Verslag meeting Massink Toldijk

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Verslag meeting Massink Toldijk

Bericht#11 » 20 sep 2015, 12:14

Ik ben om 05:30 uur opgestaan. Daags van te voren had ik al alles klaar gezet zodat ik dan meer tijd heb. Thermoskan thee gemaakt en de boterhammekes. Nog ff buiten gestaan of ik regen druppels voelde maar ... nee. Niet 1 druppel. Om 06:45 uur zat ik op de weg.

Een stukje verderop bij Veghel kwamen de eerste druppels :evil: had geen zin om te stoppen om het regenpak aan te trekken dus met goede moed doorgereden. De gehele rit af en toe druppels en miezelregen. Maar soms ff droog en dus kon het motor pak weer lekker droog rijden.

Afbeelding

De tank was niet helemaal vol, maar genoeg om op de plaats van bestemming te kunnen komen. Echter bij Nijmegen begon ik twijfels te krijgen omdat de meter toch wel flink gezakt was. Dus op zoek naar een tankstation. Aangezien ik contant wilde betalen dacht ik mocht geen probleem zijn een bemande tankstation op te sporen.

Nou ... kan je vertellen dat het toch niet eenvoudig was. De meeste waren met pinpas. Maar gelukkig bij een groot kruispunt kon ik dan eindelijk de tank vol gooien. Moest me wel schuldig maken aan wegmisbruiking maar goed boeide mij niet. Mijn scoot had dorst dus ... dat heeft voorrang punt :D

Geloof het of niet, ik parkeer mijn scoot netjes naast de pomp, zit er een vent op een stoeltje zijn koffie te drinken naast zijn kleine scooter. Beschadigd van boven tot onder, maar goed. Tank volgegooid en mijn scoot naar voren geduwd en naast hem geparkeerd. Meneer staarde met grote ogen naar mijn scoot en kwam er met zijn bak koffie gezellig bij staan.

Zo onder de indruk hij was ... zo graag wou hij mijn scoot aanraken en verder bekijken :shock: Zucht ... niet doen !! Zij ik heel vriendelijk maar meneer was niet echt te overtuigen en dus meerdere malen gesommeerd van mijn scoot af te blijven. Uiteindelijk gaf hij gehoor. Goed voor hem :evil:

Gauw afrekenen en weer door. Ik heb geen pauzes gemaakt anders zou ik niet op tijd bij Massink in Toldijk zijn. Een goeie 12 km voor de eindbestemming zag ik links van mij de lucht opklaren maar rechts van mij een heuse regen gordijn en dacht .... ik moet lekker naar links dus ... mij krijg je niet te pakken :lol:

Afbeelding

Uuuhhmm ... had ik misschien beter niet kunnen zeggen :oops: werd vol aangevallen door het regen gordijn :evil: maar goed. Gwoon door en maar hopen dat de regen overwaaide. Een stuk verderop, nog geen 2 km voor Massing zag ik in de verte een tankstation en een scooter kenteken. Niets vermoedend rijd ik deze voorbij. Het tankstation verborg zich achter een hoge heg. Eenmaal passerend zag ik 1 persoon erbovenuit steken. Zo bekent als hij leek zo snel ging ik in de ankers en .... ja hoor .... Mr. TK E himself :shock: De vent steekt ook overal boven uit hé :lol: De tourbuffel stond te schuilen voor de regen met nog iets meer dan 1 km te gaan samen met meneer de cafe racer. Aangezien de regen niet wilde overdrijven maar gauw samen door gereden naar Massink.

Gerhad stond met zijn camera al in de aanslag toen wij de parkeerplaats opreden. Die vent ontgaat echt niets :lol: De heenreis duurde 3 1/2 uur. Gauw naar binnen en aan de koffie en cake. Na een goeie 100 km toch wel tijd nodig om bij te komen. We werden hartelijk ontvangen en na de koffie stop de rondleiding.

We mochten naar de meest geheime plaats van de winkel en wel naar boven. YES ... een heel archief aan bromfietsen, motoren en meer. Veel text en uitleg over restauratie van bromfietsen en ook huidige technieken. Ook werd er uitleg gegeven over led verlichting welke steeds meer toegepast wordt. Ik heb hier maar netjes mijn mond gehouden :mrgreen:

Ik heb me eens de tijd genomen om de Cafe racer van dichtbij te mogen bekijken. Voordat ik het wist zat ik erop en vroeg beleeft of ik hem mocht starten. Daarna vroeg ik heel beleeft of ik er een stukje op[ mocht rijden. Oude herinneringen kwamen naar boven in de tijd dat ik nog schakelbrommer jaren heb gereden. Men verleert het gewoon niet.

Alleen met een motorbroek op een Cafe racer is niet echt handig. men zit dan zo strak ingepakt dat er weinig bewegingsruimte is. Ik vind het een back to basics bromfiets. Echt old school in een nieuw jasje. Heerlijk :D Toen kwam mevrouw naar buiten en zij dat achter de scooters al klaarstonden dus ... ben ik met haar arm onder mijn arm mee naar binnen zoals een heer dat hoort te doen :lol:

En dan de test ritten met de al klaarstaande scooters. Ik mocht op de driewieler rijden maar zag dat Herman was arrived en dus ... hem meteen aan de kleren getrokken om achterop plaats te nemen :D Echt Fun. Tegenspraak werd niet geaccepteerd :lol:

De gezelligheid en warme ontvangt was top.

Eric had nog een tourtje geplant maar moest nog een goeie 100 km retour en dus heb ik de terugreis aanvaard. Het weer klaarde snel op en de zon kwam tevoorschijn dus de terugreis was 1 uit duizenden. Heerlijk zonnig en lekker temperatuur. Maar dan .... Nijmegen de brug over .... net zo als bij de heen reis .....zoals gewoonlijk .... een ware ramp als je de weg niet weet. Ook bij Arnhem was het van beide kanten en ware ramp. Gelukkig heb ik een kompas op de TT rider welke altijd de goede richting aangeeft.

Afbeelding

Afbeelding

Om 17:45 was ik weer thuis. Moe en voldaan. Alles bij elkaar een goeie 210 km mocht ik erbij op tellen. Ik heb geen foto's van de meeting zelf die staan er al genoeg op. Wel wat foto's tijdens de terug reis. Op de heen reis was er geen tijd om foto's te maken.

Als laatste deze panorama foto welke samen gesteld is doormiddel van meerdere foto's.
Afbeelding

Mijn dank aan Eric L en Massink Toldijk en allen voor deze mooie dag.

Mtvrgrt kees
0 x

Eric L

Re: Verslag meeting Massink Toldijk

Bericht#12 » 20 sep 2015, 12:30

Die foto's van die scheef staande bunker.....
Elke keer als ik daar in de buurt kom vraag ik me af of die al omgekieperd is. :lol:
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Verslag meeting Massink Toldijk

Bericht#13 » 20 sep 2015, 12:44

Denk het Niet Eric .... goed verankerd :lol:

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Bjorngiesen
Berichten: 53

Re: Verslag meeting Massink Toldijk

Bericht#14 » 20 sep 2015, 13:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Bjorngiesen
Berichten: 53

Re: Verslag meeting Massink Toldijk

Bericht#15 » 20 sep 2015, 13:35

Hallo allemaal .

Zaterdag morgen ook naar massink geweest.
Kwam onderweg al twee leden tegen van stn.
Het weer zat helaas niet erg mee. Dit was wel jammer aangezien ik een mooi weer rijder ben.
Maar dit mag de pret niet drukken eenmaal aankomen werden er al wat leuke fotos gemaakt en konden we genieten van een heerlijk bakje koffie en een pleetje cake.
Ik heb me deze morgen goed vermaakt en voelde me erg welkom binnen deze groep mister coördinator Eric l en medewerkers van massink en alle andere leden bedankt voor deze leuke morgen.

Heb nog wat fotos van Mien mopet er bij opgezet groetjes tot de volgende keer
0 x

Gebruikersavatar
Bjorngiesen
Berichten: 53

Re: Verslag meeting Massink Toldijk

Bericht#16 » 20 sep 2015, 13:41

En natuurlijk bij terug komst alles schoongemaakt met de compressor en weer alles in het vet gezet erg hè .. Hahaha . Zie hier het resultaa
0 x

TK E

Re: Verslag meeting Massink Toldijk

Bericht#17 » 20 sep 2015, 14:31

Bjorngiesen schreef:Hallo allemaal .

Zaterdag morgen ook naar massink geweest.
Kwam onderweg al twee leden tegen van stn.
Het weer zat helaas niet erg mee. Dit was wel jammer aangezien ik een mooi weer rijder ben.
Maar dit mag de pret niet drukken eenmaal aankomen werden er al wat leuke fotos gemaakt en konden we genieten van een heerlijk bakje koffie en een pleetje cake.
Ik heb me deze morgen goed vermaakt en voelde me erg welkom binnen deze groep mister coördinator Eric l en medewerkers van massink en alle andere leden bedankt voor deze leuke morgen.

Heb nog wat fotos van Mien mopet er bij opgezet groetjes tot de volgende keer


Wist niet dat Eric L ook Coördinator was... :mrgreen:

Degene die je had ontmoet bij de tankstation was TK E.......de STN Buffel en ja helaas ook Coördinator :mrgreen:
0 x

Tineke

Re: Verslag meeting Massink Toldijk

Bericht#18 » 20 sep 2015, 16:16

Tjongejonge meneer TK E, tourbuffel, coördinator, president afd. Utrecht :shock: en wat voor een titels je nog meer hebt. Eric was gisteren toch echt wel de coördinator van de tour. Maar eh, misschien wil je nog een stukje appeltaart??? ;) :mrgreen:
0 x

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Verslag meeting Massink Toldijk

Bericht#19 » 20 sep 2015, 16:32

Bjorngiesen schreef:En natuurlijk bij terug komst alles schoongemaakt met de compressor en weer alles in het vet gezet erg hè .. Hahaha . Zie hier het resultaa

Wat blinkt hij!!
0 x
:sct1:

Tineke

Re: Verslag meeting Massink Toldijk

Bericht#20 » 20 sep 2015, 17:05

@Bjorngiesen Je brommer is door die regenbui STN waardig bevonden. Je hoort er helemaal bij. ;)
Laatst gewijzigd door Tineke op 20 sep 2015, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2015”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

Aanmelden  •  Registreer