Vandaag zomaar even een kort tourtje door de omgeving

Gerhard

Vandaag zomaar even een kort tourtje door de omgeving

Bericht#1 » 01 nov 2015, 18:45

Vandaag zomaar even een kort tourtje door de omgeving. We hadden Hardenberg in de navigatie ingegeven. Niet zozeer dat we daar nou persé terecht wilden komen, meer omdat we die kant niet zo vaak op rijden.

We reden via Deurningen, Weerselo en Tubbergen in Noordelijke richting. Niet trouw de navigatie volgen maar zo hier en daar zomaar een boerenpaadje induiken en dan lekker voor een paar kilometer van de provinciale weg af. Nu in deze herfsttijd ziet alles er erg kleurrijk uit en van de gevallen bladeren hadden we nagenoeg geen last. Die waren mooi droog en niet tot één vaste smurrie verworden. We reden door tot Kloosterhaar en zijn daar weer omgekeerd, temeer ook omdat we effe iets wilde drinken met iets erbij. In een dorpje dat we even daarvoor hadden gepasseerd had ik wel iets gezien waar we iets zouden kunnen nuttigen. Tien nam een koffie met krentenwegge (bij gebrek aan cappuccino en gebak) en ik stilde m'n honger met cola en een broodje kroket.

We reden tot aan Weerselo de zelfde weg weer terug en van af hier reden we via Saasveld, Hertme en Zenderen door Borne. In Borne vroeg ik Tineke of we hier nog een pannenkoekje zouden gaan scoren? Hmm, 't was nog vroeg en we hadden daarnet nog gegeten maar ja, we kennen ons zelf dus voor we het wisten zaten we een lekker pannenkoekje weg te werken :-)

Toen we het pannenkoekenrestaurant weer uitstapten was het aanmerkelijk killer geworden, mist begon op te komen, onze zadels waren al behoorlijk vochtig. We waren net voor het donker thuis.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Big, Black & Beautiful and Sweet Candy Red

Afbeelding
Wat er ook gebeurt...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gerhard op 01 nov 2015, 20:20, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

Gebruikersavatar
Kymcopeoples
Voormalig STN Lid
Berichten: 2699

Re: Vandaag zomaar even een kort tourtje door de omgeving

Bericht#2 » 01 nov 2015, 18:49

Goed bezig Gerard en tineke, dank voor het delen.
0 x
Groet uit Soesterberg, Eric

Tineke

Re: Vandaag zomaar even een kort tourtje door de omgeving

Bericht#3 » 01 nov 2015, 18:51

Ik heb al een aantal weken niet gereden omdat ik ziek was. Vooral duizelig en misselijk als ik op de brommer zat. Vandaag was het een mooie dag, en ik voel me ook wel weer redelijk fit, dus weer een keer op The Red Lady gestapt. Ik las op het forum dat Marc naar het beginpunt van de Grensland tour zou rijden en dat Tonny ook die kant op zou gaan. Helaas las ik dat te laat. Het is voor ons een aardig stukkie rijden, anders hadden we ook die kant uit gegaan.

Nu gingen we richting het noorden, naar Hardenberg. Helaas voelde ik al snel dat het nog niet helemaal top met me ging. Maar ik ging stug door. Ik moest en zou toch weer een tourtje rijden en zou wel zien hoe ver ik kwam. Bij Kloosterhaar was ik echt aan een pauze toe. In het plaatsje zelf was niet veel open dus we zijn weer een stukje terug gereden en hebben bij een café/cafetaria even op het terras gezeten.

Daar besloten we dat het verstandiger was om weer richting huis te rijden. Gek genoeg voelde ik me na die pauze een stuk beter. Toen we door Borne kwamen vroeg Gerhard of ik het zag zitten om daar bij het pannenkoekenrestaurant te gaan eten. Het was nog een beetje aan de vroege kant maar de pannenkoeken zijn daar erg lekker. Dus daar gestopt en onze buikjes vol en rond gegeten. Daarna de laatste paar kilometers nog naar huis. Het begon te schemeren en lichte mistflarden hingen hier en daar al over het land.

Maar goed dat we niet richting Nijmegen zijn gegaan want dat had ik qua afstand niet gehaald, maar vandaag toch een kleine 100km gereden. Ik hoop dat het nog even van dit heerlijke weer blijft want het smaakt naar meer.
0 x

Gebruikersavatar
Marc
Berichten: 818

Re: Vandaag zomaar even een kort tourtje door de omgeving

Bericht#4 » 01 nov 2015, 18:54

Toch een leuke tour hoor, het was ook heerlijk weer vandaag.
0 x
Groeten van Marc & Nel

Piaggio MP3 500 HPE (2021-)
Kymco New Dink (2015- 2021)
AGM VX50 (2014-2015)
Aprillia Habana (2000-2014)
Solex Oto (1983- )
Yamaha DT 50 (1982-1985)
Tomos 4 TL (1981-1982)

Langste rit solo op 1 dag: 473 km (09-08-2015)
Langste rit met Nel achterop op 1 dag: 346 km (24-07-2016)

Stephan

Re: Vandaag zomaar even een kort tourtje door de omgeving

Bericht#5 » 01 nov 2015, 19:01

Wat een leuk verslag en dito foto's!

En de foto van Tineke met het bord vind ik een kansmaker voor de foto wedstrijd :D
0 x

Gebruikersavatar
kuya
STN Tourbuffel
Berichten: 1912

Re: Vandaag zomaar even een kort tourtje door de omgeving

Bericht#6 » 01 nov 2015, 19:13

Ja ja die pannenkoekentoer toch dat wiel blijft draaien.
Leuk gedaan met zijn tweetjes niet even bij de Troubadour geweest! ;)
0 x
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
De Stofzuiger
STN Tourbuffel
Berichten: 1280
Contacteer:

Re: Vandaag zomaar even een kort tourtje door de omgeving

Bericht#7 » 01 nov 2015, 19:20

Mooi verslag hoor,ik reed vanmorgen trouwens ook door Borne,richting Almelo
Op de terugweg een andere route via Bornebroek naar Enschede gereden
0 x
Welcome to the rest of your life

Afbeelding

TK E

Re: Vandaag zomaar even een kort tourtje door de omgeving

Bericht#8 » 01 nov 2015, 21:22

Leuk verslag......en ja ik was ook weer even onderweg.....gisteren even nieuwe banden gemonteerd en ook een hele dag onderweg weggeweest...(paar dealers bezocht). Vandaag weer weg en moet zeggen het lichaampje moest wel effe weer wennen.....ik kwam thuis effe wat gegeten en jawel moest effe liggen......
Je kan dan gewoon merken dat als je ziek ben geweest je echt wel weer moet aansterken...... Maar goed een leuke dag gehad en zo te lezen jullie ook......jammer dat jullie het niet eerder had gelezen....volgende keer stuur ik jullie ook effe een whatsappje....
0 x

Eric L

Re: Vandaag zomaar even een kort tourtje door de omgeving

Bericht#9 » 01 nov 2015, 21:33

Mooie foto's en verslagen.
Het was in dit deel van het land ook wel een erg mooie novemberdag.
Mijn Yamaha heeft nu ruim 1 week stilgestaan.
Ik denk dat ik 'm morgen maar weer eens de sporen geef. :)
0 x

Gebruikersavatar
StierHerman
Voormalig STN Lid
Berichten: 1126

Re: Vandaag zomaar even een kort tourtje door de omgeving

Bericht#10 » 01 nov 2015, 22:41

mooi hoor om zo de dag te plukken. was ff bang dat het daar de hele dag een klein wereldje zou zijn door de mist maar de foto's laten gelukkig het tegendeel zien. dit zijn zo van die dagen om eruit te gaan als je de kans ziet.

groet herman
0 x

Social Media

   

Terug naar “Verslagen van 2015”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer