Bericht#737 » 21 dec 2019, 14:02
Na lezen van dit topic, ben ik vooral verbaasd over de vele problemen die met name Roy ondervindt met zijn Liberty IGet 2016.
Ik vermoed dat het het bij Roy vooral gaat om het experimenteren met, en bezig zijn met zijn scooter.
Als een probleem opgelost is of lijkt opgelost, dan volgt bijna onmiddellijk een volgend probleem, dat breeduit wordt beschreven op het topic.
Het lijkt wel, of hieraan de meeste voldoening wordt beleefd i.p.v. te trachten de scooter, met het de door de fabrikant voorgeschreven onderhoud goed en betrouwbaar te laten functioneren.
Prima, ieder zijn plezier aan zijn beleving van een hobby maar ik kan er met alle respect niets mee en haak af.
Tot slot mijn ervaring met de Liberty:
1) Na aankoop 1000 km gereden.
2) Tijdens de eerste beurt de standaard vario vervangen door Malossi Multivar type 5111597
3) De vario is voorzien van voor de 50 cc motor voorgeschreven 6,1 gram! Malossi rollen.
4) De standaard V-snaar vervangen door een Dayco/pirelli type 8102
5) Geen gesleutel aan de ECU of andere buiten de garantie vallende ingrepen.
Resultaat:
1) De standaard top was 51 km op de meter.
2) Na aanpassing >58 km per uur op de meter en volgens RDW schema WOK vrij.
3) Al ruim 8.000 km prima trekkracht 'ook in de Duitse heuvels' tot 15-17 %
4) Bij tegenwind nauwelijks terugval in snelheid.
5) Met normaal rijden is 48 km op 1 liter geen uitzondering.
6) Nooit bij koude temperatuur en koude motor slecht starten, of kracht verlies gehad.
Conclusie:
1) Mag Roy zelf invullen, daar heb ik geen invloed op.
2) Hopelijk doet zijn Liberty op enig moment datgene, dat voor mij zo vanzelf sprekend is, namelijk gewoon doen waarvoor deze scooter is gemaakt.
Met vriendelijke groet,
Jan-H
P.s. Op de genoemde Zip past dezelfde type Malossi Vario als de Liberty.
1 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.