Dan's New Liberties

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's New Liberties

Bericht#61 » 29 apr 2018, 07:04

Vandeweek de eerste beurt laten uitvoeren op de beide scoots. Die van haar met 3950 en die van hem met 4250 op de teller. Is eigenlijk een kleine beurt maar omdat we pas over 4000 km weer terug willen komen ook de klepspeling laten controleren en bijstellen. Niet dat er te klagen viel voor de beurt, maar na de beurt was het wel feestelijk om er op te rijden. Heerlijk motortje dat nu ook vlotter lijkt door te trekken boven de 50 op de teller. Alles bij elkaar per scoot 112 euro, inclusief arbeidsloon en de gebruikelijke toeslagen, 0,8 ltr olie en onderdeeltjes en een nieuwe klepdekselpakking (duurste onderdeel trouwens). Bougie en luchtfilter zijn nagezien/gereinigd, maar niet vervangen. De scoots zijn nog steeds naar zeer grote tevredenheid van de berijders en de sponsor (bedoel ik mezelf mee).

PS bij hem zitten er sinds km stand 2300 Leovince 7,2 grams rollen in. En sinds km stand 800 een Dayco snaar. Sindsdien nog steeds onveranderlijk 60 op de teller.
Bij die van haar nog steeds de 7,5 grams Malossi rollen waarmee ie geleverd is en sinds km stand 1700 of zo een Dayco snaar. Zelfde snelheid op de teller, fractie sneller op de gps.
Enige zwakke punt is dus de originele Piaggio V snaar gebleken, bij die van hem vanaf dag 1 eigenlijk al, bij van haar na twee maanden rijden ook.
Onderlinge verschillen tussen de twee scoots zijn dus beperkt tot alleen het gewicht van de variorollen.
1 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Dan's New Liberties

Bericht#62 » 29 apr 2018, 08:19

Dan schreef:Vandeweek de eerste beurt laten uitvoeren op de beide scoots. Die van haar met 3950 en die van hem met 4250 op de teller. Is eigenlijk een kleine beurt maar omdat we pas over 4000 km weer terug willen komen ook de klepspeling laten controleren en bijstellen. Niet dat er te klagen viel voor de beurt, maar na de beurt was het wel feestelijk om er op te rijden. Heerlijk motortje dat nu ook vlotter lijkt door te trekken boven de 50 op de teller. Alles bij elkaar per scoot 112 euro, inclusief arbeidsloon en de gebruikelijke toeslagen, 0,8 ltr olie en onderdeeltjes en een nieuwe klepdekselpakking (duurste onderdeel trouwens). Bougie en luchtfilter zijn nagezien/gereinigd, maar niet vervangen. De scoots zijn nog steeds naar zeer grote tevredenheid van de berijders en de sponsor (bedoel ik mezelf mee).

PS bij hem zitten er sinds km stand 2300 Leovince 7,2 grams rollen in. En sinds km stand 800 een Dayco snaar. Sindsdien nog steeds onveranderlijk 60 op de teller.
Bij die van haar nog steeds de 7,5 grams Malossi rollen waarmee ie geleverd is en sinds km stand 1700 of zo een Dayco snaar. Zelfde snelheid op de teller, fractie sneller op de gps.
Enige zwakke punt is dus de originele Piaggio V snaar gebleken, bij die van hem vanaf dag 1 eigenlijk al, bij van haar na twee maanden rijden ook.
Onderlinge verschillen tussen de twee scoots zijn dus beperkt tot alleen het gewicht van de variorollen.



Thanks voor de update! Goed om te lezen dat ze nog steeds bevallen. Die van mij heeft nu ruim 5500km gelopen. Geen centje pijn. Ook strak 60/61km/h op de teller.
Even een vraagje aangaande het gewicht van de rollen. Als die van mij binnenkort voor een beurtje weg moet zat ik er ook aan te denken om iets lichtere rollen te laten plaatsen.
Geeft dit een voelbare verbetering qua acceleratie of is dit verwaarloosbaar..? Lees dat de gps topsnelheid van de zwaardere rollen wel wat hoger ligt? Wat is t verschil..?

Even een paar nieuwsgierigheid vraagjes..
0 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's New Liberties

Bericht#63 » 29 apr 2018, 08:59

Supreme81 schreef:Thanks voor de update! Goed om te lezen dat ze nog steeds bevallen. Die van mij heeft nu ruim 5500km gelopen. Geen centje pijn. Ook strak 60/61km/h op de teller.
Even een vraagje aangaande het gewicht van de rollen. Als die van mij binnenkort voor een beurtje weg moet zat ik er ook aan te denken om iets lichtere rollen te laten plaatsen.
Geeft dit een voelbare verbetering qua acceleratie of is dit verwaarloosbaar..? Lees dat de gps topsnelheid van de zwaardere rollen wel wat hoger ligt? Wat is t verschil..?

Even een paar nieuwsgierigheid vraagjes..


Nou het is zo dat die van haar van meet af aan al vlotter liep, beter trok, vanaf de eerste kilometers. Dus toen ze nog dezelfde set-up hadden. Denk dat dat als productieverschillen afgedaan kan worden. Dus die van hem trekt nu niet beter op met 7,2 dan die van haar met 7,5 gram, maar hij kan nu wel goed met de andere scoot meekomen. Dus voor die van hem kun je zeggen dat er iets winst geboekt is. De verschillen zijn klein hoor, verwacht geen grote verbetering als je maatje lichter laat monteren. Nu kunnen ze elkaar niet "losrijden" als je wat langer volgas achter elkaar aan jaagt. Voorheen scheelde het wel een 2 à 3 kilometer per uur. Ik kan je alleen adviseren het gewoon een keer uit te proberen. Ook leuk om te doen vind ik zelf.

PS: de rollen heb ik pas veranderd nadat ze allebei met de Dayco riem waren uitgerust. Weet niet of vanuit de riem nog iets van verschil zou kunnen ontstaan.
0 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Dan's New Liberties

Bericht#64 » 29 apr 2018, 10:35

Dank voor je duidelijke antwoord. Ga het inderdaad gewoon een keer proberen..!
1 x

Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 159

Re: Dan's New Liberties

Bericht#65 » 15 okt 2018, 19:02

Inmiddels staan de tellers op 6600 (die van hem) en 6350 op die van haar. Geen slag misgeslagen. Zelfs na 6 weken stilstand (zomervakantie) bij meteen aanslaan. Snelheid loopt ietsje op, steevast naar 61 op de teller, da's eigenlijk net iets te hard om wok-safe te zijn. Maar ze zijn er wel blij mee zo.
2 x
Perfectie bestaat niet. Perfectionisten zijn treuzelaars.

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Dan's New Liberties

Bericht#66 » 15 okt 2018, 19:11

Dan schreef:Inmiddels staan de tellers op 6600 (die van hem) en 6350 op die van haar. Geen slag misgeslagen. Zelfs na 6 weken stilstand (zomervakantie) bij meteen aanslaan. Snelheid loopt ietsje op, steevast naar 61 op de teller, da's eigenlijk net iets te hard om wok-safe te zijn. Maar ze zijn er wel blij mee zo.


Goed om te horen dat ze nog goed bevallen..! Qua topsnelheid kan ik je melden dat die net op de grens zet. Bij mij was het 55km/h op de rollenbank.. Uiteraard ook met 61km/h op de teller. Na vervanging van de rollen en riem tikt de Liberty ineens 62/63km/h aan. Geen idee hoe dat kan, maar het is zo.. Deze snelheid zit wat meer op het randje van de WOK.. :?
Maar maak me daar niet zoveel zorgen om..
2 x

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer