Welke verf voor scooter frame?

Gebruikersavatar
axisissi_NL
Berichten: 293

Re: Welke verf voor scooter frame?

Bericht#11 » 16 okt 2017, 21:05

@Klapband poedercoaten ziet er natuurlijk heel mooi uit maar heeft als nadeel dat als er een steentje tegenaan komt dat er meteen een chip uit is.
De poedercoater uit zaandam zei tegen mij stralen en dan dik spuiten, wil je daarna nog een goede beschermlaag dan kan je als je out of the box denkt ook heel goed plasti dip gebruiken.
Dat spul blijft zelfs zitten op auto velgen :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
Remco1979
Berichten: 1000

Re: Welke verf voor scooter frame?

Bericht#12 » 16 okt 2017, 21:11

Stralen epoxy en dan steenslag coating klaar
0 x
Afbeelding
Vanaf 14-1-2018 bezitter Piaggio MP3 Sneeuwwitje 18304 km
27-5-2019 42028 km and counting
km record op 1 dag 476 km :thumbsup:
Vmax 150km/h+

Gebruikersavatar
Elyseo General
Berichten: 494

Re: Welke verf voor scooter frame?

Bericht#13 » 16 okt 2017, 22:29

Paratol,... erop en het roest nooit meer. Blijft wel zacht. Zit op schepen.
Maar ik raad je toch poedercoaten aan. Wordt magnetisch aangebracht en dekt het beste.
Kwaliteit in Chemie is duur.
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Welke verf voor scooter frame?

Bericht#14 » 17 okt 2017, 03:24

roadkill schreef:Goed scoonmaken en blanke tectyl, eventueel tectyl voor de ofshore gebruiken. Maar ga je jou manier doen is je garantie weg...


Er zit zoiezo geen garantie meer op die kisbee, het is een 2ehandse scooter.. Ik weet niet procies van blanke tectyl..

Maar normale tectyl is normaal alleen goed tegen steenslag..
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Welke verf voor scooter frame?

Bericht#15 » 17 okt 2017, 03:27

Scooter Forens Frans schreef:Mijn schoonvader komt uit de tuinbouw en zweert bij ijzer bij silolak...

Aangezien het frame nagenoeg onzichtbaar is als de scooter weer helemaal opgebouwd is, kan ik het jou ik wel ten zeerste aanbevelen. Alles wat hij ermee geschilderd heeft blijft roestvrij op de grens van grond en lucht.

Hieronder een link naar Tenco Silolak en wellicht bedoelde jij dat ook:
http://www.tenco.nl/default.asp?pageid= ... ail=130111

Daarnaast een pdf:
http://www.tenco.nl/_clientfiles/PDF/PI ... 1670637565

Vriendelijke groet,
Frans


Nooit gehoord van dat spul. Maar ben wel erg blij met deze tip, ziet er bruikbaar uit.. Ik ga eerst nog eens alle goede dingen tegen elkaar afwegen..
0 x

Gebruikersavatar
Klapband
Berichten: 791

Re: Welke verf voor scooter frame?

Bericht#16 » 13 apr 2018, 02:34

Zijn er mensen die misschien Rust oleum hebben gebruikt..

Ik twijfel nog tussen het spectrum verf van de action (kwa spuitbus kost het geen ene drol) en als het dan toch goede verf blijkt te zijn is het win-win.. Alleen als het naar 6maanden al weer slecht is, kan ik misschien beter rust oleum proberen..

Ik weet dat dat ook niet goedkoop is.. Maar vind het wel belangrijk dat het snel echt droog kan zijn..

Want naar het spuiten, moet het frame natuurlijk verplaatst worden, en dan kan ik er niet met me vingers eraan gaan zitten als het nog nat is (buiten kan het niet blijven staan i.v.m stof en regen)

Maar denk wel dat het belangrijk is dat er direct er een roestwerende primer erop moet.. Zodat het gestraalde frame niet direct al weer roest gaat vangen (dan heb ik al die tijd en gebruikte materiaal voor niks gebruikt)

Wil een van deze weken al beginnen, dus wilde graag de verf ook z.s.m in huis hebben.. Naar de action rijden is zo gedaan..

Dat rust oleum zal ik denk ik online ergens moeten bestellen.
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: Welke verf voor scooter frame?

Bericht#17 » 13 apr 2018, 07:08

Ik gebruikte vroeger Rustoleum om industrieele machines te spuiten, zonder primer rechtstreeks op zuiver staal. Verdund met 15% terpentine of white spirit.
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: Welke verf voor scooter frame?

Bericht#18 » 13 apr 2018, 07:32

Klapband schreef:Ik twijfel nog tussen het spectrum verf van de action (kwa spuitbus kost het geen ene drol) en als het dan toch goede verf blijkt te zijn is het win-win.. Alleen als het naar 6maanden al weer slecht is, kan ik misschien beter rust oleum proberen..

Ik weet dat dat ook niet goedkoop is.. Maar vind het wel belangrijk dat het snel echt droog kan zijn..

Want naar het spuiten, moet het frame natuurlijk verplaatst worden, en dan kan ik er niet met me vingers eraan gaan zitten als het nog nat is (buiten kan het niet blijven staan i.v.m stof en regen)

.


Droog betekent nog niet dat de lak is uitgehard he, action verf is wat mij betreft prima zeker voor het frame. Maar als je nou eens haken maakt waar aan je het frame hangt, kan je hem ook makkelijker spuiten en verplaatsen zonder het frame zelf aan te raken. Maar als je het frame buiten gaat spuiten zou ik er ook geen dure verf aan besteden want dan word het resultaat toch nooit 100%....
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3720

Re: Welke verf voor scooter frame?

Bericht#19 » 13 apr 2018, 07:34

Dus je zoekt goed sterke lak voor je frame en gaat denken over verf vd Action? :lol:
Sorry hoor...die spuitbussen zijn leuk voor een simpel koffertje (heb ik gedaan), maar om nou over goede lak te praten...nee!
1 x

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1760

Re: Welke verf voor scooter frame?

Bericht#20 » 13 apr 2018, 09:48

Heb zelf de Action verf geprobeerd, mijn suggestie; Don't.
Action verf (ook grond) is erg "waterig" en drupt als een malle. Het is te doen, maar prettig is anders. Als je het te verven onderdeel niet vrij kan ophangen (en draaien) is het helemaal frustrerend.

Dus ik ben verder gaan zoeken en heb verschillende spuitbussen geprobeerd. Eentje die toch erg goed (voor de prijs, 3,- per bus) uit de bus kwam is de Gamma "OK" spuitbus. De kleurstellingen zijn wat beperkt, maar daarentegen werkt het zo veel vlotter (en droogt sneller) dan die van de Action. Wil je een druppel? Moet je goed bezig zijn geweest :yahoo: . Kleine tip; neem wèl de grijze grondverf; deze werkt prettiger dan de witte.

Oh, en mijn velgen? Met die van OK gedaan :cheers: .
Afbeelding
1 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Social Media

   

Terug naar “Revisie, technische aanpassingen en eigenbouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron

Aanmelden  •  Registreer