navigatie steun maken/aanpassen

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: navigatie steun maken/aanpassen

Bericht#11 » 25 okt 2017, 19:14

Zo vanmiddag met de nieuwe opstelling gereden. Resultaat vind ik tegen vallen. De navigatie trilt niet meer, maar waggelt een beetje. Het scherm gaat tijdens het rijden een beetje heen en weer. Ook heb ik last van weerspiegelen bij een bepaalde lichtval met zonnig weer :|
Ga een andere opstelling bedenken. M'n gedachte is om een verbindingsstang te maken aan de spiegels en daarop m'n navigatiehouder op te maken.
Wordt vervolgd :arrow:
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2694

Re: navigatie steun maken/aanpassen

Bericht#12 » 25 okt 2017, 21:18

Weerspiegeling is eventueel op te lossen dmv een ontspiegelde folie, ze zijn er ook voor telefoons meen ik.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: navigatie steun maken/aanpassen

Bericht#13 » 25 okt 2017, 21:26

Spiegeling heb ik ook last van.
Toch vind ik mijn opstelling in het midden wel ok.
Had het eerst aan de linkerspiegel, maar ging ongemerkt naar links rijden als ik er naar keek; beetje gevaarlijk.
Ik heb nog geen perfecte oplossing gevonden.
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: navigatie steun maken/aanpassen

Bericht#14 » 26 okt 2017, 21:43

Oldy schreef:Ga een andere opstelling bedenken. M'n gedachte is om een verbindingsstang te maken aan de spiegels en daarop m'n navigatiehouder op te maken.
Wordt vervolgd :arrow:

Dit vind ik een interessant idee. Hier heb ik zelf ook aan zitten te denken, maar ik wacht schaamteloos af wat jouw oplossing gaat zijn. Dan kan ik wellicht verder bouwen onder het motto: Beter goed gejat dan slecht bedacht. :thumbsup:
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: navigatie steun maken/aanpassen

Bericht#15 » 26 okt 2017, 22:12

Oldy schreef: M'n gedachte is om een verbindingsstang te maken aan de spiegels en daarop m'n navigatiehouder op te maken.
Wordt vervolgd :arrow:

Da's precies zoals ik het heb gedaan, morgen foto's!
0 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: navigatie steun maken/aanpassen

Bericht#16 » 26 okt 2017, 22:20

Hier zijn ze uit mijn Symphony-map
Afbeelding
Afbeelding
2 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
M.L.
Voormalig STN Lid
Berichten: 2094

Re: navigatie steun maken/aanpassen

Bericht#17 » 26 okt 2017, 23:11

Welke onderdelen heb je daarvoor gebruikt?
0 x

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: navigatie steun maken/aanpassen

Bericht#18 » 27 okt 2017, 00:17

Ik heb enkele dagen geleden Bertocello, jouw idee gevonden op dit forum. Ga jouw bevestiging kopiëren en dan kijken hoe ik deze 2 punten met elkaar verbind. Voorkeur gaat uit naar aluminium profiel maar kan ook dat het platmetaal word. Ik moet eerst bepalen waar het exacte punt van mijn navigatie komt
0 x

Gebruikersavatar
bertocello
Berichten: 1678

Re: navigatie steun maken/aanpassen

Bericht#19 » 27 okt 2017, 13:02

Meatlove schreef:Welke onderdelen heb je daarvoor gebruikt?

Wat ik toevallig heb liggen. Hier 2 kabelklemmen , enkele boutjes M6 en een stuk buis van 1/2inch.
Om de houders op de buis te maken heb je Buisklemmen nodig en daarop ga je verder naar behoefte.
Op deze foto's heb ik een universele dubbele klem gemaakt die mijn drinkfles, zowel als mijn dure smartphone kan houden zonder dat ik ongerust wordt.
Gezien de buis in dit geval nogal wat lengte heeft kan ik makkelijk 4 houders naast elkaar monteren, eventueel met specifieke eigenschappen. Van originele Ran-mount tot Garmin of TomTom of zelfbouw.
Afbeelding
Afbeelding
1 x
Sym Symphony ST 50 4t- 120.000 km Actuele kilometerstand -120.244 km.

Gebruikersavatar
Oldy
Berichten: 823

Re: navigatie steun maken/aanpassen

Bericht#20 » 27 okt 2017, 17:03

Vandaag weer aan de slag gegaan om opnieuw een poging te wagen. Heb klemmetjes met rubber kunnen vinden zodat ik de spiegels stangen niet beschadigd.
Afbeelding
Tussen de spiegels een aluminium strip geplaatst en daarop mijn navigatie houder gemonteerd.
Afbeelding
Ik heb nu gekozen niet in het midden anders moest ik mijn digitale klok, spannings- en temperatuurmeter ook verplaatsen. 'k Heb voor rechts gekozen om er voor te zorgen dat ik tijdens het rijden eerder misschien naar rechts dan naar links de weg op ga. Met deze opstelling kan ik de navigatie nu ook platter of schuiner zetten om het spiegelen te verminderen.
Afbeelding
Met een proefrit blijkt het toch nog te trillen door de rubbers. Voorlopig houd ik dit zo want dit is alleen op klinker wegen :?
1 x

Social Media

   

Terug naar “Revisie, technische aanpassingen en eigenbouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer