Verslag It Giet Oan 2015 Reloaded

TK E

Verslag It Giet Oan 2015 Reloaded

Bericht#1 » 27 sep 2015, 04:28

Hier komt mijn verslag van de " It Giet Oan 2015 Reloaded "
Reloaded vanwege dat de tour in mei niet doorging en ik gezegt had dat ik hem dit jaar nog zou rijden dus vandaar.....

Maar goed de éérste foto,s......hier mijn begin van deze monster rit.... :shock:

Yep.......Wekker gezet......

Afbeelding

Vertrokken om.:

Afbeelding

Een prachtige mooie maan....

Afbeelding

Een klein half uurtje later......en nog verder in de polder van Flevoland.....

Afbeelding

Ook effe een foto van de Buffels....

Afbeelding

Een gedeelte van de weg werd opnieuw voorzien van nieuwe asfalt en niemand was aanwezig.......en tja ik kon het niet laten dus ben ik effe verder gegaan met asfalteren.... :mrgreen:

Afbeelding

Hier hebben we bij de brug naar het noorden even staan kijken naar de zonsopgang onder het genot van een bakkie......
Ook moest het waterpijl op stand gehouden worden..... :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Ook goed te zien is dat de temperatuur omlaag ging naar zo,n 5 gr......en ja dat konden we ook wel voelen.......maar dat hoort bij zo Tour...... :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Yep.......aankomst in Sleat......en ja lekker fris......

Afbeelding

Aankomst Roelf bij de Start

Afbeelding

En ja we zijn er klaar voor......

Afbeelding

Hier hebben we genoten van een prachtige uitzicht......en gewoon tussen het shoarmavlees......eeeeehhhhh.....schapen bedoel ik.... :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze volgende stad.....Starum

Afbeelding

Afbeelding

Hylpen.....

Afbeelding

Tja hier de foto van het bewijs dat mensen nogal kunnen reageren op een soort van Red Bull energiedrank........zo ik heb hem nog nooit zó actief gezien..... :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier weer effe een groepsfoto in Franeker......

Afbeelding


Hier kwam ik op een punt uit dat ik linksaf moest......echter liep deze weg dood......dus terug en zoals je kunt zien op de foto mag ik niet de weg vervolgen omdat er een verbodsbord hing.....echter binnen de bebouwde kom mag ik ook niet op het fietspad......
Weer een stukje terug hing wel het bord dat ik het fietspad op moest.......
Tja soms is het een puzzel hoe je moet rijden.......

Afbeelding

Maar goed onderweg naar Dokkum wat ik persoonlijk het saaiste gedeelte vond is Roelf in Leeuwarden afgehaakt.....dit ik nu begrijp vanwege zijn hoofdpijn......(Sterkte Roelf)

bij Dokkum kon ik eindelijk mijn eerste bakkie koffie doen......lekker daar had ik echt behoefte aan......
Dus dit noem ik maar een " Koffie Selfie "

Afbeelding

Dit was voor Eric en mij het verste punt van deze It Giet Oan Tour......dus reste voor ons nu alleen de rest van de Tour en ook hier zijn we alle Stadcentrums afgegaan en ja wat hebben we prachtige Steden......
Ook zijn we éérst naar het Elfsteden monument gegaan de bekende " Tegelstjesbrug " en daar zijn de volgende foto's geschoten........

Afbeelding

Afbeelding

Hier onze laatste Centrum en ja Anton -1962 kwam hier steeds bekenden tegen......
En ook hoorden we steeds zijn dit nou motoren.......Yep bijna goed..... :mrgreen:

Afbeelding

En om 16:05 uur kwamen we weer aan in Sleat waarmee de 3e editie van de It Giet Oan Tour tot een einde kwam......

Afbeelding

En konden de oorkondes uit gereikt worden.......
anton-1962.....gefeliciteerd

Afbeelding

Eric (Kymcopeoples)......gefeliciteerd
Ik denk dat hij héél blij was..... :mrgreen: .....of misschien dat tie moest poepe??? :mrgreen:

Afbeelding

Zo nu eerst effe wat eten en hierna zijn we terug gegaan richting huis

Afbeelding

En ja dit zijn echt gewoon zware tochten......weer, wind, kou, warm, mist.........noem het maar op alles zijn we tegen gekomen....gelukkig geen regen dus dat was een voordeel.......
Jammer dat Roelf af moest haken......maar de volgende keer rij je hem wel gewoon uit.... :geek:

Met de terugreis zijn we diverse keren gestop want het was best zwaar......ook hier weer een prachtige ondergane zon......
Mijn aankomst thuis was om 19:51 uur dus 15 uur op de scooter gezeten......tja dan ben je het wel effe zat......

Afbeelding

Ik wil iedereen bedanken met deze toer.......en zoals ook andere " BuffelTochten " je moet er niet licht over denken want ze zijn gewoon echt zwaar.....en ik wil gewoon afsluiten met een foto die Eric heeft gemaakt......waarom.......gewoon omdat met deze foto wil laten zien hoe mooi een ochtend kan zijn met onze hobby.......Dit is gewoon een " STN Tourbuffel Foto "....

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Verslag It Giet Oan 2015 Reloaded

Bericht#2 » 27 sep 2015, 16:19

zo weer wakker en nu even wat neertypen.
ben vanmorgen met de heren op pad geweest echter in de loop van de morgen kreeg ik steeds meer hoofdpijn.. ben via Leeuwarden terug naar Niekerk gereden en al met al een dikke 200km gereden..
ik ben ook al achter de oorzaak mijn helm word te klein ,,oh nee mijn kop te dik das beter een helm krimpt niet volgens mij!!
heb nog een splinternieuw open helmpje van bayard liggen die erg fijn zit en gek genoeg stiller is dan deze systeem helm duss daar de gardo aanschroeven en in januari op de motorbeurs eens kijken of ik een nieuwe systeemhelm kan scoren rij toch 90% met het kinstuk omhoog..
mannen bedankt en de volgende keer beter van mijn kant
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Verslag It Giet Oan 2015 Reloaded

Bericht#3 » 27 sep 2015, 18:26

Klasse gedaan mannen.

Echt stoer om zoiets te mogen doen

Jammer Roelf van de helm. Teveel lekkers gehad misschien :lol:

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Verslag It Giet Oan 2015 Reloaded

Bericht#4 » 27 sep 2015, 20:19

ja das denk ik de reden klaziena kookt gewoon tè lekker kees..
maar heb deze systeemhelm alweer een paar jaar duss die nieuwe helm is een jaar oude ondertussen maar zit veel beter heb de cardo erop gezet nog even proberen of ik geen last van de speakertje heb zo dan is het eerst weer klaar de koppijn is nog steeds niet weg ga vroeg slapen morgen hopelijk weer fris op..
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Verslag It Giet Oan 2015 Reloaded

Bericht#5 » 27 sep 2015, 20:26

Wat een schitterende rit en wat hebben we het getroffen met het weer.

Nu het verslag van de Tourbuffeltour van de Elfstedentocht in het Friese Land.
Al vroeg ging de wekker, ontbeiten, laatste spullen gepakt, motorpak aan en naar de slaapplek van de New Dink.
Koffer op de drager en daar kwam Ton al aan op het afgesproken tijdstip.
Nog even de teller op "0" en een foto om dit te bevestigen, maar helaas mislukt
Afbeelding
Afbeelding
De ene moest de dagteller en de andere moest de totaalstand zijn. ;) :)
Nog even tanken voor Ton een gaan op naar Sloten. Al waar te tocht begon.

Onderweg was het het eerste stuk pikke donker, maar langzaam kwam de zon op en even een stopje ingelast

Afbeelding
Dit was net voor Dronten.
Verder ging de rit, via de Ketelbrug, waar een bevochtiging en ontvochtingsstop werd gehouden.

Afbeelding
Kijk eens hoe mooi de lucht is.....

En verder ging de rit richting het startpunt.
Al daar stond er al eentje te wachten op ons en even later kwam Tomosje er ook aan.

Afbeelding
Een 4 tackt tussen al het 2 tackt geweld

Na een hartelijke begroeting gingen we op pad, de zo'n deed zijn best, maar wel een paar wolkjes aan de lucht.
Was blij dat ik mijn beenkleed had gemonteerd en onderweg lekker de handvatverwarming aan had.

Via een dijkje langs het IJsselmeer waar de shoarma/schapen lag(en) te genieten van de ochtendzon even een stop.

Via Stavoren, Harlingen naar Franeker....
Afbeelding
Afbeelding

Op naar Leeuwarden, waar Tomosje huiswaarts keerde......beterschap hoop dat je weer bent opgeknapt.
Daar richting Dokkum, het verste punt van de rit.

Met een kleine omweg richting het Tegelbrugje
Afbeelding
Afbeelding

Om uiteindelijk via Leeuwarden naar Sneek te rijden.
De laatste loodjes Ijlst en weer naar Sloten
Aldaar aangekomen kregen wij de Oorkonde van deelneme van "IT giet Oan Reloaded 2015 door Ton uitgereikt.
Afbeelding
De 3 machines stonden even af te koelen naar gedane arbeid en wij een frietje, frikandel, en of broodje kroket.
De maatjes gevuld een hartelijk afscheid en op naar Soesterberg.
Even een stopje voor een fotootje van mijn teller
Afbeelding
Deze was net de mijlpaal van 20.000 km gepasseerd.
Nog even 131 km naar huis.
Onderweg genoten van de zonsondergang. Maar wat koelde het in een keertje snel af.

Nog even een stop om vocht in te nemen en af te tappen bij de Shell welke wij tussen Dronten enafslag Harderwijk tegen kwamen.
En ongeveer 75 minuten later zetten we de machines stil.

Afbeelding
De TomTom vond ook dat we thuis waren
Afbeelding
Afbeelding
De dagteller en de eindstand.

Moe maar voldaan de New Dink in zijn slaapplaats gezet.
Het motorpak uit en op de bank neergeploft.
Moe maar voldaan en trots terugkijkend op een mooie Tourbuffeltour
Laatst gewijzigd door Kymcopeoples op 28 sep 2015, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

TK E

Re: Verslag It Giet Oan 2015 Reloaded

Bericht#6 » 28 sep 2015, 09:23

Verslag is af en staat boven aan deze topic........
Voor nu iedereen bedankt voor deze Buffeltocht.

TK E
0 x

Eric L

Re: Verslag It Giet Oan 2015 Reloaded

Bericht#7 » 28 sep 2015, 11:14

Wow, wat een rit!
Ik ben blij dat het allemaal goed verlopen is.
Jammer dat Roelf af moest haken.
Ik hoop dat de hoofdpijn over is Roelf.

Groet Eric
0 x

Gebruikersavatar
Anton-1962
Voormalig STN Lid
Berichten: 382

Re: Verslag It Giet Oan 2015 Reloaded

Bericht#8 » 28 sep 2015, 12:15

Ben nu op het werk,maar.mijn verslag komt vanavond.
Tour buffel anton
0 x
Afbeelding Afbeelding

BillytheKid

Re: Verslag It Giet Oan 2015 Reloaded

Bericht#9 » 28 sep 2015, 12:34

Knap dat men zoiets doet op slechts een scooter/brommer. Vroeg op en 's avonds laat thuis. Als ik 40km op mijn scooter heb gezeten, dan ben ik er wel klaar mee.
0 x

Gebruikersavatar
Okocis
Voormalig STN Lid
Berichten: 870

Re: Verslag It Giet Oan 2015 Reloaded

Bericht#10 » 28 sep 2015, 12:49

Dat hebben jullie weer knap gedaan mannen (buffels),jammer dat Roelf het niet kon volmaken,volgend jaar beter.

Groeten van Siem.
0 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2015”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer