Verslag bergen tour

Gebruikersavatar
Okocis
Voormalig STN Lid
Berichten: 870

Re: Verslag bergen tour

Bericht#21 » 25 okt 2015, 13:53

Mooie verslagen en mooie foto's om te laten zien dat jullie genoten hebben.

Groeten van Siem.
0 x
Ik nu een andere kijk op het leven heb.

Afbeelding Afbeelding

Gerhard

Re: Verslag bergen tour

Bericht#22 » 25 okt 2015, 17:38

@Jan-Stender had het Philadelphia kerkje in Enschede uitgekozen als verzamelpunt. Daar aangekomen stond hij al paraat en na een paar minuutjes kwam @GerritvS ook aanrollen. We waren compleet en vertrokken in de richting van Raalte. Zo veel mogelijk via landelijke weggetjes door Boekelo, Delden, Enter, Rijssen, Notter, Nijverdal, Haarle en Mariënheem gereden. Omdat we ruim een uur (!) te vroeg waren hebben we maar even dichtbij het startpunt bij een tankstation wat gedronken en omdat we niet wisten of er bij het startpunt ook de mogelijkheid was om naar de WC te gaan ook nog maar even gepinkeld. Vijf minuutjes later kwamen we aan bij het American Motorcycle Museum. @TK E stond daar al gewapend met zijn aaifoon foto's te maken. Ook stonden buiten het museum een paar historische motoren, twee met zijspan, één zonder. Effe een babbeltje met de bezitter van de "Dies ist Keine BMW" zijspanner gemaakt. Echt nog ongecompliceerde techniek joh! Wist je dat er gewoon een Renault Twingo zuiger in kan als vervanging? En dat deze Chinese motoren zijn gebouwd in een fabriek die door Duitsland is, erm, 'geschonken', zeg maar als 'goedmakertje' voor iets wat ze niet hadden moeten doen. Zo, subtiel genoeg beschreven, toch? Inmiddels waren er meerdere mensen aangekomen waaronder als verrassing @Gaaspertje en @tomosje. Echt leuk!

Aart @artyboy, Joop @joopstern en Michael @Securiboy waren ook van de partij alleen reed Michael vanwege familieomstandigheden niet mee. Begrijpelijk.

Mooi op tijd vertrokken we, eerst nog even tanken want niet iedereen kon op tijd komen en ook nog eens voortijds tanken. Daarna via Heino en Lemelerveld naar het uitkijkpunt op de Lemelerberg. Een erg mooi punt, zeker nu met al die prachtige herfstkleuren. Ik was er - in tegenstelling tot de Holterberg - nog nooit geweest. We reden weer verder door Lemele, Nijverdal en Hellendoorn naar het zuidelijke gedeelte van het Nationaal Park Sallandse Heuvelrug, zo als dit gebied eigenlijk heet. Flink heuvelachtig dus lekker snel bergafwaarts sjezen! Vóór dat we ons bij Woody's zouden gaan volstouwen brachten we ook nog een bezoekje aan de Canadese Begraafplaats. In het register zag ik ook nog dat iemand van ons (wie weet ik niet. Ben wel benieuwd. Mag ook via pb hoor!) ook nog een 'respectje' had geplaatst (zie foto).

Bij Woody's twee tafels 'veroverd' en daar lekker gegeten en getafeld, lekker een 'Hot & Spicy' burger met dikke frieten genomen.

Na Woody's besloot bijna iedereen om hier af te haken en niet meer richting Raalte te gaan en zo ook wij (Jan, GerritvS, Tineke en ik). Nu via Markelo, Goor en Delden terug naar Enschede. In Delden (waar Gerrit meestal afhaakt omdat ie in Enschede Noord woont) merkte Jan dat zijn variodeksel nog maar met twee bouten vast zat en een grote kier vertoonde. De fietsenwinkel op de hoek (letterlijk!) had alleen maar fietsenonderdelen, geen scooteronderdelen en dus ook geen passende bouten voor Jan's deksel. Uiteindelijk met twee boutjes wat verder uit elkaar het deksel vastgezet en met gepaste snelheid naar Enschede gereden. Jan heeft nog snel bij Gamma wat boutjes e.d. gekocht en wij waren nog voor vijven thuis.

Kort samengevat; leuke tocht, leuke omgeving en leuke leu.

Until we meet again

De foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Verslag bergen tour

Bericht#23 » 25 okt 2015, 18:24

Gerhard schreef:In het register zag ik ook nog dat iemand van ons (wie weet ik niet. Ben wel benieuwd. Mag ook via pb hoor!) ook nog een 'respectje' had geplaatst (zie foto).

Afbeelding

Toevallig stond ik erbij en was het Harry (de vader van Melanie).
Was wel het minste wat we konden doen...
Vond het er zeer indrukwekkend om daar te zijn...
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Verslag bergen tour

Bericht#24 » 25 okt 2015, 19:06

Mooie verslagen, een genot om te lezen :mrgreen:
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
motormuis
Voormalig STN Lid
Berichten: 6024

Re: Verslag bergen tour

Bericht#25 » 25 okt 2015, 19:32

Mooie foto's en verslagen mensen

Mtvrgrt kees
0 x

Gebruikersavatar
GerritvS
Berichten: 98

Re: Verslag bergen tour

Bericht#26 » 26 okt 2015, 21:16

Wel een beetje laat maar toch maar even wat plaatsen, wat een gezellig leuk geweldig dag het weer zat mee. En er was een leuke tour uitgezet Melanie en Edwin hier voor bedankt het was super. En wat betreft de Elystar en rook dat is de camouflagemode, deze is nooit door Peugeot opgegeven als extra's.
0 x

Gebruikersavatar
De Stofzuiger
STN Tourbuffel
Berichten: 1280
Contacteer:

Re: Verslag bergen tour

Bericht#27 » 27 okt 2015, 07:26

De carburateur Elystar van mij,rookt idd als een gek,de TSDI rookt niet of nauwelijks
0 x
Welcome to the rest of your life

Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2015”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer