Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#791 » 21 feb 2020, 13:34

Dat is dan precies zoals het hoort. Ik laat al een tijdje mijn blik over het Piaggio gamma dwalen.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Sjeuf
Berichten: 222

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#792 » 21 feb 2020, 21:20

Helaas voor mij te klein, ben maar 182cm groot maar kom met het stuur tegen mijn knie aan bij het insturen. :oops:
0 x

Gebruikersavatar
Ingeborg58
Berichten: 15

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#793 » 21 feb 2020, 21:55

Sjeuf schreef:Helaas voor mij te klein, ben maar 182cm groot maar kom met het stuur tegen mijn knie aan bij het insturen. :oops:

Daar kan ik me iets bij voorstellen! Mijn man zit ook met z'n knieën tegen het stuur op de Liberty. Komt goed uit want het is míj́n scooter :D
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#794 » 21 feb 2020, 22:06

Sjeuf schreef:Helaas voor mij te klein, ben maar 182cm groot maar kom met het stuur tegen mijn knie aan bij het insturen. :oops:

Dat is bij mij ook zo met de Mio van mijn vrouw. Dat los ik op door naar achter te schuiven tot op de duo zit.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#795 » 22 feb 2020, 21:29

Roy schreef:Veel fijne kms ermee René heb je een foto?
Ik ben veels te groot voor een piaggio zip zegt mijn dealer!

Ik zou zelf eens gaan passen en proefrijden op een Zip.
Ik heb zelf een zip gehad en die reed fantastisch...en ik ben 1,90m.
1 x

Gebruikersavatar
JMans
Berichten: 57

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#796 » 20 apr 2020, 17:28

Vorige week dinsdag had mijn Liberty ineens een sportief geluid :boos: Ik ben er mee naar huis gereden en toen bleek dat de demper los hing van de rest van de uitlaat. Achteraf zat ook de ophanging van de uitlaat los. Deze had ik al eerder een jaar daarvoor of zo goed vastgezet (blijkbaar toch niet...). Maar je gaat er van uit dat deze dan toch wel vast blijft zitten, nou niet dus :/

Ik heb gelijk maar de scooterzaak gebeld en hem langs gebracht. Ze hadden dit nog niet meegemaakt, echter na overleg, scooter is 2 jaar en 3 maanden oud, is het geen garantie geval. Ik had ook geen zin om daar veel stennis over te maken daar ze mij altijd goed behandeld hebben. Ze hebben toen aangeboden om de uitlaat te lassen en ik heb gelijk een beurtje laten doen. Totale schade € 205,- Alleszins redelijk.

Ik heb de betreffende uitlaat met moeite kunnen vinden voor rond de € 600,- :bang!: Originele wel et verstaan. Dat had ik nooit gedaan natuurlijk. JMTuning o.a. heeft hele mooie uitlaten voor rond de €350,-

Al met al rijdt de Piaggio weer goed. Ze hebben ook een software update gelijk uitgevoerd. Bij navraag wat er was veranderd kwam er een onduidelijk antwoord. Ik weet niet of hij niet weet of niet wilde vertellen :)
0 x

D@nny
Berichten: 38

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#797 » 30 mei 2020, 15:40

Vandaag mijn liberty van juli 2017 ingeruild :thumbsup:

Over een tot uiterlijk 2 maanden komt de nieuwe 2020 Liberty S Mart zwart 45KM versie :D

Hij wordt gelijk aangepast met een Malossi varioset met Witte drukveer, dayco riem en 8.4grams rollen. Dit volledig op aanraden van de scooterwinkel.

Nou had ik in mijn 2017 model 7.2 gram rollen geloof ik.. toen op aanraden van o.a. Supreme :) Hier heb ik lange tijd prima mee gereden met een top van 60/61 op de teller. :D trok wel wat langzamer op dan met een vespa /piaggio riem maar top lag weer een stukje hoger.

Twijfel een beetje of 8.4gram de scooter niet onnodig langzamer gaat maken... maar gaan het wel meemaken als ik wegrij over een maandje :roll: Hopelijk weten ze precies wat ze doen met deze scoot en gaat ie super rijden :)

Zodra die binnen is zal ik een foto plaatsen ::- :sct1:
Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#798 » 30 mei 2020, 15:50

Mooi en gefeliciteerd. Ik hoop alvast op een verslag over je nieuwe rijmachien.
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#799 » 30 mei 2020, 17:35

Ik heb het advies van o.a Joey Schaar opgevolgd en heb in de Zip brom Malossi en 7.5 gram rollen, zie YouTube "vol gas met
Joey" (Zip en Liberty). En ook het advies van Supreme81 mee genomen. Dus waarom dan 8.4 gram rollen?
0 x

D@nny
Berichten: 38

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#800 » 30 mei 2020, 18:11

Ze bleven in de zaak aanhouden dat ze beste resultaten met 8.4 hebben.. wil er best een weekje ofz op rijden mocht het niet bevallen of niet goed aanvoelen dan zal ik zeker teruggaan en laten omwisselen voor 7.5gr
0 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

Aanmelden  •  Registreer