verslag Legale Scootermeeting Meerkerk

Arold

verslag Legale Scootermeeting Meerkerk

Bericht#1 » 03 okt 2015, 19:33

zo we zijn weer thuis
morgen maar eens een verslag neer zetten want er is weer wat gebeurd wat zie foto
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
grt Arold
0 x

Gebruikersavatar
tarzanen
Voormalig STN Lid
Berichten: 447

Re: verslag Legale Scootermeeting Meerkerk

Bericht#2 » 03 okt 2015, 19:39

Die foto's beloven niet veel goeds!! Had je toch die 500CC mee moeten nemen.


Afbeelding

De eerste rijles op de motorfiets:


Rollenbank impressie:
Laatst gewijzigd door tarzanen op 03 okt 2015, 20:12, 3 keer totaal gewijzigd.
0 x
Grt, René

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: verslag Legale Scootermeeting Meerkerk

Bericht#3 » 03 okt 2015, 19:40

Ook ik ben weer thuis. Na een geslaagde dag.

Morgen het verslag

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Bram
Voormalig STN Lid
Berichten: 296

Re: verslag Legale Scootermeeting Meerkerk

Bericht#4 » 03 okt 2015, 21:06

Ook ik ben weer terug van een onverwachts bezoek aan de Meeting in Meerkerk.
Vanmorgen de weerberichten even gepolst, toestemming gevraagd aan Marianne :mrgreen: allebei positief, dus.......
De dink gestart en slingerend door de mooie Alblasserwaard richting Meerkerk getoerd.
Weer veel te vroeg op bestemming aangekomen natuurlijk, maar desondanks hartelijk ontvangen door Danny en zijn Team.
Nadat ik netjes ingecheckt werd en met het nummertje 1 op mijn voorscherm mijn dink op zijn plek had gezet, kwam Jan Hutten op mijn af, Jan was vanmorgen vroeg al met Danny en zijn maatjes opgereden naar Meerkerk.
Aangezien we geparkeerd stonden recht tegenover de stand van de politie, konden we onze snelheid van de scooters mooi even laten testen.
Jan had dat al laten doen en nadat er een paar dozijn snerpende racertjes :roll: :shock: , die inmiddels ook waren gearriveerd, de gratis snelheidstest ook hadden gevonden, kon ik op de bank.
Mijn Dink geeft normaal op de teller ong. 62 a 63 km aan, GPS snelheid op mijn Garmin rond de 54 km.
Wat scherts mijn verbazing :o op de rollerbank ter plaatse..... 50 km met moeite ;)
Kreeg wel een dikke pluim van oom agent en een mooie sleutelhanger :D
In verband met het kabaal (Jan en ik zijn ook de jongste niet meer :lol: ) lopen we naar een wat rustiger hoekje met een aanlokkelijk eetkraampje :mrgreen:
Ook Renee (Tarzanen) die ook een kijkje kwam nemen, voegt zich bij ons.
Happend in een broodje en een bakkie koffie zien we in de verte ook de Brabantse ploeg aankomen.
Arold, Wanda en Kees zijn ook wel nieuwsgierig naar al die jeugd met die snelle blikkies.
We vallen van de ene verbazing in de ander als we de snelheden zien op de displays bij de politie rollerbank en de bank van Fred Motoren.
Soms tikt het de 100 bijna aan :o
Arold en Kees konden het toch niet laten om nog even een gratis motorrijlesje te nemen.
Bij gestaan door 2 instructeurs konden ze een paar rondjes draaien op een 500 cc-tje.
Viel toch een beetje tegen geloof ik dat schakelen :P :P
Al met al toch een weer een leuke ervaring tussen al die jeugdige snelheids duvels :D
Aangezien Jan niet te laat weg wilde, stappen wij rond half 2 weer op de scoots richting huis.
Nadat we afscheid hadden genomen van Danny en zijn kornuiten, van Renee, Arold, Wanda en Kees, sturen Jan en ik weer huiswaarts.
Nadat we een 20 min. op pad waren, kwam Jan tot de ontdekking dat hij zijn veiligheid vestje was vergeten.
Ter plaatse Danny gebeld, die zou er zorg voor dragen, dus weer verder richting Rotterdam waar ik afscheid nam van Jan en ik Heerjansdam weer op zocht.

Hieronder nog een paar foto's van een gezellige meeting.
Danny, bedankt en tot een volgend weerzien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Joentje292
Berichten: 262
Contacteer:

Re: verslag Legale Scootermeeting Meerkerk

Bericht#5 » 04 okt 2015, 00:44

@Arold Is je brommer van je uitlaat gevallen :o

:P
Laatst gewijzigd door Joentje292 op 04 okt 2015, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Ik heb nog niet genoeg levenservaring om hier iets wijs neer te zetten :lol:

Als je mijn brommer video's wilt zien is hier mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCt1t0K ... q_NvkzvUfQ :D

~Jeroen

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: verslag Legale Scootermeeting Meerkerk

Bericht#6 » 04 okt 2015, 07:14

Afgescheurd? Zo oud is die Orbit toch nog niet?
0 x

Arold

Re: verslag Legale Scootermeeting Meerkerk

Bericht#7 » 04 okt 2015, 08:26

Zo dan maar even een kort verslag van ons
De dag begon goed
we wilde boodschappen doen in Duitsland lekker goedkoop daar :D
Dat ging dus niet door vanwege een feestdag in Duitsland :evil:
Dus even vlug hier in de buurt gedaan en toen naar huis scooters gestart en naar Kees
Gelukkig verliep de heenreis vlot we hadden zelfs de pond bij Bakel nog voor hij naar de overkant weer ging
om half een waren we dan in Meerkerk
Meteen maar de rollerbank op
De agenten zetten zeer grote ogen op toen ze mijn bankstel zagen :shock:
en toen was Kees nog niet geweest kun je na gaan hoe ze toen keken :lol:
uiteraad was alles goed en ook de scooter van Wanda was geen probleem
We hebben hier maar een foto gemaakt en dat was van een rijles instructeur die ook wel eens op mijn scooter wou rijden
Afbeelding
hij was zeer onder de indruk net zoals ik was na mijn pogingen om een motor onder controle te houden :mrgreen:
tegen half drie begonnen de magen te knorren en we besloten maar om naar de gele m te rijden die daar maar een paar minuten vandaan was
Ondertussen maar een leuke route in mekaar gezet voor de terug reis en die zou gaan via de brug van Gorinchem dan binnen naar Wijk en Aalburg om daar de brug over te steken naar Heusden
Hier zijn we bij een bakker op zijn terras gaan zitten voor een bakkie koffie
Kees had zin in een appelflap dus die hebben we er ook bij gepakt
Deze waren zo lekker dat Kees er nog een paar kocht voor thuis :mrgreen:
Voor wie Heusden nog niet kent een stukje Wikipedia
https://nl.wikipedia.org/wiki/Heusden_(vestingstad)
de straten zijn daar bijna allemaal gelegd met kinderkoppen en dus rustig rijden is daar wel nodig
Ik vermoed dat het daar is misgegaan met de scooter van Wanda want toen ik een paar kilometer verder in Vlijmen stopte omdat ik telefoon kreeg dacht ik nog de meeting in mijn oren te hebben maar het bleek Wanda te zijn :o :D
Haar uitlaat was gewoon door de midden gescheurd en de oorzaak was dichtbij
Er was een bout uitgelopen van de ophangen en daardoor is de uitlaat geknakt
Met een spanband hebben we de uitlaat weer wat ondersteuning gegeven zodat we toch naar huis konden komen
De scooter heeft 4000 kilometer terug nog nieuwe banden gekregen en daarbij moest de uitlaat eraf
Maandag ga ik bellen met de Scooterbikeshop Liempde en dan mag ie meteen weer een beurtje hebben
Uiteindelijk waren we om 19.00 weer thuis

De scooter is van juni 2013 en heeft nu 14.500 gelopen
grt Arold
0 x

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: verslag Legale Scootermeeting Meerkerk

Bericht#8 » 04 okt 2015, 12:03

Ik ben gisteren samen met Arold en Wanda naar de meeting gereden.

Het weer was best wel frisje maar later op de dag toen de zon doorbrak werd het snel aangenaam. De reis verliep voorspoedig. Eenmaal gearriveerd netjes aangemeld en het terrein opgereden. Het gehele terrein was netjes verzorgt als ook afgezet. Al gauw kwamen Bram, Jan, Rene naar ons toegelopen.

Ik had mijn oog meteen op de rollerbank laten vallen welke pal voor mijn scooter gestationeerd was :D Dus samen met Arold en Wanda richting de rollerbank. Arold mocht als eerste en de gek vroeg mij om aan de politie te vragen meneer in de boeien te laten slaan :roll: rara mensen die Brabanders :lol: meneer had zijn oog laten vallen op een mooie vrouwelijke agente. Ik heb daar maar geen gehoor aan gegeven :mrgreen:

De scooters van Arold en Wanda werden in orde bevonden en toen... tja .... en toen mijn GD. De 3 agenten wisten ff niet hoe ze er mee om moesten gaan. Hij werd eerst van alle kanten bekeken en toen ... moest die erop. Het ws dus niet gezegt zo gedaan gelet op de omvang en het gewicht :lol: :lol: :lol:

Maar goed .... met vereende krachten stond hij dan eindelijk erop. Vol verwachting klopt mijn hart omdat de teller een top aangeeft van tegen de 60. De uiteindelijke meeting kwam uit op 47 kmh op de rollerbank :shock: maar goed lekker save dus :D met vereende krachten werd mijn GD weer van de rollerbank af gereden.

De meneer agent welke de controle uitvoerde gaf complimenten betreffende verzorging en uiterlijk. Ook de verlichting was uitmuntend te noemen en kreeg nog de vraag of he nu een motor of bromfiets zou zijn. Met een brede glimlach gaf ik te kennen dat meneer maar naar het kenteken mocht kijken en tot zijn verbazing .... juist ... een bromfiets dus :lol:

Later ben ik met dezelfde meneer in gesprek gegaan en heb deze een aantal vragen mogen stellen betreffende de rollerbank. Meneer zelf gaf te kennen dat de rollerbank niet helemaal correct is en zij dat hij liever een scooter al rijdende controleert op snelheid dan via de rollerbank. Het eea heeft te make met gewicht wind etc etc etc....

Verder werd er te kennen gegeven dat de rollerbank een afwijking heeft van 3 km in de plus. Desondanks dat deze geijkt is. Op de as waar het achterwiel op draait is en centrifugaal koppeling met rolletjes gemonteerd welke naarmate de snelheid hoger wordt in werking treed en zo rijwind zoals tegen wind en bergop nagebootst wordt.

Samen vatting,

Naar zijn zeggen is de rollerbank dusdanig afgesteld dat het altijd ten voordele voor de eigenaar van de scooter uitvalt en er dus weldegelijk rekening wordt gehouden met weersomstandigheden en gewicht.

Op mijn vraag welke luide, als een scooter meer dan 100 kg weegt, is men dan niet verplicht om erop te gaan zitten als de rollerbanktest wordt afgenomen ?

Antwoord: JA !! Hierbij zou de gemeten snelheid dan nog meer gunstiger uitvallen ten voordele van de eigenaar van de scooter.

De correctie:

Er wordt pas een correctie uitgevoerd van 50 kmh en hoger. Dus alles wat onder de 50 kmh wordt gemeten wordt er GEEN correctie op toegepast.

Meneer agent was hierin open en duidelijk in.

Hopelijk heb ik nu voor menig een beetje twijfels weggenomen omtrent een rollerbank test.

Vanuit de rollerbak meteen door richting de motor rijles afdeling. Wat was dit spannend. Veel vragen gesteld alvorens meer erop mocht. Het betrof een 500cc motor welke geknepen was. Mijn fout hierin was dat ik het motorpak volledig aanhad. Hierdoor had ik te weinig bewegingsvrijheid meer om ontspannen op de motor de rijles te toen. Ik vond de les heel leerzaam en had bewondering op de manier hoe de les werd gegeven.

Ook al wist ik waar de versnellingen zaten, 1 omlaag, rest omhoog, mocht men alleen de eerste versnelling gebruiken :evil: maar goed .... meer was ook niet nodig want bij het minste beetje meer was men al gauw aan de overkant :lol: :lol: :lol:

Arold besloot om met zij gd naar de rijles instructeurs te gaan. Dus ik ook met mijn gd er achteraan. Ze wisten niet hoe ze moesten kijken en waren erg onder de indruk :lol: :lol: :lol: De rij instructeur zag er vanaf om op mijn gd een stukje te rijden omdat hij vond niet vertrouwt te zijn met een GrandDink na een poging op de GD van Arold :lol: :lol: :lol:

Al met al een top dag gehad.

Had geen tijd om foto's te maken. Maar deze zijn al uitgebreid geplaatst :)

Ik wil de organisatie bedanken voor de uitvoering en verzorging van het geheel. Zeer professioneel opgezet compleet met EHBO.

Verder wil ik alle mensen bedanken voor het maken van de foto's en filmpjes.

Op de terug weg bleek dat de uitlaat van de scooter van Wanda gebroken was omdat er een bout uitgelopen zou zijn. Met een spanband werd de uitlaat gesteund en kon Wanda toch door blijven rijden. Ben benieuwd wat nu de oorzaak is geweest.

We hebben samen nog ff een tussen stop gemaakt voor koffie e.d. in Heusden. Opeens zag ik kersverse appelflappen liggen en wel zoveel dat ik ze eigenlijk allemaal wilde mee nemen :D maar toch maar niet gedaan. Ze waren nog warm dus vers vanuit de oven en dus ... Arold bevolen buiten te blijven :lol: en heb allen dus ook schoonheid getrakteerd op een over heerlijke super grote appelflap :D

Daarna toch maar nog 2 laten inpakken voor het thuisfront :D

Bedank mensen

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: verslag Legale Scootermeeting Meerkerk

Bericht#9 » 04 okt 2015, 14:35

Leuke dag beleeft bij de legale meeting in Meerkerk voor "schakelbrommers en bromscooters" door jeugdwerk Rotterdam.
Danny van TheSaints heeft deze meeting op het STN forum gezet en mede door de goede weersverwachting heb ik met hem afgesproken om rond 08.30 uur vanuit zijn woning in Rotterdam-Zuid te vertrekken. Ik was ruim op tijd, en kreeg een goede kop koffie om helemaal wakker te worden. Keurig op tijd verschenen drie jongens en twee meiden van Danny's club en konden we vertrekken naar Meerkerk. Als besproken zou Danny als kopman met rond 50 km/uur de rit gaan rijden en dat gebeurde ook, zodat de Liberty er flink aan moest trekken om netjes bij te blijven met de groep. Bijzonder was, dat een meisje met een snorscooter (wel met helm op), het tempo moeiteloos kon bijhouden.

Toen ik tijdens de rit even wat achter bleef i.v.m. een slecht stuk weg, liet direct een van de Saints zich terugzakken om te vragen of alles met mij OK was. Mooi toch! Keurig op tijd gearriveerd, zodat de groep Saints hun stand kon opbouwen. Even later kwam Bram op het terrein aan, zodat ik niet meer de enige senior tussen al de jeugd was.

De aanwezige politiemensen waren ook snel klaar met de opbouw van de rollenbank, zodat ik als een van de eersten de Liberty kon laten testen op de snelheid. Ik kneep hem wel een beetje, omdat die op de teller aardig over de wettelijke snelheid uitkomt. Maar gelukkig was het met 54 km gedaan en zou ik in het echt geen bekeuring gekregen hebben. De dame met de snorscooter scoorde 53 km en zou in het echt haar kenteken en scooter moeten inleveren voor een herkeuring enz. De meeste schakelbrommers scoorden ruim boven de wet (tot 50 km toe), maar ze nemen het risico voor lief. Voor mij was het samenspel tussen de jonge rijders en de politie een eyeopener en wordt blijkbaar veel in goed overleg geregeld als er maar geen onveilige capriolen zijn uitgehaald voor een aanhouding.

Later kwamen Wanda, Arold, Tarzanen (Rene) en Motormuis (Kees) STN versterken en hebben we gezellig met elkaar de activiteiten gevolgd. Rond 14.30 uur vond ik het welletjes en was Bram ook wel zover om het lawaai van de op vermogen geteste racescooters achter zich te laten. Dat waren net cirkelzagen, werkelijk onvoorstelbaar hoeveel toeren die machines maakten.

Na een prima rit tot aan de Brienenoord brug, afscheid van Bram en ben ik via Capelle a/d Ijssel, Rotterdam-Kralingen, Overschie, Schiedam, Vlaardingen naar huis gereden. Na 145 km kon ik de Liberty laten afkoelen en mijzelf verwarmen met een Jaegermeister.
Vandaag Danny gebeld voor mijn vergeten gele veiligheidsvest. Die is terecht en kan ik na afspraak bij hem thuis ophalen. Eind goed, al goed.

Danny en clubleden van TheSaints, zeer bedankt voor deze geslaagde dag!
Tot ziens en groet,
Jan H.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2015”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer