Voorvork reviseren grand dink 50s.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#21 » 06 jul 2017, 08:56

roadkill schreef:Ik ben ff het woord kwijt ,hydronogwat, maar houd in dat remolie nogal graag vocht aantrekt. Daardoor word het water gehalte in de olie steeds hoger wat de werking van de rem weer beinvloed.... Systeem is dan wel een gesloten systeem, maar niet luchtdicht en lucht bevat dus weer vocht, vandaar dat het verstandig is om om de twee jaar de remolie te vervangen.


Kijk, ik weet dan wel weer hoe dat heet. Hygroscopisch, die 4 jaar scheikunde op de middelbare school hebben toch best geholpen.

Maar ik vind het wel een goed punt ja, had ik nog niet over nagedacht. Maareh, als je na 2 jaar nog niet door je remschijfjes heen bent rem je volgens mij niet vaak.
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#22 » 06 jul 2017, 09:10

Remschijven verslijten niet door tijd maar door gebruik, namelijk rijstijl en kilometerstand.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#23 » 06 jul 2017, 09:11

Hoi
Nooit maar dan ook nooit met een tang in een inbusbout vrotten.
Bij gebrek aan sleutels ga je als volgt te werk .je meet de binnenmaat en haalt een goede bout met die kop en een aantal moeren die draai je inkaar en strak dit past on je inbus die je dan veilig kunt uitdraaien .
En ja vorkolie trekt vocht aan vervangen is simpel
Wel moet je weten of je een soepele of stuggere voorvork wil want olie is er in verschillende gradaties dit in combi met je veren
Er staat ook een handleiding in het technische gedeelte succes
Gr gerard bij vragen pb mij maar
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#24 » 06 jul 2017, 09:20

bertocello schreef:Remschijven verslijten niet door tijd maar door gebruik, namelijk rijstijl en kilometerstand.


Ik gebruikte ook het verkeerde woord, ik bedoelde remblokjes. En natuurlijk, maar volgens mij bij de hoeveelheid dat wij erop rijden zouden remblokjes er toch wel vrij snel doorheengaan. Ik moet eigenlijk naar mijn eigen kijken hoe ver die ongeveer zijn.
0 x

Gebruikersavatar
Amendoim
Easy Writer / STN Beheerder
Berichten: 5414

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#25 » 06 jul 2017, 10:10

bertocello schreef:Nee jongen, weg met die brommer. Hieraan zou ik zeker niks meer investeren. Zou je nog ooit met een gerust gemoed rijden als het iets verder weg moet zijn?



Het is een Grand Dink. Die doe je niet weg. Die zet je desnoods in je woonkamer :-)
0 x

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#26 » 06 jul 2017, 10:57

En anders zet @Amendoim hem wel in zijn woonkamer, er past er volgens mij precies nog een bij :schater: :schater:
2 x

Gebruikersavatar
Runner24
Berichten: 126

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#27 » 06 jul 2017, 15:00

Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp.

De schijfrem is gelukkig niet krom maar een nieuwe kan geen kwaat, het zit hem echt in de velg, ook na banden wisselen blijft het probleem het zelfde.
Het zoeken met de achterkant zit hem waarschijnlijk in de rubbers van het subframe.
Ik durf het wel aan om van Rotterdam naar den haag te rijden de scooter heeft me nooit laten staan gelukkig.

Hoewel ik zojuist in Vlaardingen ben geweest is het misschien ook mogelijk om de gd in te ruilen voor een symphony st, krijg dan wel een redelijk goede prijs terug.

De gd rijd opzig goed maar wel duur rond de 1 op 20.
Dus ik vraag me af het de gd nog wel waard is om te gaan repareren.
Ook nu er sprake is in Rotterdam om 2takt scooters te gaan verbieden.
Het lecht er net aan wat alles gaat kosten om te repareren maar dan ook alles repareren. Voorvork grote beurt, sudframe, achter schokdemper probeert ik te verhalen op garantie( is nog geen jaar oud), voorvelg metnieuwe schijf en blokken.
Eventueel spannings regelaar ivm zwakker worden verlichting tijdens remmen of richting aangeven.

Dus wat is het beste om te doen gd repareren of inruilen
0 x

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#28 » 06 jul 2017, 15:06

Met zo veel problemen zal je aan de gang blijven gaan, als geen interesse hebt in techniek en het gewoon als vervoermiddel wilt gebruiken, zou ik je aanraden om 'm (helaas) in te ruilen.
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#29 » 06 jul 2017, 17:26

Runner24 schreef:
Dus wat is het beste om te doen gd repareren of inruilen


Inruilen die Sloper... en zoals je al aangeeft .... Milieu beleid (toekomst ) Rotterdam .
0 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Voorvork reviseren grand dink 50s.

Bericht#30 » 06 jul 2017, 17:32

inderdaad zou liever een goede viertakt scooter kopen.
hier blijf je mee bezig en gerhard die imbus is niet zoals je denkt het is meer een dekseltje met imbus vertanding binnenin maar geen imbus past zeg maar denk zelfs dat het een of andere engelse maat is
roelf
0 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Social Media

   

Terug naar “Revisie, technische aanpassingen en eigenbouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

Aanmelden  •  Registreer