Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#401 » 07 okt 2018, 20:29

Ik heb even een paar uur forum rond gelezen, wat een handig forum!!! maar supreme81 hoe zit het met de acceratie met 2 personen met de malossi vario en 7,5 grams rollen want met de orginele vario en dayco riem valt het mij erg tegen.
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#402 » 07 okt 2018, 21:33

Roy schreef:Ik heb even een paar uur forum rond gelezen, wat een handig forum!!! maar supreme81 hoe zit het met de acceratie met 2 personen met de malossi vario en 7,5 grams rollen want met de orginele vario en dayco riem valt het mij erg tegen.


Acceleratie in combinatie met de Malossi bevalt mij super. Toevallig vanmiddag nog een rit gemaakt met mijn dochter achterop. Geen centje pijn en de topsnelheid haalt hij dan ook gewoon. Had zelfs op sommige stukken nog tegenwind en dan zakt de topsnelheid bij mij ook nog maar 1 of 2 km..
Dus zeer tevreden met deze setup!
1 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#403 » 12 okt 2018, 16:59

Is het trouwens normaal dat de motor op lage snelheid rijdend meer lawaai maakt en trilt dan op hogere snelheid?
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#404 » 12 okt 2018, 17:21

Beste Roy,
Elke motor heeft op bepaalde toerentallen meer trillingen en lawaai.
Dus onze 1 cilinder 4 takt motortjes natuurlijk ook.
Ik voel en hoor dat bij mijn scooter bij circa 35 km en 55 km op de meter.
Vooral tussen 45 en 50 km draait het blokje het mooist.
Een 6 cilinder schijnt de meest soepele loop te hebben, maar dat past niet op onze twee wielers.
Een Zweeds merk zwoer bij 5 cilinder motoren met een extra balans as aan de krukas, dus zo makkelijk is een soepel draalende motor nou ook weer niet te maken.
Groet,
Jan-H
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#405 » 12 okt 2018, 17:40

Roy schreef:Is het trouwens normaal dat de motor op lage snelheid rijdend meer lawaai maakt en trilt dan op hogere snelheid?


Wat bedoel je precies met “lawaai”..? Als het om motorgeluid gaat sluit ik me bij Jan aan. Beetje extra geluid of trillingen is normaal maar moet niet extreem zijn..
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#406 » 12 okt 2018, 18:08

Wil trouwens gelijk weer even van de gelegenheid gebruik maken om te melden dat mijn Dr Pulley sliders er weer uit zijn.. Topsnelheid werd toch wel wat te hoog. Daarvoor zou je een extra ring kunnen plaatsen maar dan ben ik ook nog wel even bezig de juiste dikte te vinden..
Nu dus nieuwe Malossi 7.5 gram rollen en een nieuwe Dayco snaar geplaatst (Dayco snaar had zo’n 7000km gelopen).
De oude rollen waren volgens mij iets van oranje kleurige imitatie’s. Had verwacht dat de dealer in de Malossi vario ook wel originele Malossi rollen zou plaatsen, maar niets bleek minder waar.
Nu dus wel originele Malossi en nieuwe snaar en moet zeggen dat hij geweldig rijdt. Totaal geen dipjes meer en de topsnelheid zelfs 1km toegenomen :D , dus 62km/h.
Nu lekker afblijven en rijden maar..!

Zou wel bijzonder zijn als de “Malossi” rollen zo’n verschil zouden maken in tegenstelling tot imitatie of iets dergelijks.
Zal uiteraard de combinatie nieuwe snaar met rollen zijn geweest die tot dit resultaat hebben geleid.
Mijn Liberty is nu de 9000km alweer ruimschoots gepasseerd.
Hij bevalt mij als woon-werkverkeer scooter uiterst prima. Heerlijke zithouding, comfort en wegligging maken het compleet.
Voorlopig nog genieten van deze 50CC scooter. Al ben ik zijdelings wel stiekem aan het kijken naar een Piaggio MP3 Yourban. Helaas zijn dat ook weer andere prijzen qua aanschaf en onderhoud. Maar dat is weer een off-topic discussie.
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#407 » 13 okt 2018, 12:44

Uiteraard zullen er mensen zijn die zeer tevreden zijn met o.a imitatie rollen maar ik ben toch wel een voorstander van origineel.
Dus in dit geval weer Malossi rollen, Joey Schaar (Vespa monteur) gebruikt immers ook altijd Malossi onderdelen.
En weer een leuk nieuw verslag daarvan, van de Piaggio New Liberty. :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#408 » 14 okt 2018, 11:32

Beste Roy,
Elke motor heeft op bepaalde toerentallen meer trillingen enlawaai.
Dus onze 1 cilinder 4 takt motortjes natuurlijk ook.

Nog even een korte reactie op mijn bovenstaande quote: 'ik bedoelde te zeggen dat de motor bij de aangegeven toerentallen wat rouwer klinkt en iets meer trillingen afgeeft aan het frame dan bij de meer gunstige toerentallen.
Lawaai was achteraf te sterk geformuleerd.
Groet,
Jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#409 » 14 okt 2018, 21:10

Sorry voor mijn vele vragen.

Maar kan iemand mij aub vertellen waar de zekeringen zitten?


Teller display inclusief verlichting brand niet meer, richting aanwijzers + remlicht werken nog. :-(

Snelheidsmeter werkt ook niet meer

Groet Roy
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#410 » 14 okt 2018, 22:00

Heb hem gevonden zekering is goed dus er is iets anders mis
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer