Verslag bergen tour

musicaldj28

Verslag bergen tour

Bericht#1 » 24 okt 2015, 16:44

Vanmorgen in alle vroegte heeft Edwin de scooters buiten gezet. Ikzelf ben naar de Boskamp gereden om daar mijn vader op te halen voor de Tour. Rond half 11 even richting tankstation gereden (2 km van ons huis) en toen richting het afgesproken punt bij het Amerikaans motormuseum. Een grote groep stn-ers had zich al verzameld bij het museum. Na even gekletst te hebben met elkaar zijn we rond 11.15 ons allen klaar gaan maken voor de Tour. Vanuit Raalte langs de grote weg naar heino om vervolgens richting lemerleeld te gaan. De weg richting de lemerleberg was afgesloten dus hadden we een omleiding. Via dalmsholte gingen we richting de lemerleberg. Na ruim 20 km kwamen we bij de kerkweg op de lemerleberg aan. Een stop gemaakt en even naar het uitkijkpunt gelopen. Na een korte pauze zijn we verder gegaan naar de sallandse heuvelrug (voorheen nijverdalseberg). Tussen de bossen heide etc wa het enkel genieten van het uitzicht. Is het zomers heel mooi groen waren nu de herfst kleuren volop aanwezig. Bij het Canadese kerkhof een tweede stop ingelast waarbij iedereen even deze begraafplaats kon bezoeken. Toen met z'n allen naar Woodys. Lekker wat gedronken en degene die wat wilden konden gebruik maken van een lunch. Na de lunch besloten om afscheid te nemen en ieder een kant uit te gaan. Bij holten kun je nml makkelijk alle kanten op en het was al na 3-en. Arno mijn vader en wij zijn doorgereden naar Raalte waar we afscheid van Arno hebben genomen. Om de dag compleet te maken was de Sym allo van m'n moeder net vandaag klaar bij de dealer (andere kop op gekomen) en die hebben we ophaalt en zijn meegereden naar de Boskamp waar we heerlijk hebben gedineerd ;-)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door musicaldj28 op 24 okt 2015, 19:55, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

Harrie

Re: Verslag bergen tour

Bericht#2 » 24 okt 2015, 17:28

Melanie en Edwin, en natuurlijk alle andere rijders, heel erg bedankt voor de mooie rit over de Lemelerberg, Sallandse heuvelrug, de Holterberg en de kanaalroute richting Raalte, ik heb ervan genoten en houd me aanbevolen voor nog meer mooie ritten, groetjes uut Boskamp, Harrie en Anita
0 x

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Verslag bergen tour

Bericht#3 » 24 okt 2015, 18:31

nou kan gelijk ook wel even een verhaaltje schrijven.
ik heb een nogal slechte week gehad met veel klachten maar ja we zijn niet voor niets thuis.
ik had er eigenlijk wel zin in om even naar raalte te rijden gisteravond nog met klaziena overlegd en die gaf me de vrijheid zie maar wat je doet als je weg gaat prima.
en dan word je natuurlijk om 7.15 wakker kijk op het wekkertje en dacht yep we gaan het maar eens een stukje proberen.
moet er wel bijzeggen dat ik er nog niet veel fiducie in had dat het ok zou lukken maar goed..
eten broodje s gesmeerd pak aan nieuwe kol om de nek helmpje op en rustig rijdend om het motortje warm te laten draaien naar Tolbert Leek Zevenhuizen en Haulerwijk. tenslotte door Appelscha en verd.. weg afgesloten maar wel voor fietsers en bromfietsers Arno was er denk ik net langs gekomen met zijn kleine boze wespje ik dus met mijn slagschip niet..
terug en uiteindelijk zo een 20 minuten omgereden tja dan is je speling van een half uurtje zo weg
nog door Diever en Oosteind Koekange gekomen Balkbrug Ommen en Lemele en dan eindelijk Raalte city in het versier ha!
nog even tanken doen we maar niet en toch nog om 11.05 bij de clubgenoten aangekomen
hartelijk ontvangen en na getankt te hebben een prachtige rit gereden bij het canadese kerkhof even weer genoten van dat veld heel gek word er altijd een beetje emotioneel van al die jonge mensen die voor ons zijn gestorven ben blij lid te kunnen zijn van dat branche 005 gebeuren.. dat zijn de mannen en vrouwen die in veteranen uniform met de herdenkingen staan met vlaggen kransen enz.
allemaal vrijwillig.
ik kan door mijn gezondheid niet altijd meedoen en lang staan al helemaal niet maar fungeer min of meer als chauffeur voor een paar ouder veteranen uit het noorden wel in uniform pas op haha
goed we zijn even lekker wezen eten heerlijke kroketen en brood Eric bedankt voor de tip echt van genoten! de koffie was ook goed en na een half uurtje begonnen sommige tafel genoten toch wat onrustige te worden ivm. de terugreis.
ik ben van daaruit ook terug gegaan en weer over de Holterberg terug naar Nijverdal ,Helendoorn, Ommen enz weer omhoog nu toch langs de Smildervaart een afslag verder genomen en met een kleine 5 minuten omrijden weer in de goede richting.
nog onderweg ergens een prachtig plaatje gezien opa en oma kwamen bij de kleindochter op visite en brachten een shetlander pony veulentje mee! ze was jarig en kreeg die van hen..
och wat kan je dan genieten van dat verraste gezichtje van dat meisje ik denk voor opa en oma goud waard haha
ik vond het al geweldig vanaf de overkant van de weg haha.
thuis gekomen even zitten douchen bijpraten playback show met de meiden gekeken en marie gebeld met de mede deling dat ook de witte scooter binnenkort een goed thuis gaat vinden en ja dan blijf je toch een stief half uurtje aan die lijn hangen.
nu nog dit verhaaltje typen en dan lekker een biertje en slapen morgen weer wat leuks met het hele gezin
mensen allemaal bedankt was een prachtige tocht en erg leuk gezelschap
oh ja voor ik het vergeet even op verzoek ;;;;;;;;;;;;;
WAT HEEFT DIE PEUGEOT ELYSTAR TDSI VAN JAN HET TOCH GOED GEDAAN WEL HELEMAAL TOT HET EINDE GEREDEN CHAPPOO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en wat fijn om gerrit te zien goed gedaan kerel!
voor vragen en suggesties of overname prijzen van de uiterst betrouwbare elystar verwijs ik u naar de eigenaar.
groet en tot een volgende keer
roelf
Laatst gewijzigd door tomosje op 24 okt 2015, 22:05, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Eric L

Re: Verslag bergen tour

Bericht#4 » 24 okt 2015, 18:40

Het was een mooie dag vandaag.
Eerst verzamelen bij De Scheg in Deventer.
Weer een paar nieuwe leden de hand kunnen schudden, Michael en Aart.
Geweldig dat jullie erbij waren vandaag!
Doorgereden naar het beginpunt van deze tour in Raalte bij de oude motoren museum.
Warempel, daar stond Gerrit (onze Amsterdamse adonis) ons ook op te wachten.
Zelfs Roelf was helemaal vanuit Groningen gekomen.
Toen wij gingen rijden ging Michael weer richting Deventer. (Beterschap met je vader Michael!)
Eerst op naar de Lemelerberg.
Daar was de eerste stop.
Later door, over de Sallandse heuvelrug, naar de Holterberg.
Daar is een militaire herdenkingsbegraafplaats.
De soldaten van weleer die voor ons land gestreden hebben, hebben we geëerd.
Terug naar Woody's restaurant alwaar we een tijd gezeten en wat genuttigd hebben.
Tegen half 4 was het voor mij tijd om huiswaarts te gaan daar ik voor 5-en thuis wou zijn dus het laatste stuk terug naar Raalte heb ik niet meegereden.
Rest mij om iedereen te bedanken voor zijn en haar aanwezigheid.
Speciale dank gaat uit naar Melanie en Edwin voor het organiseren van deze mooie en super gezellige dag.
De volgende keer ga ik graag weer met jullie mee!

Groet Eric.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x

TK E

Re: Verslag bergen tour

Bericht#5 » 24 okt 2015, 18:46

Een echte Herfst tour en dan ook nog eens de " Bergen Tour "......... Hoe herfst achtig wil je het krijgen.....natuurlijk oppassen geblazen met al die bladeren die vallen en op het fietspad liggen.......en dan wordt op sommige weilanden ook nog eens geoogst......ja dit zijn de touren waarbij je zeker geconcentreerd moet rijden........bij iedere bocht goed inschatten en weer vooruit kijken.....maar goed ik dwaal af....... :shock:

Om 8:30 ben ik vertrokken naar Raalte en aangezien Paul66 zich ovb had opgegeven en ik niet wist dat hij via pb zich had afgemeld ben ik toch even langs gereden om te kijken of hij misschien buiten stond.......nee dat was niet het geval dus ben ik richting Raalte gegaan.........
Tevens wil ik gelijk vragen om het duidelijk te maken voor iedereen die topic meelezen om bij afmeldingen ook op het forum te vermelden.......dit is puur om duidelijkheid te scheppen voor anderen die meelezen of meerijden.......

De heenweg ging redelijk snel en warempel ik kwam als éérste aan dus even via de volgapp gekeken waar de anderen waren....in dit geval was Tineke en Gerhard dicht bij en die kwamen met een klein groepje aanrijden........zeg maar groep Oost.. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

En dan de volgende persoon......en ik zeg het even op zijn Amsterdams.......
" Hij heeft een grote bek " :o :mrgreen: maar een klein hartje en jawel hij was er ook weer bij......Top Gerrit leuk dat je er ook weer bij was..... :mrgreen:

Afbeelding

Al snel was iedereen aanwezig waaronder ook aan aantal nieuwe leden
Jawel met namen ben ik echt héél goed geweest...NOT :? Maar hier staat hij naast Edwin met zijn witte Sissystar :mrgreen:

Afbeelding

Maar goed de tour kon beginnen en de omgeving is echt landelijk met hier een daar de laatste bomen die hun groene bladeren echt vast proberen te houden en de rest de moed heeft opgegeven en dat ziet er mooi uit.....mooie omgevingen en zeker ook prachtige huizen gezien........zelfs de startpunt stond architecties een mooi gebouw.......
Een oude Harley werkplaats........waar je terecht kon met je oude Harley (er stonden er drie buiten)

Afbeelding

Voor sommige moest er effe brandstof erbij......er waren leden bij die al een stuk erop hadden zitten waaronder Roelf

Afbeelding

Deel 2 volgt verderop.... :mrgreen:

TK E
0 x

Gebruikersavatar
Jan-H
STN Verkeersveiligheid
Berichten: 2596

Re: Verslag bergen tour

Bericht#6 » 24 okt 2015, 18:51

Dat was een mooie Tour zo in de herfst.
Fijn dat jullie hebben genoten.
Groet,
jan H.
0 x
Jan-H
Na 56 jaar weer op een motorscooter!

Dagrecord 545 km. Maassluis- Ludwigshafen am Rhein.
Afbeelding

Gebruikersavatar
StierHerman
Voormalig STN Lid
Berichten: 1126

Re: Verslag bergen tour

Bericht#7 » 24 okt 2015, 18:54

mooie kleuren om te touren als ik de eerste plaatjes zo zie. top mensen.

groet herman
0 x

Gebruikersavatar
Trucker49
STN Tourbuffel
Berichten: 3873

Re: Verslag bergen tour

Bericht#8 » 24 okt 2015, 18:58

Ik heb aardig wat gemist vandaag, mooie moment opnamen, en Gerrit was er ook de bikkel.

Net wat Herman schreef, de herfstkleuren steken mooi af.

Dank voor het delen.
0 x
Groeten van Cor

Kymco Bet & Win 2-takt vloeistof gekoeld sinds 2006

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Verslag bergen tour

Bericht#9 » 24 okt 2015, 19:21

Vandaag na lange tijd weer een clubtour gereden.
Vanmorgen rond 10uur richting Raalte vertrokken.
Toen ik aankwam bleken de meeste leden al aanwezig.
Gelijk iedereen een hand gegeven en weer oude bekenden ontmoet!
Zelfs Roelf kwam ineens het terrein oprijden...
Na een tijdje maar een begonnen aan een mooie rit.
Eerst richting Heino, waar een aantal leden hun tank nog even moesten vullen...
Daarna door naar de Lemelerberg om even te rusten, broodje te eten en van het mooie uitzicht te genieten.
Daarna door over mooie wegen naar de Holterberg om de Canadese oorlogsbegraafplaats te bezoeken...
Zeer indrukwekkend om daar tussen al die graven te staan....
Hierna zijn we naar "Woody's" geweest om de inwendige mens te verwennen...
Na afloop afscheid van iedereen genomen, omdat ze via andere routes richting huis gingen.
Enkel Harry, Edwin, Melanie en ik hebben de Tour afgemaakt richting Raalte.
Bij huize Visser heb ook ik afscheid genomen en ben ik weer richting Hattem gereden.
Na een ruime 120km was mijn eerste toer op mijn nieuwe Zip een feit!
Ondanks dat het een kleine scooter is, reed hij erg fijn en was het prima vol te houden!
Iedereen die heeft meegereden...bedankt voor de leuke dag.
Edwin en Melanie...jullie bedankt voor de organisatie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Speedy
Berichten: 23

Re: Verslag bergen tour

Bericht#10 » 24 okt 2015, 20:02

Mooie tour zo te zien. Eerst nog maar even wat zitvlees creeren en zorgen voor motorkleding etc.voordat ik zo'n eind mee zal gaan rijden. Hoorde net dat er ook een beenkleed voor de People S is. Dus die ook maar eens gaan aanschaffen.
0 x
Groetjes Stijn

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2015”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer