Piaggio New Liberty (S) Review topic

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#731 » 21 dec 2019, 10:17

Roy en ook andere leden misschien interessant om dit te lezen, ( Google) "www.scooter-groothandel.nl/technische-weetjes".
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#732 » 21 dec 2019, 10:57

dankuwel rene voor het meedenken en zoeken

dat van die lichtere rollen monteren zie ik alleen niet zitten en die varioring ik vermoed dat dit meer voor snorfietsen van toepassing is. En ik heb het idee dat hij op volgas toch echt wel de toerenbegrenzer bereikt want die is duidelijk aanwijzig.

met lichtere rollen gaat hij mij veel te traag, misschien dat de peperdure Malossi ecu uitkomst bied dat bied ook de mogelijkheid om lichtere rollen te monteren, ga wel tijdelijk de 7,5 gram normale rollen terug monteren :( hij rijdt zo lekker met de 8,5 grams dr pulleys

hier kan ik zeker wat mee!
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#733 » 21 dec 2019, 12:12

De bestelde Piaggio Zip (45km) wordt door de dealer gelijk een Malossi multivar vario met 7.5 gram rollen gemonteerd.
En eventueel ontdaan van die (sjit) Mitsuboshi aandrijfsnaar voor een originele Piaggio aandrijfsnaar.
Ook op o.a aanraden van Joey Schaar Vespa monteur (you tube) en van leden van de STN forum met een Piaggio Liberty.
En voor de rest tank ik altijd E5 benzine en ik hoop dat dan de Piagio Zip net zo probleemloos rijdt als de Honda Vision nsc50.
De tijd zal het leren.
Laatst gewijzigd door René K op 21 dec 2019, 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#734 » 21 dec 2019, 12:14

maakt het trouwens uit of de 7,5 gram rollen van malossi zijn of niet?

anders haal ik even een setje bij mijn dealer
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#735 » 21 dec 2019, 12:17

Roy schreef:maakt het trouwens uit of de 7,5 gram rollen van malossi zijn of niet?

anders haal ik even een setje bij mijn dealer


Nee dat maakt volgens mij geen fluit uit. Gewicht is gewicht..
0 x

Gebruikersavatar
René K
Berichten: 632

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#736 » 21 dec 2019, 12:26

Toch heb ik liever persoonlijk rollen van Malossi als ook de vario van Malossi is, zoals "vol gas met joey" (you tube) dat
aangeeft. Mijn Honda Vision nsc50 heeft een Polini vario dus vervang ik uitsluitend Polini variorollen voor de zekerheid.
Wel een originele Honda aandrijfriem/snaar.
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#737 » 21 dec 2019, 14:02

Na lezen van dit topic, ben ik vooral verbaasd over de vele problemen die met name Roy ondervindt met zijn Liberty IGet 2016.
Ik vermoed dat het het bij Roy vooral gaat om het experimenteren met, en bezig zijn met zijn scooter.

Als een probleem opgelost is of lijkt opgelost, dan volgt bijna onmiddellijk een volgend probleem, dat breeduit wordt beschreven op het topic.

Het lijkt wel, of hieraan de meeste voldoening wordt beleefd i.p.v. te trachten de scooter, met het de door de fabrikant voorgeschreven onderhoud goed en betrouwbaar te laten functioneren.
Prima, ieder zijn plezier aan zijn beleving van een hobby maar ik kan er met alle respect niets mee en haak af.

Tot slot mijn ervaring met de Liberty:

1) Na aankoop 1000 km gereden.
2) Tijdens de eerste beurt de standaard vario vervangen door Malossi Multivar type 5111597
3) De vario is voorzien van voor de 50 cc motor voorgeschreven 6,1 gram! Malossi rollen.
4) De standaard V-snaar vervangen door een Dayco/pirelli type 8102
5) Geen gesleutel aan de ECU of andere buiten de garantie vallende ingrepen.

Resultaat:

1) De standaard top was 51 km op de meter.
2) Na aanpassing >58 km per uur op de meter en volgens RDW schema WOK vrij.
3) Al ruim 8.000 km prima trekkracht 'ook in de Duitse heuvels' tot 15-17 %
4) Bij tegenwind nauwelijks terugval in snelheid.
5) Met normaal rijden is 48 km op 1 liter geen uitzondering.
6) Nooit bij koude temperatuur en koude motor slecht starten, of kracht verlies gehad.

Conclusie:
1) Mag Roy zelf invullen, daar heb ik geen invloed op.
2) Hopelijk doet zijn Liberty op enig moment datgene, dat voor mij zo vanzelf sprekend is, namelijk gewoon doen waarvoor deze scooter is gemaakt.

Met vriendelijke groet,
Jan-H

P.s. Op de genoemde Zip past dezelfde type Malossi Vario als de Liberty.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#738 » 21 dec 2019, 15:18

ik denk dat je helemaal gelijk heb Jan ik wilde steeds maar de snelheid van 56 km op de gps halen en ben daardoor verschillende dingen gaan experimenteren.

vindt het wel interessant om te horen dat jij gewoon met de 6.1 gram rollen rijd! omdat iedereen zou lovend is over de 7.5 gram heb jij ook de Malossi bus gebruikt?

mij snelheid met 8,5 gram dr pulley's is ongeveer 60 op de teller jouw 58 met 6.1 gram malossi lijkt me top deze heb ik ook liggen.
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
Roy
Berichten: 392

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#739 » 21 dec 2019, 16:30

ik heb ze er in zitten 6.1 gram malossi gaat 60 km op de teller precies dezelfde snelheids als met de 8.5 gram dr pulleys 56 gps ik snap niet waarom iedereen met 7,5 gram rijd :?:

ben echt stom verbaast!
0 x
Dag record 153,5 km :sct1:
Sym Fiddle 2 deep ocean blue

Gebruikersavatar
martin66
Voormalig STN Lid
Berichten: 860

Re: Piaggio New Liberty (S) Review topic

Bericht#740 » 21 dec 2019, 17:34

hoi
het oude gezegde luid nog steeds is iets goed blijf er dan vanaf jan h is daar mooi voorbeeld van ding is goed afgesteld en nooit problemen met deze scooter
groet Martin
1 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer