Verslag Bad Bentheim 6 juni 2015

Gebruikersavatar
StierHerman
Voormalig STN Lid
Berichten: 1126

Re: Verslag Bad Bentheim 6 juni 2015

Bericht#21 » 07 jun 2015, 21:46

deze keer een zomerse badbentheimtour met gelukkig zeer aangename temperaturen en volop zonneschijn. geen mist of regen, niks van dat, maar mooi open weer en lekker vroeg en lang licht.
ik had op weg naar de startplaats in hengelo echt ff het idee dat mijn tt me via een andere weg stuurde dan voorgaande keren. was natuurlijk niet zo maar ik merkte nou wat licht en zon doet met de omgeving. ik had de heenrit meegemaakt tijdens mist en ook in het half duister omdat het toen niet zo vroeg en lang licht was. kortom een mooie start van de dag.

Afbeelding

ik was al om half tien op de startplaats waar het grootste deel van de tourploeg al aanwezig bleek te zijn. lekker een bak koffie en bijkleppen en nog ff wachten of dat kevin misschien toch nog zou komen maar helaas….

Afbeelding

we wilden wegrijden toen bleek dat de scooter van tineke zijn/haar territorium aan het markeren was. de té lange reparatie was dus blijkbaar niet goed uitgevoerd. maar goed ff olie peilen, die was ruim voldoende dus……gaan met die banaan. ik wist wel een oplossing maar dat was een klusje voor gerhard na de tour en ik kreeg zojuist tijdens het schrijven van dit verslag een app dat het lekken verholpen is. top gerhard.

onderweg naar bad bentheim kwam ons een groep quads en een soort buggy’s tegemoet. de weg was nogal smal en hun nogal breed dus we stonden stil langs de weg terwijl ze ons passeerden. toen we ff later bij een tankstation stonden keek ik raar op toen er ineens wel heel veel aandacht was voor de ‘’goldwing’’ van wim. bleek dat de scooter en later ook wim de nodige schade hadden opgelopen nadat hij ineens achter in de groep van de radar leek te zijn verdwenen en iemands voortuin van dichtbij was gaan bekijken. heel veel sterkte met je herstel wim en hopelijk komt het snel weer goed met jou en je scooter.

eenmaal aangekomen in bad bentheim kwam er een ‘’gast’’ voorbij lopen die me toch wel heel bekend voorkwam. iets beter geschoren dan tijdens het bad laer weekend maar hij was het toch echt, yep het was amendoim (edwin). nog wel herstellende van een vervelende periode maar hij was er toch.
daar volop genoten van de zon en het heerlijke weer en natuurlijk nog ff wezen kijken in en om het kasteel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
plaatselijke hangjongeren

we reden verder en onder in bad bentheim tijdens wat tankwerk kwamen we deze mooie oude magirus ladderwagen tegen. terug naar onze route reden we nog een stukje achter deze ladderwagen aan omhoog bad bentheim in.

Afbeelding

onderweg naar buurse tijdens een tussenstop bleek wim toch echt wel last te krijgen van zijn schouder en besloot hij om toch maar huiswaarts te gaan. jan stender bood gelukkig aan om wim op weg te helpen naar de grens omdat wim’s navigatie blijkbaar niet werkt in de heimat. top jan.

op weg naar buurse nog een stop gemaakt bij de haarmühle in altstätte waar ook een fotoreportage werd gemaakt van een bruidspaar. kan ze geen ongelijk geven want het is een schitterende omgeving.

Afbeelding

toen kwamen we aan bij het pannenkoekenhuis in buurse. waar we met de rit naar bad laer voorbij denderde stopten we er nu toch wel om een lekkere hap te eten en te drinken. een rondje van de zaa……..ehh nee van edwin riep een knappe meid die onze bestellingen opnam. had tie dan gebeld of zo?? nope, hij zat gewoon verderop op het terras en we hadden hem geen van allen gezien in het voorbij lopen. thanx kerel hij heeft gesmaakt.

Afbeelding

knap goed op edwin zodat je met de jaarmeeting weer aanwezig kunt zijn.

inmiddels was het al 7 uur geweest en werd er gevraagd of de tour nog voortgezet moest worden. met volop zon en nog steeds een goeie temperatuur waren we daar zo uit. geen reden om hem in te korten of niet af te maken dus lekker helemaal uitrijden. op naar delden dus.
kwamen we vlak bij de oliemolen van haaksbergen ineens voor een wegafzetting uit. dat werd dus een stukje omrijden om via de andere kant alsnog bij de mooie molen uit te komen. wat foto’s geschoten en toen op weg naar kasteel ‘’twickel’’ in delden.

Afbeelding

het allerlaatste stukje van de tour ging over een heel oud klinkerweggetje dat alles behalve vlak was. met de zon laag en recht in de snuit en veel bomen en struikgewas zag je alleen de achterlichten van je voorganger maar verder niks. dus ook niet de kuilen in de weg. met nog maar een klein stukje te gaan stuiteren we allemaal door een flinke kuil in de weg en daar was arold’s rug niet zo blij mee. ik hoop maar dat het ook met hem weer goed gaat komen, misschien moet wanda hem maar eens flink verwennen.
aangekomen bij het eindpunt is het inmiddels half 9 en nog steeds licht. eric, tonny en ik nemen afscheid van de rest van de groep die allemaal in enschede of nabijheid blijven die nacht.
om kwart voor 9 rij ik weg naar huis en met zo’n 103 km te gaan verwacht ik zo rond half twaalf wel in de buurt te zijn. tot mijn verbazing rol ik om iets over 11 thuis de plak op en heb dus iets meer dan 2 uur gedaan over de terugweg. blijkbaar heb ik laag gevlogen al had ik onderweg het idee dat het allemaal niet zo vlot ging.

met 350km in de wielen kijk ik weer terug op een kei gezellige en zonnige tourdag .
gerhard en tineke en medetourders bedankt voor de gezelligheid. we’ll meet again.

groeten uut ut kuukse
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Verslag Bad Bentheim 6 juni 2015

Bericht#22 » 07 jun 2015, 22:05

Ook hier geniet ik van de verslagen en de mooie foto´s.

Een geslaagd weekend voor vele. Heerlijk mensen.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Verslag Bad Bentheim 6 juni 2015

Bericht#23 » 07 jun 2015, 22:22

he hoi jan en alle anderen wim en ik waren vrijdag op pad om naar belgie te touren omdat dirk ons via de ktn had uitgenodigd
we zijn echter omgekeerd aangezien mijn navigatie er de brui aan gaf en ik ben er ondertussen ook achter waarom ik heb een 220 van bouwjaar 2010.. en een update vorig jaar na een lege garmin te hebben gehad echter hebben ze bij waypoint er kaarten ingezet met bouwjaar 2009.. nog ouder dus dit terwijl ik nu wel met mapsource werk van jaja 2014
dit gaat dus niet samen omdat de kaarten gewoon niet overeen komenik ben wel 20 keer gekeerd en nu kan ik op de trak back zien dat we gewoon rondje s gereden hebben wij hebben dus besloten met grote tegenzin om huiswaarts te keren omdat we het niet zagen zitten wat tijd en onbekende wegen betrefd ik denk zelfs als ik gewoon het adres had ingevoerd het opgelost was geweest dan pakt hij gewoon zijn eigen bestanden en kaarten.
vandaar dat ik nu denk waren we maar door gereden had wim geen mogelijkheid gehad naar deze tour te gaan enz enz
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: Verslag Bad Bentheim 6 juni 2015

Bericht#24 » 07 jun 2015, 22:42

geweldig Roelf dat je het even recht heb gezet nu snappen wij het waar je het over had.


Jan
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
GerritvS
Berichten: 98

Re: Verslag Bad Bentheim 6 juni 2015

Bericht#25 » 07 jun 2015, 23:18

Ja, ik heb niet de hele toer mee gereden, moest toch werken om er over 14 dagen bij te zijn. Was zoals altijd erg gezellig. Jammer dat ik niet de hele toer mee kon rijden, maar jen de omgeving wel redelijk goed en weet dat het erg leuk is. Wim heel veel sterkte. Even voor de rijders de mee gingen we gingen om 12.40 uur in De Lutte uit elkaar ik was om 13.05 uur thuis, woon dus om de hoek. :D :D Heb me keurig aan de snelheid gehouden. Tineke en Gerhard toch bedankt voor het uitzetten van deze leuke toer.
0 x

Arold

Re: Verslag Bad Bentheim 6 juni 2015

Bericht#26 » 08 jun 2015, 03:10

Ja en nu moet ik nog een verslag neer zetten naar alles wat de rest al geschreven heeft
zal het dan proberen bescheiden houden
Voor ons begon het al op vrijdag met eerst een bezoekje aan onze zoon in Oisterwijk wat ons al 50 extra kilometers koste maar dat hadden wij er graag voor over
en jawel hoor de nieuwe generatie staat al klaar voor de club
Afbeelding
we zijn rond 11 uur vertrokken en toen begon het al behoorlijk warm te worden
de reis verliep vrij vlot en rond 5 uur waren we in Usselo bij ons bb de Oalezessprong
Wij werden hartelijk begroet en kregen een heerlijk glas eigengemaakte ijsthee
Afbeelding
Nadat we onze spullen hadden weggelegd zijn we doorgereden naar Gerhard en Tineke om samen wat te gaan eten bij de Chinees
Na het eten nog een bakkie koffie genomen bij hun thuis en toen vlug terug naar Usselo want de lucht werd zeer dreigend
De scooters goed ingepakt en uiteindelijk is het in onze hoek wel mee gevallen
S'morgens om half 5 werden we vriendelijk begroet door deze knakker die iedereen wakker maakte
Afbeelding
ik heb er toen maar een ochtend wandeling van gemaakt en ben tegen 8 uur nog even vlug een boodschapje wezen doen
toen ik terug kwam stond het ontbijt al klaar
Afbeelding
Na een voortreffelijk ontbijt zijn we naar Enschede gereden om samen met Gerhard,Tineke en Dominic naar het verzamelpunt te rijden
Daar was mijn oog al op een werkelijk schitterende truck gevallen dus vlug de scooter aan de kant en even spieken
Afbeelding
Afbeelding
Van de tocht zelf is al meer dan genoeg verteld dus laat ik het even bij een paar foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo dat is wel even genoeg
bijna op het einde van de tour zaten we op een klinkerweg en zoals Herman al aangaf de zon stond al vrij laag en hierdoor zagen we allemaal het knikje in de weg niet en daar was mijn rug niet blij mee het leek wel of ik een mes in mijn rug kreeg
Ik probeerde door te rijden maar dat lukte niet dus even gestopt om de rug te ontspannen met wat rek en strek oefeningen op de weg
Wanda zag het en die stopte ook en al vlug had de groep door dat er iets was
ik heb toen mijn niergordel om gedaan en bij het eidnpunt een pijnstiller genomen
gelukkig zakte toen de pijn all vlug en heb ik er zondag al bijna geen last meer van gehad gelukkig
Maar even terug naar de zaterdag
Na de tocht waar we afscheid namen van Eric Tonny en Herman zijn Gerhard Tineke en Dominic mee gereden naar Usselo
Waar we op ons terras onder het genot van een hapje en een drankje nog naar praatte over de mooie dag
Afbeelding
Afbeelding
Ik mocht van de eigenaar de kachel buiten aanstoken en dat hebben we geweten ook
Afbeelding
Nee de foto is niet wazig maar dit is de rook van het nog wat natte hout :lol:
maar ja aan alles komt een einde dus ook aan deze dag
Tegen elf uur zijn Gerhard Tineke en Dominic naar Enschede gegaan en zijn we lekker moe maar voldaan gaan slapen
S'morgens weer heerlijk wakker gemaakt door meneer de haan
en toen was het inpakken en genieten van ons laatste ontbijtje
Afbeelding
Ik besloot om er zelf een draai aan te geven om terug te gaan en dat werd een mooie rit door Duitsland waar we heel stoer met onze 50 cc een lunch pauze inlaste bij een bikers treffe
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De foto's van onze lunch staan al een stukje terug voor mij was dat dus curryworst mit pommes en Wanda een broodje Braadworst
Na nog een stukje door de achtertuin van Ben te zijn gereden
Afbeelding
Wij waren om kwart over vier thuis moe maar voldaan van een Super weekend
De gastvrijheid van de Oalezessprong was gewoon super en dit is zeker een aanrader om daar je overnachting te doen
http://www.deoalezessprong.nl/
Verders wil ik iedereen maar zeker onze gastheer en vrouw bedanken voor de leuke tocht zaterdag
Wim beterschap met jouw schouder en hoop dat jouw scooter nog gemaakt kan worden
groetjes Arold en Wanda
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Verslag Bad Bentheim 6 juni 2015

Bericht#27 » 08 jun 2015, 09:02

Tja Arold en kachel aanmaken :lol: :lol: :lol:

Mooi verslag mensen en leuke foto's.

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
HaagseTweet
Berichten: 1578

Re: Verslag Bad Bentheim 6 juni 2015

Bericht#28 » 08 jun 2015, 09:04

Zo dat is toch weer een mooie tocht geworden, en inderdaad prachtig weer om te touren 8-) 8-)

En ik kan het niet laten, deze speciaal voor Tineke :P :P :lol: :lol:
Afbeelding
0 x
Nu: Honda CBR1000F 1992
Voorheen:Peugeot Tweet 2015 R.I.P, Kymco Filly 50, Peugeot SV50, Honda SFX50 2-takt + Kawasaki ZZR-600

Edwin de Eerste

Re: Verslag Bad Bentheim 6 juni 2015

Bericht#29 » 08 jun 2015, 09:26

Ik kreeg gewoon een déja vu toen ik al de foto's en verhalen las.Het ging mij echt door merg en been dat ik de toer dit jaar niet heb mogen meerijden.Maar ik vermoed dat deze toer wel vaker gereden gaat worden,dus zal stinkende mijn best doen het op niet al veel te lange tijd dunnetjes te mogen overdoen.
Ik ben dan ook blij dat elke deelnemer ervan genoten heeft en Wim,van harte beterschap!

Grtz E1
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Verslag Bad Bentheim 6 juni 2015

Bericht#30 » 08 jun 2015, 11:53

Dat is een tour vol "passie" geworden.
Een man en zijn scooter die gewond moeten afhaken, een lekkende scooter, die toch met haar bazin de tour uitrijdt.
Een pas uit het ziekenhuis ontslagen Tourbuffel, die zij het met de auto gereden, een biertje komt meedrinken.
Een troubadour, die even inwrijft hoe zuinig zijn machine met de kostbare brandstof omspringt en zingend zijn verslag presenteert.
Degene die beweert dat aan het STN front in het Oosten niets nieuws te melden is, die begrijpt er niets van.
Zeer veel dank voor de verhalen en beelden van de reis.
Tot ziens en groet,
Afbeelding
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2015”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer