Hallo medeclubleden,
In dit topic wil ik jullie op de hoogte houden van schadeherstel na het onderuit gaan van mij en mijn scooter een kleine 3 weken geleden.
In onderstaande topic worden oorzaak en gevolg van mijn eenzijdig ongeval beschreven.
Persoonlijk letsel is aan het herstellen: alsof ik 2 dagen achtereen naar Walibi Flevo ben geweest en schaafwond hersteld wonderbaarlijk snel...
Tevens is in deze topic beschreven dat de helm is vervangen.
Onderuit gegaan met de scooter
In de topic hieronder is eerste schadeherstel beschreven: diepe krassen in het windscherm en gelijk dit scherm opgeleukt met clubsticker.
Verwijderen krassen in en sticker plakken op windscherm
Vandaag melde de dealer dat alle bestelde onderdelen binnen zijn, na begin deze week moeten mededelen dat alle gespoten (rood) onderdelen ongespoten (zwart) geleverd waren. Pech, die snel hersteld is...
Vanmiddag, na een slaaprust (ik heb deze week nachtdienst) de onderdelen opgehaald en uitgestald op de picknicktafel.
Een 4-tal schades zal ik herstellen zonder gebruikmaking van nieuwe onderdelen:
Hier zal ik met meerdere lagen zwarte glanslak de krassen vullen en na grondige droging en uitharding hiervan de plaats fijn schuren en polijsten.
Onderstaande schades zal ik gaan polijsten.
De rand van de rechter spiegel laat ik zoals hij nu is.
Bij klussen als deze kun je eigenlijk niet om een planning heen.
Morgen verwacht ik na enig slaaprust (vannacht dienst) en 2 vierkante meters straatwerk met het demonteren van de te vervangen onderdelen aan te vangen en een begin te maken met het monteren van nieuwe onderdelen. Naast het vervangen van onderdelen dient ook enig siermateriaal overgezet te worden op en in de nieuwe onderdelen.
De achterlichtunit zal ook gedemonteerd moeten worden en dan maak ik gelijk van de gelegenheid gebruik om met jullie te delen welke voorzieningen ik heb getroffen om deze unit condensvrij te houden. Tijdens de meting in Bussum heb ik de jonge eigenaar gesproken van een, eveneens rode, Piaggio New Liberty en heb gezien dat bij deze scooter de achterlichtunit vol condens was en weet nu zeker dat condensvorming bij mij niet excemplarisch is. Mijn vermoeden is dat het "volledig" waterdicht maken van de unit heeft gezorgd voor een membraanwerking... Uitleg volgt in een volgend schrijven, dan heb ik ook foto's om de uitleg te illustreren.
Zondag wil ik de klus afgerond hebben en als het mooie weer aanhoudt moet dit ook wel lukken...
Wordt vervolgd,
Vriendelijke groet,
Frans