Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#741 » 21 dec 2019, 17:37

Tja,...7.5 gram rollen de wetenschap van "horen zeggen" (gelezen) op het STN forum ook o.a van een vespa monteur
Joey Schaar (You Tube) ook niet de eerste de beste koekenbakker of fietsenmaker. Gelukkig sleutel ik zelf straks aan mijn Piaggio Zipje en neem ik de ervaring van Jan H zeker mee van zijn Liberty en met 6.1 gram rollen. Mijn Honda Vision heeft een Polini vario en met door Polini ingenieurs voor geschreven 6.3 gram rollen.
Waarom afgeweken wordt van Mallossi Multivar met de bij geleverde rollen?
Géén idee, ik moet dat ook maar aannemen van (deskundige) en wat Jan H schrijft 6.1 gram rollen neem ik zeker serieus.
Ik zal het met de monteur/dealer over hebben waar ik de Piaggio Zip besteld heb en wat zijn ervaring is, 6.1 of 7.5 gram.
En als ik straks op een Piaggio rijdt kan ik dat zelf ondervinden, ik ben benieuwd en zal mijn ervaring delen op het forum.
1 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#742 » 21 dec 2019, 19:18

top René!

ik vindt het ook uitermate vreemd dat iedereen mij verteld dat ik beter met 7.5 gram moet rijden, en dat hij met 6.1 gram even goed rijd.

ik ga de liberty morgen eens goed warm rijden!
1 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#743 » 21 dec 2019, 19:41

Roy, als de Liberty naar tevredenheid rijdt, niets aan veranderen en lekker blijven rijden. :thumbsup:
1 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#744 » 22 dec 2019, 13:24

@Rene K
Ik zal het met de monteur/dealer over hebben waar ik de Piaggio Zip besteld heb en wat zijn ervaring is, 6.1 of 7.5 gram.
En als ik straks op een Piaggio rijdt kan ik dat zelf ondervinden, ik ben benieuwd en zal mijn ervaring delen op het forum.[/quote]

Ben benieuwd naar de mening van je dealer en hoor graag je ervaring met de ZIP.
Groet,
jan.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#745 » 22 dec 2019, 13:42

vindt het wel interessant om te horen dat jij gewoon met de 6.1 gram rollen rijd! omdat iedereen zou lovend is over de 7.5 gram heb jij ook de Malossi bus gebruikt?

Dat moet ik navragen bij de dealer Roy.
De set-up is door de monteur gemonteerd.

Je hoort het na de feestdagen.
Groet,
Jan.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#746 » 28 dec 2019, 21:27

René K schreef:Tja,...7.5 gram rollen de wetenschap van "horen zeggen" (gelezen) op het STN forum ook o.a van een vespa monteur
Joey Schaar (You Tube) ook niet de eerste de beste koekenbakker of fietsenmaker. Gelukkig sleutel ik zelf straks aan mijn Piaggio Zipje en neem ik de ervaring van Jan H zeker mee van zijn Liberty en met 6.1 gram rollen. Mijn Honda Vision heeft een Polini vario en met door Polini ingenieurs voor geschreven 6.3 gram rollen.
Waarom afgeweken wordt van Mallossi Multivar met de bij geleverde rollen?
Géén idee, ik moet dat ook maar aannemen van (deskundige) en wat Jan H schrijft 6.1 gram rollen neem ik zeker serieus.
Ik zal het met de monteur/dealer over hebben waar ik de Piaggio Zip besteld heb en wat zijn ervaring is, 6.1 of 7.5 gram.
En als ik straks op een Piaggio rijdt kan ik dat zelf ondervinden, ik ben benieuwd en zal mijn ervaring delen op het forum.


René ik ben ook erg benieuwd naar je zippie heb je al een foto?

Groet Roy
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#747 » 29 dec 2019, 10:21

Nee Roy nog niet vanwege kerst en nieuwjaar zijn ook andere bedrijven vrij, de Dealer zei half of eind Januari.
Wel heb ik een mail geschreven naar de monteur om zijn ervaring want de Dealer verkoopt veel snor Zippen welke
rollen beter is die 6.1 gram geleverde rollen in die Malossi Multivar of de advies van o.a Joey schaar 7.5 gram.
Dus ik wacht af wanneer ik bericht krijg en wat voor gram rollen het geworden is in die Mallossi vario van de Zip.
Ben ik eventueel niet tevreden dan ga ik thuis zelf aan de slag maar ik geef eerst de monteur een kans.
Net als die 10 inch wielen daar hoor ik ook verschillende verhaaltjes over t.o.v grotere wielen. Ik ga het allemaal
wel beleven/ondervinden t.z.t.
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#748 » 06 jan 2020, 23:40

ik heb de aflevering van radar over de e10 benzine gekeken, en in de aflevering hadden ze het over white sludge in de motorolie (combinatie van olie en water soort witte drap) nu zit er een slangtje aan het luchtfilter waar bij mij deze drap ook in zit. komt door de ethanol die water aan trekt

dus morgen goed warm rijden, en dan de olie uit het carter laten lopen slangetje van het luchtfilter even schoonmaken. en verse olie er in en voor mij alleen nog maar bp ultimate.

hoop dat jullie een klein beetje snappen wat ik bedoel hiermee. maar vermoed dat dit ook een oorzaak is van de problemen die ik ondervindt.

mocht ik het verkeerd zien verbeter me dan!

groetjes Roy
1 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#749 » 07 jan 2020, 10:40

Jan-H schreef:vindt het wel interessant om te horen dat jij gewoon met de 6.1 gram rollen rijd! omdat iedereen zou lovend is over de 7.5 gram heb jij ook de Malossi bus gebruikt?


@Roy
Inzake je vraag over de Malossi Multivar Varioset kan ik melden, dat mijn dealer altijd de set monteert met de originele
Piaggio bus.
Reden: de originele bus is iets langer dan de Malossi bus, waardoor de aandrijfriem wat hoger kan komen en daarmee een iets hogere topsnelheid.

Laat maar eens weten, hoe de set-up bevalt als je er mee rijdt.

Groet,
Jan-H
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#750 » 07 jan 2020, 17:20

ik rijd er nu 2 weken mee geen klachten trekt bergop iets sneller vermoed ik!
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer