Vandeweek de eerste beurt laten uitvoeren op de beide scoots. Die van haar met 3950 en die van hem met 4250 op de teller. Is eigenlijk een kleine beurt maar omdat we pas over 4000 km weer terug willen komen ook de klepspeling laten controleren en bijstellen. Niet dat er te klagen viel voor de beurt, maar na de beurt was het wel feestelijk om er op te rijden. Heerlijk motortje dat nu ook vlotter lijkt door te trekken boven de 50 op de teller. Alles bij elkaar per scoot 112 euro, inclusief arbeidsloon en de gebruikelijke toeslagen, 0,8 ltr olie en onderdeeltjes en een nieuwe klepdekselpakking (duurste onderdeel trouwens). Bougie en luchtfilter zijn nagezien/gereinigd, maar niet vervangen. De scoots zijn nog steeds naar zeer grote tevredenheid van de berijders en de sponsor (bedoel ik mezelf mee).
PS bij hem zitten er sinds km stand 2300 Leovince 7,2 grams rollen in. En sinds km stand 800 een Dayco snaar. Sindsdien nog steeds onveranderlijk 60 op de teller.
Bij die van haar nog steeds de 7,5 grams Malossi rollen waarmee ie geleverd is en sinds km stand 1700 of zo een Dayco snaar. Zelfde snelheid op de teller, fractie sneller op de gps.
Enige zwakke punt is dus de originele Piaggio V snaar gebleken, bij die van hem vanaf dag 1 eigenlijk al, bij van haar na twee maanden rijden ook.
Onderlinge verschillen tussen de twee scoots zijn dus beperkt tot alleen het gewicht van de variorollen.