Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Gebruikersavatar
Wodonar
Berichten: 31

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#561 » 16 mei 2018, 13:05

Meatlove schreef:Hallo @Wodonar, welkom hier.

Wat merk je nog meer voor verschillen tussen de beide scooters? Hoe ervaar jij de beenruimte?

Inmiddels heb ik maar geaccepteerd dat het instrumentenpaneel waardeloos af te lezen is. Veel in het donker rijden dan maar...


Dank!
Bij de dealer kan ik de Kymco vanaf donderdag testen (dan is ie binnen),dus nog geen ervaring kwa beenruimte of andere verschillen nog. Wel zag ik hier en daar goede afbeeldingen en die lieten zien dat i.i.g. de bedrading bij achterkant netter en beter weggewerkt is. Dat is bij de Symphony wel erg slecht gedaan. En hij is iets langer (2040mm ipv 1985mm). En geen tankdop onder zadel, lijkt me ook heerlijk.
Maar dat ik de Sym wegdoe is al besloten :)
1 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#562 » 16 mei 2018, 13:58

Wodonar schreef:
Meatlove schreef:Hallo @Wodonar, welkom hier.

Wat merk je nog meer voor verschillen tussen de beide scooters? Hoe ervaar jij de beenruimte?

Inmiddels heb ik maar geaccepteerd dat het instrumentenpaneel waardeloos af te lezen is. Veel in het donker rijden dan maar...


Dank!
Bij de dealer kan ik de Kymco vanaf donderdag testen (dan is ie binnen),dus nog geen ervaring kwa beenruimte of andere verschillen nog. Wel zag ik hier en daar goede afbeeldingen en die lieten zien dat i.i.g. de bedrading bij achterkant netter en beter weggewerkt is. Dat is bij de Symphony wel erg slecht gedaan. En hij is iets langer (2040mm ipv 1985mm). En geen tankdop onder zadel, lijkt me ook heerlijk.
Maar dat ik de Sym wegdoe is al besloten :)


Mijn advies mbt de Agilty 16+ is dat je hem echt goed moet testen. Heb deze zelf ook gehad maar zat weinig vermogen en pit in. Met een beetje tegenwind kwam die heel moeilijk op snelheid. Dealer heeft toen alles geprobeerd maar zat niet meer in. Daarom heb ik deze binnen 4 weken weer van de hand gedaan. Was overigens wel een heerlijke scooter qua zithouding en weggedrag! Ook qua uiterlijk vind ik t nog steeds een strakke scooter..
Hoop dat het vermogen bij de euro 4 wat beter is..

Weet niet of je geïnteresseerd bent om hem wat sneller te laten lopen op topsnelheid..? Want dit was ook een probleem bij het vorige model. Zie internet..

Succes met je proefrit. Ben benieuwd naar je bevindingen.
1 x

Gebruikersavatar
Wodonar
Berichten: 31

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#563 » 17 mei 2018, 17:41

Supreme81 schreef:
Wodonar schreef:
Meatlove schreef:Hallo @Wodonar, welkom hier.

Wat merk je nog meer voor verschillen tussen de beide scooters? Hoe ervaar jij de beenruimte?

Inmiddels heb ik maar geaccepteerd dat het instrumentenpaneel waardeloos af te lezen is. Veel in het donker rijden dan maar...


Dank!
Bij de dealer kan ik de Kymco vanaf donderdag testen (dan is ie binnen),dus nog geen ervaring kwa beenruimte of andere verschillen nog. Wel zag ik hier en daar goede afbeeldingen en die lieten zien dat i.i.g. de bedrading bij achterkant netter en beter weggewerkt is. Dat is bij de Symphony wel erg slecht gedaan. En hij is iets langer (2040mm ipv 1985mm). En geen tankdop onder zadel, lijkt me ook heerlijk.
Maar dat ik de Sym wegdoe is al besloten :)


Mijn advies mbt de Agilty 16+ is dat je hem echt goed moet testen. Heb deze zelf ook gehad maar zat weinig vermogen en pit in. Met een beetje tegenwind kwam die heel moeilijk op snelheid. Dealer heeft toen alles geprobeerd maar zat niet meer in. Daarom heb ik deze binnen 4 weken weer van de hand gedaan. Was overigens wel een heerlijke scooter qua zithouding en weggedrag! Ook qua uiterlijk vind ik t nog steeds een strakke scooter..
Hoop dat het vermogen bij de euro 4 wat beter is..

Weet niet of je geïnteresseerd bent om hem wat sneller te laten lopen op topsnelheid..? Want dit was ook een probleem bij het vorige model. Zie internet..

Succes met je proefrit. Ben benieuwd naar je bevindingen.



Helaas was de Kymco Agility 16+ euro4 vandaag nog niet binnen, die komt morgen. Dus einde morgen middag ff loeren.
Probleem van snelheid met tegenwind is bekend over de voorganger van de Agility 16+ euro4.
Dat zal bij de Agility 16+ euro4 worden opgevangen door een veranderde trekveer(?) en een software update (Sento) op het injectie deel uit te voeren.

Beenruimte.
Ik zelf ben 177cm en heb ruim een vuist ruimte tussen knie en stuur/knoppen op de Symphony ST, dus ik kan wat minder hebben.

*De people S komt in augustus terug als People One in 45km uitvoering

De "verbeterde" uitvoering van het dashboard van de Symphony ST euro4 was niet bekend bij mijn dealer (was m niet opgevallen).
Helaas stond er nog geen in de winkel.
Wel kan hij zich voorstellen dat ze een andere bedradingsaansluiting gebruiken zodat het idd niet uitwisselbaar is met de euro3 versie.
Zowiezo hoef ik dat niet meer te weten, ben klaar met Sym en kies of de Agility 16+ euro4 of kijk nog even verder.
Laatst gewijzigd door Wodonar op 19 mei 2018, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Wodonar
Berichten: 31

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#564 » 19 mei 2018, 17:34

Wodonar schreef:
Supreme81 schreef:
Wodonar schreef:
Dank!
Bij de dealer kan ik de Kymco vanaf donderdag testen (dan is ie binnen),dus nog geen ervaring kwa beenruimte of andere verschillen nog. Wel zag ik hier en daar goede afbeeldingen en die lieten zien dat i.i.g. de bedrading bij achterkant netter en beter weggewerkt is. Dat is bij de Symphony wel erg slecht gedaan. En hij is iets langer (2040mm ipv 1985mm). En geen tankdop onder zadel, lijkt me ook heerlijk.
Maar dat ik de Sym wegdoe is al besloten :)


Mijn advies mbt de Agilty 16+ is dat je hem echt goed moet testen. Heb deze zelf ook gehad maar zat weinig vermogen en pit in. Met een beetje tegenwind kwam die heel moeilijk op snelheid. Dealer heeft toen alles geprobeerd maar zat niet meer in. Daarom heb ik deze binnen 4 weken weer van de hand gedaan. Was overigens wel een heerlijke scooter qua zithouding en weggedrag! Ook qua uiterlijk vind ik t nog steeds een strakke scooter..
Hoop dat het vermogen bij de euro 4 wat beter is..

Weet niet of je geïnteresseerd bent om hem wat sneller te laten lopen op topsnelheid..? Want dit was ook een probleem bij het vorige model. Zie internet..

Succes met je proefrit. Ben benieuwd naar je bevindingen.



Helaas was de Kymco Agility 16+ euro4 vandaag nog niet binnen, die komt morgen. Dus einde morgen middag ff loeren.
Probleem van snelheid met tegenwind is bekend over de voorganger van de Agility 16+ euro4.
Dat zal bij de Agility 16+ euro4 worden opgevangen door een veranderde trekveer(?) en een software update (Sento) op het injectie deel uit te voeren.

Beenruimte.
Ik zelf ben 177cm en heb ruim een vuist ruimte tussen knie en stuur/knoppen op de Symphony ST, dus ik kan wat minder hebben.

*De people S komt in augustus terug als People One in 45km uitvoering

De "verbeterde" uitvoering van het dashboard van de Symphony ST euro4 was niet bekend bij mijn dealer (was m niet opgevallen).
Helaas stond er nog geen in de winkel.
Wel kan hij zich voorstellen dat ze een andere bedradingsaansluiting gebruiken zodat het idd niet uitwisselbaar is met de euro3 versie.
Zowiezo hoef ik dat niet meer te weten, ben klaar met Sym en kies of de Agility 16+ euro4 of kijk nog even verder.



Vandaag, zaterdag 19-05-2018, eindelijk even kunnen kijken. 2 Kymco's (metallic blauw en mat grijs) waren binnen en uitgepakt. Wegens drukte nog niet rijklaar :(. Maar ik blijf het een mooi model vinden. *Beenruimte valt mij reuze mee! Ik heb meer ruimte dan bij de Symphony. Dit komt omdat het zadel iets meer naar achteren gezet is.* Mijn systeemhelm (GIVI X16 Voyager) past absoluut NIET onder het zadel (getest) dus een koffer is een aanrader.
Mijn keuze was al gemaakt. Als alles goed gaat kan ik hem volgend weekend meenemen. Mat grijs.
Kwa snelheid zal ie (nog) niet boven de 55 uitkomen zegt de dealer, na de aanpassing trekveer en software update (Sento) wel kwa trekkracht. Met de snelheid zit je dan mooi rond de WOK :)
De bekabeling is beter en netter weggewerkt dan bij de Symphony, ik zie daar geen problemen. Daar waar ik bij de Symphony al een draadbeschadiging net VOOR het achterwiel heb.

De dealer weet dat ik dagelijks de Schellingwoude- en Amsterdamse brug moet slechten en met de Symphony gaat dat goed. Scherm (hoog model) kan tot halfhoog worden aangepast omdat ik dat lekkerder vind loeren:) Halfhoog is schijnbaar (nog) niet te verkrijgen.
Tussendoor, aanstaande week, nog even proefrit scoren en dan definitief de afspraak maken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
Supreme81
Berichten: 832

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#565 » 19 mei 2018, 17:42

Gefeliciteerd met je keuze. Matgrijs heb ik deze ook gezien en ziet er super uit! Blijft echt een prachtige, sportieve en robuuste scooter! Die tankdop blijf ik ook gaaf vinden op die plek. Vond t zelf erg prettig dat die daar zat.
Hoop echt voor je dat de voorspellingen van de dealer kloppen als het zover is.. Maar dat laat je vast wel weten aan ons..! ;)
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#566 » 19 mei 2018, 20:48

Misschien treffen we elkaar nog eens en kan ik eens plaatsnemen en zelf vergelijken. Ik heb ook tussen een Agility 16+ en een Symphony ST zitten twijfelen destijds. Wat ik er nog van weet is dat je voeten net wat meer naar achter moeten en de Symphony ST mij het gevoel van meer scooter gaf. Proefrijden kan bij mijn dealer niet. (zoals wel meer niet kan)

Veel plezier van je (mogelijke) aankoop!
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#567 » 19 mei 2018, 21:36

Vanochtend bij Tim ( @Ecstechneut ) op de thee geweest.

Zoals iedereen heeft kunnen lezen heeft mijn eerste bezoek ervoor gezorgd dat de problemen voor 95% verholpen waren. Wat was er ook alweer opgelost?
- Onregelmatig stationair toerental
- 'Onrustige acceleratie' (het hobbelpaard gevoel I)
- Inhouden op topsnelheid (hobbelpaard II, om zeeziek van te worden)
- Het niet meer bereiken van de topsnelheid
- Het knipperen van het motorstoringslampje
- De neiging om de scooter een sloot in te rijden

Ik was hiermee al helemaal dolgelukkig! :thumbsup: 95% was voor mij voldoende.
Tim wou graag op de hoogte gehouden worden, dus dat deed ik. Wat ik zelf kon doen bespraken wij op afstand en zo konden we weer het een en ander uitsluiten.
Zo kreeg ik ook info dat die laatste 5% er ook uit te halen moest zijn. Nadat er vergelijkbare klachten aan andere scooters opgelost werden bij Allbike, besloot ik weer eens lang te gaan.

Vroeg uit de veren om eerst de stand eens op 6000 km te zetten.

Afbeelding

En volgas weer verder naar het Hempont

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Langs de route die @FTrotsenburg mij eens uitlegde. Knalt lekker door in de vroege Amsterdamse ochtend.
Als beloning voor Frank een mooie foto. :bighug:

Afbeelding

En bij Allbike aangekomen staan de Symphony's al voor de deur te glimmen. :thumbsup:

Afbeelding

Sterker nog, hij kon ze wel verkopen. Netjes op een rij staat een hele rij Euro 3 Symphony's!

Afbeelding

Beethoven zou jaloers worden op zoveel Symphony's!

Het Witte Wief mocht weer de brug op.

Afbeelding

Na wat controles is de sproeier aangepast. Ik zal het geheim van de smid niet verklappen.
Dus ik proefrijden. Wat was nou nog die 5%?
-Sterke dip na snel gasgeven, voornamelijk vanuit stilstand
-Bij koud weer niet helemaal zuiver lopen. Een hele lichte vorm van het schommelen
-Wat trage gasreactie

Nou, de proefrit was helemaal super. Net alsof de buitentemperatuur zomers was, want dan rijdt de scooter altijd goed.
Geen dip meer, betere gasrespons en felle acceleratie. Ik ben echt gelukkig! :thumbsup:

Na nog wat spullen gekocht te hebben (ik gun de goede middenstander de handel liever dan de webwinkels!) ging het weer huiswaarts. Maar niet voordat ik langs de schans ben geweest. (waar het enorm druk was...)

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens de terugreis ook geen moment een scooter die onverwachte dingen deed. Ik kan niet benadrukken hoe gelukkig ik ben met deze aanpassing.
8 x

Gebruikersavatar
Wodonar
Berichten: 31

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#568 » 20 mei 2018, 00:40

Klinkt positief! Eindelijk een blije Meatlove? Nog ff en je bent om en houdt de Symphony :)

Mooie plaatjes trouwens.
2 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#569 » 20 mei 2018, 01:34

@Wodonar

Ben erg nieuwsgierig geworden of dat de nieuwe kymco je gaat bevallen. Zal je posts dan zeker ook volgen. :matrix:
Neem aan dat je ook nog een eigen scooter ervaring topic gaat maken?
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#570 » 20 mei 2018, 05:11

Klapband schreef:@Wodonar

Ben erg nieuwsgierig geworden of dat de nieuwe kymco je gaat bevallen. Zal je posts dan zeker ook volgen. :matrix:
Neem aan dat je ook nog een eigen scooter ervaring topic gaat maken?

Daar sluit ik bij aan want ik ben erg benieuwd. Gefeliciteerd trouwens en ik geloof dat dit de eerste Kymco hier met injectie is.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer