ONDERHOUD / REVISIE

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#41 » 17 okt 2017, 20:26

Oldy schreef:Wrap is ook met blanke tectyl behandeld. Hoop toch dat het spat water niet meer bij de bocht komt. Ga ook nog kijken of ik een spatlap onder de scooter kan maken om te voorkomen dat het spatwater tegen de voorkant van de uitlaat komt


Ik denk dat je met een stuk van een plastic vat of jerrycan (ik gebruik ze voor isopropylopslag) een heel eind komt.
Dat is dikke kwaliteit. Het is vormbaar en goed te popnagelen.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#42 » 17 okt 2017, 20:54

Het relais is inderdaad aangesloten op de wisselspanning. Echter ik heb eerst gemeten dat de wisselspanning niet boven de 14V komt. Waarschijnlijk komt dit door de cdi/spanningsregelaar en de weerstand die hier op zijn aangesloten. Als je goed kijkt of inzoomd zie je een diode met een elco zitten. Nu wordt mijn relais dus gevoed via de diode met gelijkstroom met een maximum van 13,4V De elco zorgt er voor dat relais niet gaat klapperen bij stationair toerental.
1 x

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#43 » 18 okt 2017, 21:26

Goed bezig. Aangesloten zoals het hoort. :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#44 » 20 okt 2017, 16:14

Zo vandaag de laatste aanpassingen zijn af. Het beugeltje om mijn spatbord aan de achterzijde te ondersteunen heb ik klaar. Op de bestaande houder heb ik op de pen schroefdraad getapt en daarmee schroef ik mijn zelf gemaakte beugeltje mee vast. Aan de achterzijde een boutje met een borgmoer houden het spatbord vast
Afbeelding
M'n dagverlichting had ik getest en vond het licht geflikker toch niet mooi :? Heb er nu een grotere elco ingezet en nu brandt het continue. Via een spanningsregelaar afgeregeld en staat continue op 11,97V.
Afbeelding
Zo de vakantie is morgen al over, kan morgen op m'n scooter naar het werk :)
2 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#45 » 20 mar 2018, 15:47

Zo we gaan weer verder met onderhoud/revisie. De achterdrager van m'n Sym is lelijk aan het worden.
Afbeelding
Vorig jaar al getracht om er aan te beginnen maar met géén mogelijkheid los te krijgen :taz:
Nu het beter weer gaat worden nog maar eens geprobeerd. Heb er een week over gedaan. Met kruipolie inspuiten en met een luchttol laten schrikken. Uiteindelijk 2 bouten kwamen er los. De laatste met een wringijzer los kunnen krijgen koste wel de kop van de bout maar ja hij is er uit en los. De achterdrager is gemaakt van aluminium en wanneer dit gaat corroderen is dit lastig te behandelen. Heb besloten om na het schuren deze te spuiten met alu/zink lak
Hopelijk blijft dit wel hechten
Afbeelding
Als de lak is uitgehard, dan definitieve lak er op. Wordt vervolgd
3 x
Groetjes Oldy :sct1:
Rijd Sym Symphony
Langste rit op één dag 319,5 km
van Alzey naar Krefeld via de Eifel (D) op 13 augustus 2018

Gebruikersavatar
Brute-Force
Berichten: 1150
Contacteer:

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#46 » 20 mar 2018, 21:19

Het beste is schoon en of nieuw aluminium eerst in de Ets Primer te spuiten voordat de laklaag er op gaat .
1 x
Gilera Road-Runner RST 2-takt -2013.. Beep-Beep!
Gilera MHR Speed 7T, The Red-Rockett.
Grand-Dink, The Mean-Machine -2012 : Eat My Dust, Edwin.

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#47 » 26 mar 2018, 11:18

Vandaag weer verder aan drager. Gespoten met vullende primer om oneffen heden te maskeren. Weer te vlug willen werken. Helaas enkele druipers :taz: Wanneer lak uitgehard is licht schuren met waterproof
Afbeelding
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#48 » 29 mar 2018, 20:25

Zo vandaag mooi weer hier dus éérst maar een ander klus gedaan. Ik heb een windscherm sinds najaar 2016 gemonteerd nu ik tourtjes maak. 'k Heb gelezen op het forum, zorg dat je net over je scherm heen kunt kijken. Heb ik dus gedaan. Nu had ik wel last van lucht wervelingen bij mijn helm waardoor het lijkt of het altijd hard waait. Nu had ik gezien dat hiervoor voorruit spoilers zijn. Nu vind Ik het persoonlijk oerlelijk :( , maar ja continue storm rond je helm is ook niet alles.
Afbeelding
Vorige week met mistig weer naar m'n werk. Ideaal de luchtstroom niet meer rond m'n helm. Echter ik zag niet veel van de weg, want ik kon er niet meer over heen kijken. Continue besloeg het scherm :taz: Het scherm inkorten is dus een oplossing. Van onder 1cm in het midden verwijderen gelijk met de glooiing van de stuurkap van m'n :sct1: . Terhoogte van de zaagsnede schilderstape geplakt om beschadiging en happen te voorkomen. Met een decoupeerzaag met fijne tandjes en de onderzijde beplakt met schilderstape van de decoupeerzaag om krassen op de plexiruit te voorkomen.
Afbeelding
Aan de bovenzijde 4cm ingekort en met een fijne vijl alles weer egaal gemaakt.
Afbeelding
Alles weer gemonteerd en nu kan ik er wel over heen kijken.
Afbeelding
:thumbsup:
Laatst gewijzigd door Oldy op 29 mar 2018, 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.
3 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#49 » 29 mar 2018, 21:34

Als ik je eerste foto zag maakte het niet uit of het mistig was, je keek toch de hele tijd recht tegen die beugel aan lijkt me......?

;-)
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: ONDERHOUD / REVISIE

Bericht#50 » 29 mar 2018, 21:40

Nou, dat viel wel mee, foto vertekent een beetje :neh!:
0 x

Social Media

   

Terug naar “Revisie, technische aanpassingen en eigenbouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

Aanmelden  •  Registreer