Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#11 » 31 jan 2018, 19:34

Ik vrees dus dat de rdw dat niet weet.
Dat denk ik aangezien adam (en andere steden) het op het bj pakt. Terwijl de 2t uit 2015 nog steeds meer vervuilt als een 4t uit 2010 (voor zover ik weet).

Maar het kan zijn dat ik het fout heb, maar we kunnen het iig niet zelf zien bij de rdw. Daar staat bij een kentekencheck niet vermeld om welke E norm het gaat en welke motortechniek.
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2696

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#12 » 31 jan 2018, 19:42

Particulieren kunnen ook veel minder zien bij het rdw t.o.v. de overheid he. Ik kan via een kentekencheck bv niet zien wie de eigenaar is en op welk adres hij geregistreerd staat, de politie kan dat wel zien, of op gemeente niveau bijvoorbeeld parkeerterreur. Kijk eens naar Utrecht, als je daar met een net geimporteerde oldtimer ( dus met recent kenteken ) de binnenstad in rijd heb je een prent te pakken...
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#13 » 31 jan 2018, 19:47

roadkill schreef:Particulieren kunnen ook veel minder zien bij het rdw t.o.v. de overheid he.


Ja dat weet ik ook wel vrij zeker ja, maar dan blijft de vraag; waarom kiezen de steden ervoor om op bouwjaar te "begrenzen" en niet op uitstoot niveau en/of 2t/4t
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2696

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#14 » 31 jan 2018, 19:50

Ga je nu serieus vragen of we de denkwijze van ambtenaren kunnen uitleggen?????? Een goed gesprek met een amoebe over wereldvrede is makkelijker.... :lol2:
3 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
MonsterlijkKPS
Voormalig STN Lid
Berichten: 1762

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#15 » 31 jan 2018, 19:52

@FTrotsenburg meest makkelijke administratie met minst hqndmatig werk + ouder == lager E-motor niveau..
0 x
Afbeelding Afbeelding
01-01-2016 KMS: 11535 | KMS eind 2016: 22002 | KMS eind 2017: 34373
Gebroken koppelingsveer 22002 - 22735
16-01-2018: 34524
Eindstation 16-4-16


Eigen Linkjes:
Wintervoorbereiding - Carburateur blues - Led & disco Strips

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#16 » 31 jan 2018, 19:53

0 x

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3723

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#17 » 31 jan 2018, 19:55

roadkill schreef:D.e.t. is totaal niet van belang voor de milieu zone als de brommer is omgekeurd naar euro4 of elektrisch namelijk

Ja...en dat kan dus niet!
Een brommer kan 300% NIET omgekeurd worden naar euro4!
Een brommer is een euro4 of niet...daar kun je met een ander blok niks aan veranderen!
0 x

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2696

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#18 » 31 jan 2018, 20:00

Hang er een euro4 blok onder, en zorg dat ie aan de uitlaateisen voldoet dan word ie euro4. Waarom zou dat niet kunnen, je moet enkel aantonen dat het een euro4 blok is, en dat moet gewoon kunnen anders kunnen fabrikanten namelijk ook geen euro4 modellen uitbrengen...
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
Willem13
Voormalig STN Lid
Berichten: 115

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#19 » 31 jan 2018, 20:01

Klopt....wat op de COC verklaring staat daarmee wordt een scooter ingevoerd in Nederland of in een ander land van europeese unie.
o ja COC staat voor:Certificate Of Conformity (dit moet je bij je hebben bij het invoeren van een bromfiets of scooter)
Alle technische informatie staat hierop.
0 x

Gebruikersavatar
Willem13
Voormalig STN Lid
Berichten: 115

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#20 » 31 jan 2018, 20:03

roadkill schreef:Hang er een euro4 blok onder, en zorg dat ie aan de uitlaateisen voldoet dan word ie euro4. Waarom zou dat niet kunnen, je moet enkel aantonen dat het een euro4 blok is, en dat moet gewoon kunnen anders kunnen fabrikanten namelijk ook geen euro4 modellen uitbrengen...


Nope..
Wat op je COC verklaring staat daarmee wordt je scooter ingevoerd. en een COC verklaring wordt geleverd door je scooter fabrikant. je kan en mag een scooter best wel updaten alleen technisch gezien komt hij niet door de keuring heen omdat je COC verklaring niet klopt.
1 x

Social Media

   

Terug naar “Revisie, technische aanpassingen en eigenbouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

Aanmelden  •  Registreer