van den Dool naar kasteel den Dool(nu compleet met verslag)

Flevolander58

van den Dool naar kasteel den Dool(nu compleet met verslag)

Bericht#1 » 30 sep 2015, 21:14

Vandaag echt een superrit gedaan solo naar België
Later ( dus morgen meer ben niet moe of wat dan ook maar morgen weer 5 uur beginnen)meer
Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: van den Dool naar kasteel den Dool

Bericht#2 » 30 sep 2015, 21:36

Afbeelding
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Flevolander58

Re: van den Dool naar kasteel den Dool

Bericht#3 » 30 sep 2015, 21:58

En mijn beloning jan voor vandaag allemaal dolenbiertjes
Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
supercar93
Voormalig STN Lid
Berichten: 363

Re: van den Dool naar kasteel den Dool

Bericht#4 » 30 sep 2015, 22:03

Wat een toeval....ik heb laatst nog de blonde gedronken.

Grtz dominic
0 x
______________________
Malaguti Firefox SDE 1999 (2012-2014) gereden van 2537 km tot 14078 km
AGM Touring 2012 (2014-2016) gereden van 3788 km tot 18642 km
Kymco Super 8 2009 (2016-...) nu > 28000 km

Riding on Blue Angel Dust.....

Flevolander58

Re: van den Dool naar kasteel den Dool

Bericht#5 » 30 sep 2015, 22:06

En hij was lekker he
0 x

Gebruikersavatar
supercar93
Voormalig STN Lid
Berichten: 363

Re: van den Dool naar kasteel den Dool

Bericht#6 » 01 okt 2015, 11:42

Zeker weten :D

Grtz dominic
0 x
______________________
Malaguti Firefox SDE 1999 (2012-2014) gereden van 2537 km tot 14078 km
AGM Touring 2012 (2014-2016) gereden van 3788 km tot 18642 km
Kymco Super 8 2009 (2016-...) nu > 28000 km

Riding on Blue Angel Dust.....

Flevolander58

Re: van den Dool naar kasteel den Dool

Bericht#7 » 04 okt 2015, 12:41

Van Huize van den Dool naar Kasteel den Dool in Helchteren(Belgie)

Zoals aan gekondigd was ik dit in mijn vakantie van plan maar door tijdsplanning is hier niks van gekomen.
Dus nu maar de stoute plannen om dit fraaie kasteel te gaan bezoeken maar ook een hele mooie mega tourrit te rijden van wat achteraf bleek 410 km.en ook dat heel mooi weer voorspelt was met temperaturen rond de 18 gr.
Zo dus vertrokken om 7:15 terwijl het net licht aan het worden was en een strak heldere lucht maar wel koud met 7 graden daarom ook mijn regenbroek erbij aangetrokken niet voor de regen maar ook omdat ze winddicht zijn en je daardoor de warmte vbeter vasthoud en het niet zo’n gedoe is met een motorbroek.
Zo dus vertrokken met in het begin de traditionele route via Naarden,Hilversum,Blauwkapel achter Utrecht langs naar Houten en de pont over de lek naar Culemborg ,Geldermalsen,Zaltbommel naar Den Bosch.
In Den Bosch waren hele wegen afgesloten dus via een omleidingsroute(fiets want brommers vergeten ze altijd)weer op het juiste spoor maar was toch in 10 min door Den Bosch overigens heb ik vandaag 8x een omleidingsroute moeten volgen door wegwerkzaamheden maar de navigatie liet me nog niet in de steek gelukkig
Vanuit Den Bosch achterlangs naar Vught om vandaar verder zuidwaarts te rijden en dan kom je de gekste plaatsnamen tegen o.a Lenisheuvel,Steensel,Knegtsel,Bergeijk(laatste komt me bekent voor wat was dat ook al weer)
Afbeelding
ieder geval achter het Eindhoven Airport langs zo de Belgische grens over richting Neerpelt en Overpelt,Lommel waar ik volgende week vertoef voor o.a het bijwonen van een internationale taptoe in het sportpaleis aldaar zo door naar het kasteel den Dool in Helchteren echter voordat ik daar was (1 km ervoor)viel mijn scooter stil startte wel weer maar stationair stopte hij dus proestend en sputterend doorgereden zo de binnenplaats van het kasteel op
Afbeelding
Afbeelding
hahaha waar de belgen me vreemd aankeken maar niks durfde te zeggen ben ten slotte een van den Dool en voelde me eigenlijk wel een beetje de kasteelheer op dat moment want is blijft raar als je je naam ziet staan bij de toegangspoort
Afbeelding
en op de bierkratten op de binnenplaats.
Afbeelding
Eerst maar eens koffie en daarna de 5 soorten bier ingeslagen die onder de naam Ter Dolen wordt verkocht ingeslagen
Afbeelding
Hieronder nog een stukje brouwerij en historie
Afbeelding
Afbeelding
om daarna de scooter onder handen te nemen nu is dit bij een 2 takt vrijwel altijd de bougie en heb dan altijd op dit soort ritten een nieuwe bij me en mijn diagnose was goed want de bougie was aardig versteend hahaha
Scooter liep zelfs beter en eigenlijk moet je zoiets van te voren checken maar ja dat is achteraf was ieder geval blij dat ik verder kon zoals eerder aangekondigd een ets langere terugreis met temperaturen die toch nog even 20 gr aangaven op mijn display die echt heel goed kloppen met de werkelijke waarde Dus richting Peer wat een leuk stadje is met daar vlakbij een luchtmachtbasis maar vlak daarvoor ff getankt waarbij ik de straaljagers op en af zag vliegen echter toen ik bij de landingsbaan kwam was het lunchpauze want er was niks meer te beleven je kunt daar wel prachtig staan midden tussen de landingslichten.
Van hier doorgereden richting Nederland richting Valkenswaard en een stuk door Eindhoven wat een ramp om te rijden door naar Nuenen en Son en Breugel(sorry Arold en Wanda maar het was al half 4 en wilde voor donker thuis zijn maar ben echt dwars door jullie wijk gereden want herkende het direct van de BBQ)dwars door het Brabantse land met wat ik al meer zei de gekste namen maar ook bekende plaatsjes zoals Schijndel (by the way prachtige omgeving voor een tourtocht)grappig is dat het landschap ineens verandert in een soort polderlandschap naarmate je de Maas nadert.
Bij Lith heb ik de pont genomen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
om in het land van maas en Waal en grappig om door Alphen te rijden wat er totaal anders uitziet dan het Alphen waar ik ben geboren aan de Rijn .
Afbeelding
Al snel sta je dan aan de Waal bij beneden Leeuwen om hier de Prins Willem Alexander brug te nemen om uit te komen in het leuke dorpje Echteld in de betuwe midden tussen het fruit waar je gewoon het fruitgeur in mn neus kwam van de vele boomgaarden
De navigator had ik ingesteld op de pont bij Elst
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
om zo door te steken over de Utrechtse heuvelrug naar Veenendaal om via Ederveen ,Lunteren en Barneveld e geraken hier zij de garmin ajuu doe het zelf maar denk dat de voeding eraf ligt maar kan dit stuk wat ik al zo vaak gereden heb uit mijn hoofd dus geen probleem maar dit zal je verder terug gebeuren moet er niet aan denken dan ben ik nu nog aan het rijden hahaha
Het laatste stuk door de polder liep als een speer met de oosten wind in mn rug en was 8 uur thuis net voor het echt donker werd met ongeveer 410 km meer op de teller wat me opviel vandaag dat ik totaal niet moe was ik maar 1x mijn rechterbeen heb gestrekt tijdens de hele rit en totaal geen zadelpijn geeft maar weer aan hoe fijn de Citystar is als langeafstand Tour Scooter
Nu maar snel mijn biertjes veiligstellen in Huize van den Dool en tja hoor nu weer bij het gewone volk
Hier mijn gereden route van vandaag exclusief de omleidingen omdat ik mijn navigatielog niet meer compleet uit kon lezen
maar een superdag gehad
Afbeelding

De movie komt later nog van dit 1 mans spektakel
0 x

Gebruikersavatar
ScooterBlokker
Voormalig STN Lid
Berichten: 2003

Re: van den Dool naar kasteel den Dool(nu compleet met verslag)

Bericht#8 » 04 okt 2015, 13:35

geweldig wouter moeten wij de aan komen de zomer nog maar eens doen.

alleen dan op een zaterdag of zondag.

Jan
0 x
wij rijden op twee Kymco's
Ria op een scooter uit 2003 40318 op de teller
en ik op een scooter uit 2005 met 64253 op de teller

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Okocis
Voormalig STN Lid
Berichten: 870

Re: van den Dool naar kasteel den Dool(nu compleet met verslag)

Bericht#9 » 04 okt 2015, 13:43

Mooi verhaal en een mooie rit Wouter,hopelijk kan ik een volgend wel met je meerijden.

Groeten van Siem.
0 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

Flevolander58

Re: van den Dool naar kasteel den Dool(nu compleet met verslag)

Bericht#10 » 04 okt 2015, 16:09

nou Jan en Siem die afspraak staat voor volgend jaar nog een record te vermelden betreft de citystar
gisteravond afgetankt 1:37 of zou die belgische euro 95 benzine een betere verbrandingswaarde hebben
want heb echt wel volle bak gereden
de getankte benzine was van Total euro95 Exellium en niet de gewone Total euro 95
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2015”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer