Voorvork reviseren grand dink 50s.

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#11 » 05 jul 2017, 22:22

Zoals jullie kunnen zien heb ik even de heftige berichtjes uit dit topic gehaald. We zijn hier om elkaar te helpen, niet om elkaar de tent uit te jagen. :cheers:

@Runner24 verdient onze aandacht, niet het verschil tussen een olieverversing of revisie.
2 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#12 » 05 jul 2017, 22:23

Jo&Marian schreef:Tja...hoe je het keert of went, reviseren is wel wat meer dan alleen olie verversen!

;) Jo

... En al helemaal als dat 400€ gaat kosten.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#13 » 05 jul 2017, 22:24

Wat dat betreft stelde je @bertocello wel gelijk de goede vragen.. Ben benieuwd naar de antwoorden.
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#14 » 05 jul 2017, 22:28

roadkill schreef:Kan natuurlijk ook gewoon aan de beurt zijn om de vorkolie te verversen, net als remolie, die hoor je ook om de twee jaar te verversen. Maar bijna niemand doet het...


Een beetje :offtopic: maar remolie verversen WUT. Als alles goed gaat is je remolie een afgesloten gebied. Net zoals je remolie nooit bij hoeft te vullen aangezien je dan toch ook je remblokken zou moeten verwisselen en de ruimte ook weer word opgevuld. Maar misschien heb ik ergens ooit iets gemist, so teach me more about it.
0 x

Gebruikersavatar
Runner24
Berichten: 126

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#15 » 05 jul 2017, 23:13

Allemaal bedankt voor de reacties.

De scooter had 12000 gelopen toen ik deze van mijn bedrijf overnam (ben zelf altijd de bestuurder geweest).
De scooter is toen weg geweest voor groot onderhoud op de kosten van de baas, toen is het fout gegaan ze hadden ook de cilinder vervangen en daarna liepen de krukas lagers er uit, met veel geruzie heeft mk parts ze moeten vervangen aangezien hun er mee bezig zijn geweest.
In eerste instantie hadden ze er een ander blok onder gezet die er niet uitzag en voor geen meter liep terwijl de afspraak was lagers vervangen, vandaar ruzie.
De scooter zelf heeft niet meer gereden als hij was, veel brandstof en olie gebruik en ander weggedrag
Ook bleek achteraf dat ze de remolie hadden vervangen door waarschijnlijk blok olie, het was iig geen remolie
De km stand is nu 19000 het blok loopt opzig goed geen rare geluiden wel wat trillingen bij vol gas.
De voor velg is iets wat al vanaf dag 1problemen geeft scooter was nieuw er is toen naar gekeken en konden niks vinden dat lag aan mij volgens mk parts.
Als ik nu met zn tweeën rijd is het duidelijk voelbaar dat er een slag in zit.
De voorvork moet idd nieuwe olie hebben hij is niet slecht maar ook niet goed.
Zelf kan ik redelijk sleutelen maar ook ik heb zo me grenzen de kappen er afhalen lukt alleen met de neus achterkappen krijg ik er niet vanaf.
Ook loop ik tegen een ander probleem aan, ik heb het idee dat de achterkant zwabert en om de haverklap me achter schokdemper lek is.
Als ik vol gas de brug afrijd voel ik hem bewegen aan de achterkant (zoeken).
Het subframe is volgens scooterport goed.
Al met al kan ik de scooter laten maken voor 400 of inruilen voor een nieuwe.
Als ik hem laat maken is dat inclusief andere velg, voorvork, en grote beurt.
Morgen ga ik nog naar een ander zaak in Vlaardingen om te kijken wat het daar ongeveer zal gaan kosten.

Mocht iemand suggestie of ideeën hebben hoor ik graag van jullie.

Jaimy
0 x

Gebruikersavatar
Spiekhout
Berichten: 28
Contacteer:

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#16 » 05 jul 2017, 23:17

ik onderhoud mijn eigen kymco
voorvork reviseren kost dan ongv 20 euro en wat eigen tijd
de rest doe ik ook vsnaartje lucht filter enzv
alleen de banden laat ik ergens anders om leggen voor 5 euro per band
de rest zijn alleen kosten voor onderdelen


Runner24 schreef:Beste scooter leden.

Zojuist ben ik bij scooterport geweest en die heeft snel even naar mijn grand dink gekeken.
Motorisch is hij gelukkig in orde en verder staat van de scooter is goed.
Er zijn wel wat dingen die moeten gebeuren, voorvork reviseren(nieuwe olie). Andere voor velg en een grote beurt.
Alles bij elkaar zou dit rond de 400 euro gaan kosten, valt redelijk mee maar blijft toch een hoop geld.

Is er iemand die hier verstand van heeft of een zeer goede monteur weet.

Alvast bedankt
0 x
Langste Toer tocht
Rondje Markermeer 166km

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#17 » 05 jul 2017, 23:38

Runner24 schreef:{knip}
Ook bleek achteraf dat ze de remolie hadden vervangen door waarschijnlijk blok olie, het was iig geen remolie
{knip}

Nee.... nee... like seriously... nee...

Runner24 schreef:De km stand is nu 19000 het blok loopt opzig goed geen rare geluiden wel wat trillingen bij vol gas.
De voor velg is iets wat al vanaf dag 1problemen geeft scooter was nieuw er is toen naar gekeken en konden niks vinden dat lag aan mij volgens mk parts.
Als ik nu met zn tweeën rijd is het duidelijk voelbaar dat er een slag in zit.

Wanneer de velg een slag lijkt te hebben, gaat het hier 9 vd 10 keer om een gewichtsprobleem of een kromme remschijf (maar dat voel je wel bij het remmen). Zijn er elke keer dezelfde banden op gegaan door dezelfde dealer? Zit er een extra metalen dopje op je ventiel? Zie je nog een dotje c.q. gekleurd rondje op je band, en zo ja, is dat ongeveer gelijk aan je ventiel? Indien er een extra metalen dopje op je ventiel zit; haal deze er eens af. Dan zou het wat minder moeten voelen.

Runner24 schreef:Ook loop ik tegen een ander probleem aan, ik heb het idee dat de achterkant zwabert en om de haverklap me achter schokdemper lek is.

Zwabbert als in links/rechtse beweging? Zo ja, dan zijn je silentblocks naar de gallemiezen.
Een verrotte schokdemper zorgt alleen dat je achterkant blijft dansen na een hobbel... en dat spreek ik uit ervaring; ik heb een tijd lang gereden met een twerkende GD :rlol: . Je veer zorgt dat je schokken worden opgevangen, echter moet die energie er ook weer uit. Dit blijft vrij lang doorgaan, een demper dempt letterlijk dit "schok"-effect.

Runner24 schreef:Morgen ga ik nog naar een ander zaak in Vlaardingen om te kijken wat het daar ongeveer zal gaan kosten.

Hele goede keus. Laat hen ook proefrijden om te kijken of zij een idee hebben wat er zoal verkeerd is.
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#18 » 06 jul 2017, 00:19

Een goede tweedehands velg heb je ook voor tussen de 20 en 30 euro...

Ik vind 400 wel heel erg veel voor het hele project incl onderdelen.

En voordat er een slag in een GD velg zit moet je wel een HELE harde klap ergens gemaakt hebben.

Zoals @MonsterlijkKPS zegt : eerder denk ik dan aan de remschijf. En je subframe rubbers wat zwabberen betreft. Het kan ook aan je band liggen trouwens. GD banden slijten schuin af, altijd (achter).

Een complete revisie van een voorvork lijkt me ook overdreven, dat is inderdaad zoals @Brute-Force dat beschrijft. Maar meestal is dat helemaal niet nodig tenzij de voorvork lek is en je al geruime tijd met veel te weinig of geen olie rondrijdt. Maar dat had je dan zeker wel gemerkt. Ik denk eerder dat @tomosje's suggestie dan de juiste is, eventueel met een nieuwe set stofrubbers.

Volgens je profiel zit je in Rotterdam. Als je wilt (en als je scoot dat haalt) kun je ook eens naar Den Haag of Leiden komen en dan kijken wij er even naar voordat je klauwen met geld gaat uitgeven. Naast @tomosje zijn @MonsterlijkKPS en ikzelf wel de GD experts hier denk ik ;-)

Die kappen zijn er zo vanaf, kunnen we je laten zien.

Alles wat je zelf GOED kunt doen (of leert doen), spaart je heel veel geld uit. Specialistisch werk moet je niet zelf aan gaan zitten rommelen. Maar dit allemaal is niet overdreven moeilijk of bijzonder.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#19 » 06 jul 2017, 06:18

FTrotsenburg schreef:
roadkill schreef:Kan natuurlijk ook gewoon aan de beurt zijn om de vorkolie te verversen, net als remolie, die hoor je ook om de twee jaar te verversen. Maar bijna niemand doet het...


Een beetje :offtopic: maar remolie verversen WUT. Als alles goed gaat is je remolie een afgesloten gebied. Net zoals je remolie nooit bij hoeft te vullen aangezien je dan toch ook je remblokken zou moeten verwisselen en de ruimte ook weer word opgevuld. Maar misschien heb ik ergens ooit iets gemist, so teach me more about it.



Ik ben ff het woord kwijt ,hydronogwat, maar houd in dat remolie nogal graag vocht aantrekt. Daardoor word het water gehalte in de olie steeds hoger wat de werking van de rem weer beinvloed.... Systeem is dan wel een gesloten systeem, maar niet luchtdicht en lucht bevat dus weer vocht, vandaar dat het verstandig is om om de twee jaar de remolie te vervangen.
1 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#20 » 06 jul 2017, 06:19

Runner24
Nee jongen, weg met die brommer. Hieraan zou ik zeker niks meer investeren. Zou je nog ooit met een gerust gemoed rijden als het iets verder weg moet zijn?
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Social Media

   

Terug naar “Revisie, technische aanpassingen en eigenbouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer