A Day at the Office, Part I

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

A Day at the Office, Part I

Bericht#1 » 02 aug 2015, 11:06

Je kent dat vast zelf ook wel : er zijn routes die je regelmatig rijdt, bijvoorbeeld voor of naar je werk, die eigenlijk heel mooi zijn maar waar je nooit de tijd neemt om er even van te genieten of om foto's te maken.... want je hebt haast of bent eraan gewend, het valt jou eigenlijk niet echt meer op.

Voor mijn werk ben ik heel veel onderweg door het halve land heen en omdat het toch eigenlijk wel zonde is om soms niet even stil te staan, dacht ik : laat ik eens stoppen zo nu en dan om wat dingetjes voor jullie op de plaat vast te leggen en te laten zien, wellicht als inspiratie voor anderen om ook eens die kant op te gaan. Want zeg nu zelf, Google Maps laat je wel veel dingen zien maar niet hoe mooi het her en der is.

Dit is dan deel 1 van een serie die ik over tijd wil gaan maken van routes die ik rij en de plaatsen die ik tegenkom.

Vandaag rijd ik voor mijn werk van Bosch en Duin, een hele mooie omgeving, net ten oosten van Utrecht, binnendoor naar Amsterdam, een kort ritje van slechts 53 KM maar met heel veel moois te zien. Van de bossen en de omgeving daar heb ik geen foto's, maar ga je daar de hoek om, kom je dit als eerste tegen :

Afbeelding

Uiteraard Paleis Soestdijk waar onze voormalige Koningin Juliana met haar man Bernhard zovele jaren heeft gewoond. Ik had het nog nooit in het echt gezien, alleen vroeger als kind de defilé's op TV op Koninginnedag. Verbazingwekkend hoe dichtbij je kunt komen. Momenteel lijkt het een soort van museum of expositie-gebouw te zijn maar Stephan gaat het huren als ons nieuwe STN clubhuis. Ligt tenslotte lekker centraal....

Afbeelding

Vandaar dwars door de bossen heen, heel erg mooi, langs Kasteel de Hooge Vuursche waar ik echter geen foto kon maken omdat men aldaar bezig was met een trouwrapportage. Dan wil je ze niet storen.... Maar dan wel dit restaurant met opvallend grote Boeddha zodra je Hilversum binnen rijdt. Een perfect Zen moment :-) Peace, Brothers and Sisters....

Afbeelding

Verder naar het noord-oosten kom je dan langs 's-Graveland en net er voorbij opent het landschap en rij je op goede fietspaden heerlijk in de natuur. Meertjes, moerasjes, grasvelden, rietkragen... het kan niet op.

Afbeelding

Midden in het natuurgeweld ligt dan nog het plaatsje Ankeveen en daar vlakbij, in the middle of nowhere, staat deze molen die tevens een restaurant is. Prachtige lokatie en heel erg rustiek. Jaarmeeting 2016 ? :-)

Afbeelding

Vandaar is het bijna één lange rechte weg naar Weesp (ik heb nog naar je gezwaaid Cor ! Maar je was niet thuis...) en daar is de brug (eigenlijk één van vele) over het Amsterdam-Rijn-Kanaal. Het mooie van déze brug is dat je, in de richting van Amsterdam, sowieso nog twee mooie bruggen kunt zien liggen. Ook kun je het hele kanaal ernaast afrijden en ook dat is een hele mooie route en omgeving, bijvoorbeeld van Loenen aan de Vecht helemaal naar Weesp. Weesp zelf is ook een heel mooi stadje trouwens.

Afbeelding

Dan ben je alweer snel in Diemen en dan is het toch echt tijd voor een moment van rust :-)

Afbeelding

Vanaf daar ontkom je er niet aan en duik je al snel het drukke verkeer in van Amsterdam zelf. Wat een verschil met de mooie en rustige omgeving waar je net doorheen bent gereden ! Stadsrijden vind ik wel altijd een leuke uitdaging maar het was echt een shock. Bovendien kwam ik midden in de voorbereidingen van de Gay Parade terecht en het was nog -tig keer drukker dan het normaal gesproken al zou zijn, afgezien van de spits die ook net begon. De eerste 45 KM heb ik een uurtje over gedaan maar de laatste paar kilometers hebben me 3 kwartier gekost.

Maar al met al was het een hele leuke rit en ik heb vele dingen gezien die ik nog niet kende. Absoluut de moeite waard om die omgeving (nog) een keer te gaan bezoeken.
0 x

Gebruikersavatar
Elystardriver
Berichten: 344

Re: A Day at the Office, Part I

Bericht#2 » 02 aug 2015, 12:29

Zeker mooi rijden daar bij Baarn, Hilversum, Lage Vuursche. Ook de weg naar Ankeveen en Diemen is leuk rijden. Ik woon op een 2 km afstand verwijderd van Paleis Soestdijk.
Je kwam door het drukke Amsterdam. Dat je eruit gekomen bent.
0 x
Kymco Grand Dink 2017 -
Peugeot Elystar 2006 - 2017 (0 - 86.000)
Piaggio Vespa Sfera 1992 - 1999 (0 - 69.000)

Gebruikersavatar
eithink
STN Tourbuffel
Berichten: 609

Re: A Day at the Office, Part I

Bericht#3 » 02 aug 2015, 12:30

Pfff werk noemen ze dat :p beetje touren met her en der een "beetje arbeid" verrichten? Wel een mooie omgeving om te doorkruisen als je dan toch onderweg bent :)
0 x
"Het voordeel van scooters, het is altijd starten en lopen, en niet starten toch lopen"
peugeot v-clic 2-2-15 tot 19-6-15 ~7000km
Peugeot vivacity 19-6-15 tot heden (12000km 8-2-2016)
langste afstand op 1 dag 500km(+-) 19-7-2015
Verst bezochte stad= praag

Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: A Day at the Office, Part I

Bericht#4 » 02 aug 2015, 12:52

Neem mijn diensten eens over Jeroen, daarna praten we verder :-P
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: A Day at the Office, Part I

Bericht#5 » 02 aug 2015, 13:59

@Amendoim....Vandaar is het bijna één lange rechte weg naar Weesp (ik heb nog naar je gezwaaid Cor ! Maar je was niet thuis...)

Kan je lang zwaaien.....ik was in Amsterdam......op weg naar en bij Le Garage :lol:

Maar je hebt gelijk Edwin, zins ik met de club op pad ben heb ik al zo veel mooi,s gezien wat ik als chauffeur in ongeveer 43 jaar nog nooit gezien heb. :mrgreen:

Restaurant De Molen heb ik wel eens gezien, in de zomermaanden bij mooi weer en de weekenden is het daar aardig druk (HD rijders en fietsers) ;) .

Op naar part 2 :P .
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gerhard

Re: A Day at the Office, Part I

Bericht#6 » 02 aug 2015, 14:20

Trucker49 schreef:Sinds ik met de club op pad ben heb ik al zo veel moois gezien wat ik als chauffeur in ongeveer 43 jaar nog nooit gezien heb.
Je hebt gelijk, Cor. Veelal zien wij alleen maar asfalt, industrieterreinen, vliegvelden en havens. Maar soms krijg ik een trailer mee krijg voorzien van een Kooiaap (meeneemheftruck achter op de trailer) en die lading moet dan altijd bij melkveehouders worden gelost, dus altijd een landelijke omgeving, altijd mooie paadjes (voor scooters dan, niet voor een trekker met 13,6 standaard trailer...) en ik ben al een paar keer met de truck op plekjes geweest die we met de scooter hebben bezocht (al dan niet in clubverband) en ook vice versa.

Kijk maar eens naar dit topic Anonymous @ Een dag uit het leven van een vrachtwagenchauffeur
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: A Day at the Office, Part I

Bericht#7 » 02 aug 2015, 14:50

@Gerhard...Kijk maar eens naar dit topic Tineke @ Een dag uit het leven van een vrachtwagenchauffeur

Ik heb dat toen gelezen ;) ...Ik had ook zo,n akkefietje bij een loonbedrijf (speciale filter,s als het goed heb), maar geen schuifzeil trailer zo als jij ik had die dag een zwaane hals trailer (normaal een koeltrailer) waarvan dak en zijwanden naar voren konden schuiven, en dat was verrekte makkelijk. :mrgreen:

Dat waren de krenten in de pap :lol:
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: A Day at the Office, Part I

Bericht#8 » 02 aug 2015, 15:10

Trucker49 schreef:Kan je lang zwaaien.....ik was in Amsterdam......op weg naar en bij Le Garage :lol:


Dat wist ik dat je met de andere twee heren op pad was :-) Vandaar...

Trucker49 schreef:Restaurant De Molen heb ik wel eens gezien, in de zomermaanden bij mooi weer en de weekenden is het daar aardig druk (HD rijders en fietsers) ;)


Ah, fietsers.... Radler-rukkers....
0 x

TheMetalMike

Re: A Day at the Office, Part I

Bericht#9 » 02 aug 2015, 15:49

Als ik de foto's moet geloven heb je een mooie route gereden! ;-)
0 x

Gebruikersavatar
StierHerman
Voormalig STN Lid
Berichten: 1126

Re: A Day at the Office, Part I

Bericht#10 » 02 aug 2015, 18:00

is dit nou wat ze noemen open office :?: :?: :?:

groet herman
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2015”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer