Project G-Dink

KoKiem
Contacteer:

Project G-Dink

Bericht#1 » 07 mar 2024, 17:26

Eind februari zag ik op een internet verkoopsite een advertentie van een Kymco G-Dink (officieel New Gran Dink) staan. Er stond dat de machine niet meer liep en dat het een tweetakt mengsmering model was. Natuurlijk bestaan deze machines niet en had meteen de indruk dat de oliepomp kapot was. Deze vervangen kost (origineel) serieus geld, waardoor men gekozen heeft het systeem aan te passen of te verwijderen.
Daar ik al langer zin had om eens een project aan te pakken, leek mij dit een prima start. Er waren al wat biedingen en om alle nonsens biedingen te elimineren deed ik een eenmalig serieus bod. De verkoper was het hiermee eens en een ophaal afspraak werd gemaakt. Inmiddels is de scooter uit elkaar en ben ik bezig met het technisch in orde maken. De eerste stappen zijn daarin gezet en de scooter kan reeds gestart worden.

Voor diegene die dat leuk vindt, ben ik op mijn webpagina http://www.brommerreizen.nl gestart met een vorderingenpagina, genaamd project G-Dink.
Op deze pagina zal ik zo nu en dan de vorderingen melden en denk iedere twee à drie weken iets er over te schrijven. Voor het gehele project heb ik voorlopig een schorsing van één jaar en hoop in dit tijdsbestek het beestje zover te hebben dat er weer een deugdelijke en betrouwbare Kymco staat.
Iedere week heb ik ongeveer twee avonden tijd om bezig te zijn in de schuur, dus het zal niet zo snel gaan. Daarbij zijn er een hele hoop zaken die ik ook wil aanpakken zoals anti-roestbehandeling, kapotte kappen reparaties enz. Hiermee heb ik totaal geen ervaring en zal deze gaandeweg (door schade en schande) mezelf eigen moeten maken.

Het zou leuk zijn als u mijn vorderingen af en toe wil bijhouden. En wie weet, zie ik u met deze scooter op een tour.

Afbeelding
3 x
“Reizen is niet iets waar je goed in bent. Het is iets wat je dóet.”

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

http://www.brommerreizen.nl

Burt Munro

Re: Project G-Dink

Bericht#2 » 07 mar 2024, 20:19

Leuk project Ko ! Ik ben zelf ook altijd bezig met sleutelen , neem de tijd dat is t leukste.
Ook als je er in de toekomst mee onderweg bent en hem door en door kent omdat je hem
zelf gemaakt hebt en gecontroleerd. Dan heb je er het vertrouwen in , en dat rijdt het lekkerst !
Succes! :thup:
2 x
It's nice to be a Lunatic.

Ronin84

Bericht#3 » 07 mar 2024, 20:50

Klinkt als een leuk project Ko!
Ik ben benieuwd hoe lang je er daadwerkelijk voor nodig hebt.
Persoonlijk vind ik de projecten waarin ik veel kan leren altijd het leukste om te doen.
Succes met de voortgang :fbump:
2 x
Voor vrijheid op twee wielen hoef je niet hard te gaan.
Mijn Mash Fifty Euro4 project

Heinz

Bericht#4 » 07 mar 2024, 23:21

Heel leuk projectje. Die heb je snel weer aan de praat gekregen. :thup:

Ik heb mijn V-Click projectscooter net verkocht en zit nu ook over een 2t project na te denken. Maar dat zal nog even moeten wachten ivm een ander projectje... :slaap:
1 x

peter stupers

Bericht#5 » 08 mar 2024, 07:15

Ben even gaan lezen op jouw website, een leuk project Ko en ben benieuwd naar het volgende deel.
2 x
Groeten Peter.

KoKiem
Contacteer:

Bericht#6 » 22 apr 2025, 19:29

Het project G-Dink heb ik kunnen afsluiten. Het is allemaal wat anders gelopen dan ik van te voren verwacht had, maar plannen kunnen wijzigen evenals interesses.

De G-Dink is helemaal klaar en kan er een tijdje tegenaan. Gered van de sloop en weer helemaal opgebouwd. Het was een leuk en leerzaam project voor mij.

Inmiddels heb ik besloten dat het een tweede toerbrommer wordt zodat er nog wat kilometers op de teller bij kunnen komen. De G-Dink rijdt goed en zeer comfortabel. Ik heb het gevoel verder van het stuur af te zitten waardoor de beenruimte wat groter is. Het zadel zit niet beroert, maar anders dan de GranDink. Ik hoop er nog veel plezier aan te beleven.

https://youtu.be/W7wVJP_nft8?si=KDnDeF_HVmLXtCa2
1 x

50 cc in bezit: Kymco Gran Dink (2009), Kymco G-Dink (2014) en Honda NSC 50R (2017).
50 cc historie: Tomos Qaudro, Aprilia Amico, Benelli T50, Honda SS50, Berini M48, Zündapp CS50

Heinz

Bericht#7 » 23 apr 2025, 10:29

Zo te lezen was het toch nog best een flink project, maar je hebt hem netjes opgeknapt! :thumbsup:
2 x

Sprizzo
Contacteer:

Bericht#8 » 11 mei 2025, 12:08

De scooter is erg netjes geworden Ko!
Nu weer op zoek naar een nieuw project?
0 x
Sym Symphony ST E5 50cc (2023)

KoKiem
Contacteer:

Bericht#9 » 11 mei 2025, 19:35

Het volgende project wordt Mycko, mijn 2007 tweetakt GranDink. Volgend jaar een grote beurt met vernieuwen van aandrijving, draagrubbers en wat motorisch verder aan het licht komt. Reparatie van kappen en dan waarschijnlijk ook voorzien van nieuwe lak. Dus nog werk zat voor de winter.
0 x

Social Media

Terug naar “Revisie, technische aanpassingen en eigenbouw”