Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#661 » 02 nov 2019, 18:05

Roy; ik zou dat zeker doen, Citygrip winter is een pracht band, op pagina 25 is te zien op foto's van Supreme 81
hoe deze banden eruit zien bij de New Liberty en hoe het ook gemonteerd dient te worden qua profiel.
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#662 » 02 nov 2019, 18:35

banden zijn besteld ben benieuwd!!!

ervaringen deel ik hier en foto's zodra ik wat gereden heb.

Groetjea Roy
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#663 » 02 nov 2019, 19:06

Roy schreef:banden zijn besteld ben benieuwd!!!

ervaringen deel ik hier en foto's zodra ik wat gereden heb.

Groetjea Roy


Krijg je geen spijt van! Top bandjes!

Heb ze ook al besteld voor mijn Yourban.. 8-)
0 x

wijo92

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#664 » 07 nov 2019, 20:42

Knoop is doorgehakt, heb een Liberty S gekocht!
Rijd ontzettend fijn, wereld van verschil t.o.v. het vorige 2takt rammelding. Hij is stil, super mooi, zit lekker, trekt goed door naar de 45 (50 op teller, 45 op zo'n snelheidsmeter langs de weg), fijn dashboard, handig vakje voorin en een helm erbij die in de buddy past.
Ik rij nog wel wat rustig aan, niet naar topsnelheid totdat hij goed warm is, moet zowiezo nog even wennen aan het verschil in gewicht en wendbaarheid.

Heerlijk om weer wat sneller te kunnen dan 30km/u. Ik zal de komende tijd met plezier naar het werk rijden, als hij goed blijft starten ben ik super tevreden.
:thumbsup:
2 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#665 » 07 nov 2019, 22:21

wijo92 schreef:Knoop is doorgehakt, heb een Liberty S gekocht!
Rijd ontzettend fijn, wereld van verschil t.o.v. het vorige 2takt rammelding. Hij is stil, super mooi, zit lekker, trekt goed door naar de 45 (50 op teller, 45 op zo'n snelheidsmeter langs de weg), fijn dashboard, handig vakje voorin en een helm erbij die in de buddy past.
Ik rij nog wel wat rustig aan, niet naar topsnelheid totdat hij goed warm is, moet zowiezo nog even wennen aan het verschil in gewicht en wendbaarheid.

Heerlijk om weer wat sneller te kunnen dan 30km/u. Ik zal de komende tijd met plezier naar het werk rijden, als hij goed blijft starten ben ik super tevreden.
:thumbsup:


Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je gaat er heel veel plezier van krijgen. Dat weet ik zeker! Echt een prettige metgezel voor woon-werkverkeer. Reed er ook elke dag met veel plezier op. Je hoeft maar haar de startknop te kijken en het motortje draait al :D Ook in weer en wind.. Daarvoor zijn overigens de Michelin Citygrip winter wel een must..

Welke kleurstelling heb je..? En een foto is altijd welkom :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Scooter Forens Frans
Berichten: 1364

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#666 » 08 nov 2019, 10:55

Hallo Wijo92,

Gefeliciteerd met de twee halve knopen!

Met de aanschaf van een Liberty S heb je ook geslepen velgranden...
Houdt deze goed in de glasheldere tectyl om teleurstelling te voorkomen!
De blanke lak laag die erover aangebracht is laat zich door pekel snel wegvreten, waarna het aluminium snel zal oxideren :(

Vriendelijke groet van een ervaringsdeskundige
0 x
Een brommer zonder sacherijn!
Dagrecord sinds 21-04-2018: 478 kilometer en dat zal zo blijven ook, vrees ik :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#667 » 08 nov 2019, 12:31

gefeliciteerd met de liberty!
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

wijo92

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#668 » 08 nov 2019, 18:55

Supreme81 schreef:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je gaat er heel veel plezier van krijgen. Dat weet ik zeker! Echt een prettige metgezel voor woon-werkverkeer. Reed er ook elke dag met veel plezier op. Je hoeft maar haar de startknop te kijken en het motortje draait al :D Ook in weer en wind.. Daarvoor zijn overigens de Michelin Citygrip winter wel een must..

Welke kleurstelling heb je..? En een foto is altijd welkom :thumbsup:


Tot nu toe start hij elke keer in 1x (handvol keer). Ik ben voor de grijs/zilver versie gegaan met zwart zadel (volgens mij is er ook een versie met bruin zadel, dat vind ik 3x niks). Dezelfde kleur als die van jou als ik naar de foto's op pagina 1 kijk. Deze was op voorraad en ik vind hem hartstikke mooi. Zal kijken of ik binnenkort een mooie foto kan maken.

Scooter Forens Frans schreef:Hallo Wijo92,

Gefeliciteerd met de twee halve knopen!

Met de aanschaf van een Liberty S heb je ook geslepen velgranden...
Houdt deze goed in de glasheldere tectyl om teleurstelling te voorkomen!
De blanke lak laag die erover aangebracht is laat zich door pekel snel wegvreten, waarna het aluminium snel zal oxideren :(

Vriendelijke groet van een ervaringsdeskundige


Heb daar inderdaad al wat dingen over gelezen in deze thread. Zal er op letten.
Ik wil hem goed onderhouden, een grote pet-peeve van mij is dat de meeste scooters vol roest zitten. Hopelijk kan ik dat zoveel mogenlijk voorkomen. Vooral uitlaten schijnen snel te vergaan.

Roy schreef:gefeliciteerd met de liberty!

:thumbsup:

Verder heb ik heb een aantal keer perongelijk de claxon ingedrukt toen ik richting wou aangeven. Moet nog even wennen aan de locatie van de knop haha (met handschoenen aan).
Sorry aan de mensen die ik verward heb ik het verkeer, ze zullen wel denken "wat moet hij nou?".

Misschien binnenkort een windscherm erop zetten, merk wel dat het wat fris is deze tijd van het jaar met open helm. Maar een sjaal lost het probleem ook op dus ik kijk nog even.
M'n rit naar werk is nu van 45 minuten naar ongv 30 minuten gegaan, heerlijk. Zal nog verbeteren want ik hou me nog redelijk in i.v.m. inrijden en gewenning.
0 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#669 » 08 nov 2019, 20:09

Blanke tectyl heb ik op aanraden van Frans ook twee winters gebruikt. Daarmee geen centje pijn qua oxidatie!. Geen plekje kunnen ontdekken.
0 x

Gebruikersavatar
Ruud_B
Berichten: 561

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#670 » 08 nov 2019, 21:57

Gefeliciteerd met je aankoop van de Liberty S . Ook ik had er 1tje. Echt een heerlijke scooter. Stabiiel en zonder rammeltjes.
De blanke tectyl voor de velgrandjes is een aanrader.
Nu nog een windschermpje erop en je bent t ventje!

Hartelijke Liberty groet....
0 x
" IK ACCEPTEER U, ZOALS IK BEN "

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

Aanmelden  •  Registreer