[aankondiging] tour van Groningen <> Harz

Eric L

Re: [aankondiging] tour van Groningen <> Harz

Bericht#31 » 16 jul 2015, 10:59

Ik weet wel dat Roelf ooit eens een keer ruim 600 kilometer op zijn bromscooter heeft gereden.
Maar dan ben je 18 uur bijna continue aan het sturen.
300 kilometer is goed te doen op 1 dag.
0 x

Gebruikersavatar
ehdegroot
Berichten: 45

Re: [aankondiging] tour van Groningen <> Harz

Bericht#32 » 16 jul 2015, 19:24

das wel heel extreem... of de nood is erg hoog... 300 zal ik ook nog te veel vinden. Of ik moet een betere buddyseat hebben. Dus wel steun in de rug maar de zitting moet zachter, veel zachter. maar helaas bestaat die optie niet :(
0 x

Eric L

Re: [aankondiging] tour van Groningen <> Harz

Bericht#33 » 16 jul 2015, 19:35

Die optie is er wel hoor.
(en nu ga ik weer even reclame maken :D )
Er zijn in de handel AirHawk kussens.
Je zweeft als het ware op lucht.
Ik heb er ook 1 en bevalt prima. ;)

Afbeelding

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
ehdegroot
Berichten: 45

Re: [aankondiging] tour van Groningen <> Harz

Bericht#34 » 21 jul 2015, 10:13

haha lol... euh... okeeee... en dat is echt iets? het lijkt mij dat je gelijk een gigantisch stuk omhoogkomt.

Wat ik bedoelde is een andere buddyseat, alles hetzelfde maar de zitting is een stuk zachter. Dat lijkt mij een stuk beter.
0 x

Eric L

Re: [aankondiging] tour van Groningen <> Harz

Bericht#35 » 21 jul 2015, 10:24

Door er zo weinig mogelijk lucht in te blazen om het zadel net niet te voelen, zit je het comfortabelst.
Je zit heel iets hoger inderdaad maar het zit heel fijn en relaxt.
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: [aankondiging] tour van Groningen <> Harz

Bericht#36 » 21 jul 2015, 10:39

ja ik heb meerdere keren de 500km en 3 keer de 600 ... grens gepasseerd op 1 dag kan wel echt wel
maar dan moet je of goed bekend zijn op de te rijden route of erg goed plannen en de navi moet goed zijn. nee niet speciaal geschikt voor scooter maar van de laatste kaarten voorzien anders gaat je rijtijd echt naar de mallemoeren door het zoeken en kom je echt niet op die km stand per dag.
verder plan ik de route zo dat ik hem helemaal met google naloop of er fietspaden zijn Duitsland ga ik tot het einde van inzomen om te zien of de weg inderdaad zoals voor Berlijn plots buiten de bebouwde kom overgaat in snelweg en terug kan je dan simpelweg niet..
mooie trip en bedankt voor het delen
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gerhard

Re: [aankondiging] tour van Groningen <> Harz

Bericht#37 » 21 jul 2015, 21:39

tomosje schreef:verder plan ik de route zo (...) om te zien of de weg inderdaad zoals voor Berlijn plots buiten de bebouwde kom overgaat in snelweg en terug kan je dan simpelweg niet..
Wellicht heb je dan een bord (of meerdere borden) over het hoofd gezien. In situaties waarin ík in Duitsland heb gereden heb ik nog nooit een stuk Autobahn hoeven nemen. Ik werd er altijd tijdig door mijn navigatie of borden van de weg afgeleid naar een zgn. Nebenstrecke, een 'nevenweg' zeg maar.
0 x

Gebruikersavatar
ehdegroot
Berichten: 45

Re: [aankondiging] tour van Groningen <> Harz

Bericht#38 » 03 aug 2015, 20:05

@Eric,
Dan moet ik er toch eens kijken of ik het ergens in Groningen kan vinden om het eens te testen. thnx.

@Roelf,
had ik maar een cursus van je gehad vóór ik naar Duitsland ging. In een andere topic vroeg ik nog hoe ik een route kan plannen. Omdat duitsland geen streetview heeft, was het voor mij te lastig om een route voor te plannen... wellicht kun je me eens uitleggen hoe he dat doet?

@Gerhard
Ook ik heb geregeld geleerd op de snelweg. Puur en alleen omdat er geen borden waren die me tijdig informeerden. Ofwel ik weet niet hoe zo'n bord eruit ziet.
Als navigatie heb uk iphone met Navigon select, de gratis versie van t-mobile. Sja, das natuurlijk vragen om problemen maar ja, nog meer geld aan iets tijdelijks uitgeven leek mij geen strak plan. Dus begin volgend seizoen koop ii wel een echte navigatie.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2015”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer