Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#591 » 25 mei 2018, 18:54

Ecstechneut schreef:Na de minimale wijziging in de carburatie vind ik het zelf toch wel erg netjes de 1 op 43, Inclusief varioring.

Misschien een minimale wijziging, maar een grote verandering in rijgedrag. Prestaties zijn nog steeds helemaal top.
Ik ben erg benieuwd naar de komende tankbeurt. :)
2 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#592 » 26 mei 2018, 09:50

Ecstechneut schreef:Na de minimale wijziging in de carburatie vind ik het zelf toch wel erg netjes de 1 op 43, Inclusief varioring.

Niet bepaald boeiend dus die euro3 en euro4...
Dit verbruik haalt mijn euro2 (of is het zelfs euro1?) Fiddle II ook...
Dus zoals verwacht...niks beter voor het milieu, maar goed voor de bedenkers portemonnee!
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#593 » 26 mei 2018, 10:39

Een euro-norm zegt dan ook niets over het brandstofverbruik, maar meer over wat je uitstoot.
Maar heb jij de 1:50 ook al benaderd? Of het verbruik wat @bertocello regelmatig behaalt?
0 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#594 » 26 mei 2018, 22:40

Mooie rit gemaakt langs Loodrecht, Breukelen, Abcoude, Weesp, Muiderberg en via Bussum weer terug naar huis. In totaal 65 kilometer op de GPS.

Mooi stukje Nederland en een route die ik vaker ga rijden. Eigenlijk aan aantal routes aan elkaar geplakt. Teveel gezien om allemaal voor te stoppen, maar deze 2 waren de moeite wel waard.

Afbeelding

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#595 » 30 mei 2018, 18:46

Afstandsrecords zijn er om verbroken te worden, al wil ik het niet veel spectaculairder maken...

We delen de dagteller.

Afbeelding

Door het volume brandstof wat erbij moet.

Afbeelding


En dan komen we op een verbruik wat bijna 1:48 is. Nu moet ik wel zeggen dat ik een avond getourd heb wat lekker kalm 'an ging, maar voor de rest mijn bekende rijstijl toegepast. En dus ondanks de verbeterde gasreactie en het felle accelereren met hoog toerental geen schokkend hoger verbruik.

Mijn theorie is dat er meer energie in beweging omgezet wordt en dat een betere motorprestatie over het geheel efficiënter is dan het gestotter en gejojo waar ik eerder mee te maken had. Dat kostte alleen maar energie wat niet enkel uit brandstof kwam.

Dik tevreden knor ik door! :thumbsup:
4 x

Gebruikersavatar
Spikey
Voormalig STN Lid
Berichten: 151

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#596 » 30 mei 2018, 23:08

Meatlove schreef:Afstandsrecords zijn er om verbroken te worden, al wil ik het niet veel spectaculairder maken...

We delen de dagteller.

Afbeelding

Door het volume brandstof wat erbij moet.

Afbeelding


En dan komen we op een verbruik wat bijna 1:48 is. Nu moet ik wel zeggen dat ik een avond getourd heb wat lekker kalm 'an ging, maar voor de rest mijn bekende rijstijl toegepast. En dus ondanks de verbeterde gasreactie en het felle accelereren met hoog toerental geen schokkend hoger verbruik.

Mijn theorie is dat er meer energie in beweging omgezet wordt en dat een betere motorprestatie over het geheel efficiënter is dan het gestotter en gejojo waar ik eerder mee te maken had. Dat kostte alleen maar energie wat niet enkel uit brandstof kwam.

Dik tevreden knor ik door! :thumbsup:


Ik ben benieuwd of mijn verbruik ook beter wordt na het afstellen door allbike want mijn verbruik is nu 1 op 34
Met maximaal 7000 toeren per
Minuut. Volgende week ga ik verslag doen van het verbruik en de prestatie’s van de motor
1 x
Bella 50 - agm lx - Sym st :crap:
Kymco new people S A merk
Dagrecord met de kymco 402 km

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#597 » 30 mei 2018, 23:30

Jij hebt een snorscooter toch? Dan haal je volgens mij niet het verbruik van een bromscooter.
0 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#598 » 31 mei 2018, 07:47

Wat Meatlove zegt klopt inderdaad.

Ik heb met mijn euro 3 een gemiddelde van 1 op 46,2 gehaald over een afstand van 10.000 km. Ik ben heel benieuwd of ik met het euro 4 model en verschil ga merken in verbruik en performance..
0 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#599 » 31 mei 2018, 07:54

Mocht het Witte Wief hetzelfde lot moeten ondergaan als jouw scooter en er zou een euro 4 komen, koos ik de blauwe.
Ik ben ook erg benieuwd naar jouw verbruikscijfers.
0 x

Gebruikersavatar
Dennis97
Voormalig STN Lid
Berichten: 416

Re: Meatlove's Symphony ST 'Het Witte Wief'

Bericht#600 » 31 mei 2018, 08:33

Ik zit ook enorm te twijfelen tussen de twee kleuren. Ik blijf iron grey gewoon een hele mooie kleur vinden op de ST, maar als ik foto's mag geloven dan ziet dat nieuwe blauw er ook erg chique uit.

Wellicht dat er misschien wel een blauwe komt als vervanger.. Dan moet de levertijd niet al te lang zijn. Van mijn dealer heb ik begrepen dat de levertijd van een iron grey euro 4 Symphony op dit moment 3 dagen is.
2 x
Kawasaki Versys-X 300 ABS (juli 2017) - 21.000 km
SYM Symphony ST euro 4 50cc (juni 2018) - 29.320 km
SYM Symphony ST euro 3 50cc (februari 2017) - 22.793 km
Baotian KillerBee 50cc (2011) - 14.600 km

SYMply Unlimited - A 50cc roadtrip through Europe
SYMply Unlimited - Heading north!

Social Media

   

Terug naar “Mijn Scooter (Review)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer