreef:dank voor je duidelijke antwoord, ik blijf met goed vertrouwen afwachten, maar ik vindt het stiekem wel lang duren de 54 km/h die ik nu haal met de dayco snaar begint te irriteren dus zou graag die paar km/h erbij hebben.

dat maakt voor mij net het verschil tussen een plezierige of onplezierige rit
mijn vorige scooter reed max 70 km/h op de teller reed altijd 60 op de teller dit was een fijne snelheid gewoon precies goed veel harder hoeft het niet van mij dan kun je beter voor een motorscooter gaan zoals jij zojuist hebt gedaan!!! maar dan mag je niet meer op de fietspaden wat ik juist fijn vindt hier op de Veluwe!

hartstikke bedankt voor de hulp op dit gezellige forum!

Vriendelijke groet Roy


Graag gedaan Roy. Ik kom zelf oorspronkelijk ook van de Veluwe vandaan en kan je inderdaad mooi toeren!
Qua snelheid ben ik het volledig met je eens dat 60km/h een erg prettige snelheid is voor een bromscooter. Was daar ook zeer tevreden over. Acceleratie met de Malossi en de Dayco combi was ook zeer prettig.
Heb een tijd geleden via mijn dealer een keer de Malossi CDI geplaatst om te testen, maar daardoor werd de snelheid tegen de 75km/h. Was iets teveel van het goede.. :D Deze dus meteen weer verwijderd.

Groeten Frank
0 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#454 » 04 feb 2019, 05:23

Supreme81 schreef:
Houd ook rekening met de originele variobus in combinatie met de Malossi vario. Maar dat zal je vast wel gelezen hebben.



Wat is daarmee, dat je er rekening mee moet houden?
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#455 » 04 feb 2019, 07:16

Bij de liberty haal je met de orginele bus een hogere snelheid dan met die van Malossi
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#456 » 04 feb 2019, 14:36

:thumbsup:
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#457 » 04 feb 2019, 18:47

Roy;
ik persoonlijk kan ook niet lang wachten op bestelde onderdelen en bestel dan eventueel bij een andere website.
Op YouTube kijk ik regelmatig naar o.a "IL RITORNO DEGLI Scootervlog" dat is een Matgrijze Liberty I-GET met allerlei
Malossi onderdelen ook een cdi van Malossi heb ik begrepen. Deze Scootervlog van Luke# 34 heeft verschillende
filmpjes gemaakt van/over zijn Piaggio Liberty 50 I-GET.
Ook op YouTube o.a van een Rode "Piaggio Liberty 50 I-GET Hillclim" van Garon J. deze Liberty is schijnbaar nog
origineel want het komt amper de bergrit op. Maar wel leuke filmpjes van beide om te bekijken. :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#458 » 04 feb 2019, 19:02

Ik vindt het lastig heb er natuurlijk al voor betaald en bang dat ik dan geen geld terug krijg, en dat is misschien raar om te vragen

Easyparts heeft in het verleden overigens snel en goed geleverd

Die rode liberty in dat filmpje gaat inderdaad niet erg vlot die berg op, heb het filmpje gezien denk dat als hij de dayco riem plaatst hij veel beter naar boven komt!
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#459 » 04 feb 2019, 19:54

René K schreef:Roy;
ik persoonlijk kan ook niet lang wachten op bestelde onderdelen en bestel dan eventueel bij een andere website.
Op YouTube kijk ik regelmatig naar o.a "IL RITORNO DEGLI Scootervlog" dat is een Matgrijze Liberty I-GET met allerlei
Malossi onderdelen ook een cdi van Malossi heb ik begrepen. Deze Scootervlog van Luke# 34 heeft verschillende
filmpjes gemaakt van/over zijn Piaggio Liberty 50 I-GET.
Ook op YouTube o.a van een Rode "Piaggio Liberty 50 I-GET Hillclim" van Garon J. deze Liberty is schijnbaar nog
origineel want het komt amper de bergrit op. Maar wel leuke filmpjes van beide om te bekijken. :thumbsup:


Kijk je uit met zogenaamde cdi's van Mallossi?
Daar is een hoop nep van in de handel!
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#460 » 04 feb 2019, 20:51

Roy schreef:Ik vindt het lastig heb er natuurlijk al voor betaald en bang dat ik dan geen geld terug krijg, en dat is misschien raar om te vragen

Easyparts heeft in het verleden overigens snel en goed geleverd

Die rode liberty in dat filmpje gaat inderdaad niet erg vlot die berg op, heb het filmpje gezien denk dat als hij de dayco riem plaatst hij veel beter naar boven komt!


Heb met mijn Liberty nooit moeite gehad met heuveltjes. Reed dagelijks 6x een viaduct tijdens mijn woon-werkverkeer rit. Geen centje pijn. Gaat natuurlijk niet volgas naar boven, maar dat doet geen enkele 50cc. Bij Berg en Dal ook wel eens wat steilere heuvels genomen maar ook daar komt hij prima boven. De Dayco riem is zeker een verbetering voor de Liberty en dat is hier wel duidelijk geworden op het forum. Ook de Malossi vario set-up is een mooie aanvulling! :thumbsup:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer