Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Gebruikersavatar
Micha
Berichten: 1152

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#21 » 31 jan 2018, 20:27

Na een lang en zwaar bedenkelijk en veranderlijke gedachten gangen en discussie bepalende factoren in het hedendaagse milieu gevoelige en prikkelende zwanenzang is het doen besluiten voor het ontheffen van de daarvoor bestemmende verbrandings- eenheid te executeren en daarvoor een door zoogdier aangedreven eenheid te installeren en de daarvoor bij behorende elektrieke ondersteunig er bij te voegen. Deze hierbij dan te aanbieding brengen bij de daarvoor zichzelf trooneisende instelling om een dan algehele ontheffing aan te vragen voor diens allerhande euro gebieden.
2 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#22 » 31 jan 2018, 20:31

FTrotsenburg schreef:
roadkill schreef:Particulieren kunnen ook veel minder zien bij het rdw t.o.v. de overheid he.


Ja dat weet ik ook wel vrij zeker ja, maar dan blijft de vraag; waarom kiezen de steden ervoor om op bouwjaar te "begrenzen" en niet op uitstoot niveau en/of 2t/4t


Ik kan merken dat je nog redelijk naïef bent op het gebied van "politieke streken en poetsen".
Als je al bijna 40 jaar in het Oostblok komt heb je leren denken in complotten.
Ik ben er best goed in geworden, al zeg ik het zelf.

De gemeente "Sodom & Gomorra" bekeurt op bouwjaar omdat dat meer oplevert en minder omslachtig is.
Er werd net al geschreven dat de gemiddelde BOA niet ziet aan een scooter of ie euro 4 is of niet. Zelfs al hangt er een rookpluim van 8 meter achter.
Dus wat doe je dan als gemeente? Je neemt de weg van de minste weerstand en geeft de BOA handvatten. Te weten de kentekencheck. Een kentekenplaat liegt niet. Bouwjaar fout=scooter fout.
Niet denken; vooral niet denken... bonnenboekje pakken en je salaris bij elkaar schrijven.
Net zo simpel als plotselinge veranderingen van de maximum snelheid. Dat is echt niet gedaan voor de verkeersveiligheid, maar om meer boetes te kunnen uitschrijven.
Als je tegen de 50 loopt (*kuch*) begin je te zien wat voor vieze spelletjes er gespeeld worden....
4 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2696

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#23 » 31 jan 2018, 20:43

Willem13 schreef:
roadkill schreef:Hang er een euro4 blok onder, en zorg dat ie aan de uitlaateisen voldoet dan word ie euro4. Waarom zou dat niet kunnen, je moet enkel aantonen dat het een euro4 blok is, en dat moet gewoon kunnen anders kunnen fabrikanten namelijk ook geen euro4 modellen uitbrengen...


Nope..
Wat op je COC verklaring staat daarmee wordt je scooter ingevoerd. en een COC verklaring wordt geleverd door je scooter fabrikant. je kan en mag een scooter best wel updaten alleen technisch gezien komt hij niet door de keuring heen omdat je COC verklaring niet klopt.


Daarom moet ie ook herkeurd worden, dan is het officieel. Waarom zou dat niet kunnen, motoren kunnen worden teruggekeurd naar brommer, auto's naar trekkers, je kan een 8 cilinder in een Aygo hangen, echt zolang het aan weetelijke en veiligheidseisen vlldoet is het geen probleem. Misschien is het financieel allemaal niet niet erg verantwoord maar het kan wel.

Neem de Clio van mijn dochter, een 1,2 benzine, kan ik gewoon een diesel ingangen, eventueel nog wat aanpassingen aan remmen en ophanging. Dan kan ik daarmee naar het rdw en als alles veilig word bevonden ( en de uitstoot is goed) dan kom ik terug in een officiele diesel. Officieel zal elke verandering aan je brommer die dus niet strookt met de coc opnieuw gekeurd moeten worden door het rdw, daarom heet het ook een herkeuring.
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2696

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#24 » 31 jan 2018, 20:48

stoyanov schreef:
FTrotsenburg schreef:
roadkill schreef:Particulieren kunnen ook veel minder zien bij het rdw t.o.v. de overheid he.


Ja dat weet ik ook wel vrij zeker ja, maar dan blijft de vraag; waarom kiezen de steden ervoor om op bouwjaar te "begrenzen" en niet op uitstoot niveau en/of 2t/4t


Ik kan merken dat je nog redelijk naïef bent op het gebied van "politieke streken en poetsen".
Als je al bijna 40 jaar in het Oostblok komt heb je leren denken in complotten.
Ik ben er best goed in geworden, al zeg ik het zelf.

De gemeente "Sodom & Gomorra" bekeurt op bouwjaar omdat dat meer oplevert en minder omslachtig is.
Er werd net al geschreven dat de gemiddelde BOA niet ziet aan een scooter of ie euro 4 is of niet. Zelfs al hangt er een rookpluim van 8 meter achter.
Dus wat doe je dan als gemeente? Je neemt de weg van de minste weerstand en geeft de BOA handvatten. Te weten de kentekencheck. Een kentekenplaat liegt niet. Bouwjaar fout=scooter fout.
Niet denken; vooral niet denken... bonnenboekje pakken en je salaris bij elkaar schrijven.
Net zo simpel als plotselinge veranderingen van de maximum snelheid. Dat is echt niet gedaan voor de verkeersveiligheid, maar om meer boetes te kunnen uitschrijven.
Als je tegen de 50 loopt (*kuch*) begin je te zien wat voor vieze spelletjes er gespeeld worden....


Nou ga ik ook al hard richting die snelheid in jaren, maar ik zie door de complotten de domheid niet meer ( of ik ben gewoon regeltjes moe dat kan natuurlijk ook)
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
roadkill
Berichten: 2696

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#25 » 31 jan 2018, 21:02

Btw volgens mij zou @MelvinLX150 nog een keer op het werk kijken of er verschil in motornummers tussen een euro4 en oudere blokken zit. Zou zomaar een typenummer verandering in zitten, zeg dat een gy6 (euro laag) in euro4 variant bijvoorbeld gy7 of gz6 gaat heten, dit zal waarschijnlijk ook terug te vinden zijn in het serienummer van het motorblok, waarmaa dan weer bij het rdw kan worden aangetoond dat er een euro4 motor is ingebouwd ( en ga er maar vanuit de het rdw al precies weet aan welke nummers ze dit kunnen herkennen)
0 x
Lucifer en Plan B

Ik heb geen facebook, ik heb een leven!

Life without Michiel is like a broken pencil, pointless...

Het mooiste schilderij dat ik ooit zag bleek achteraf een spiegel te wezen

Gebruikersavatar
MelvinLX150
Berichten: 1733

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#26 » 01 feb 2018, 07:20

roadkill schreef:Btw volgens mij zou @MelvinLX150 nog een keer op het werk kijken of er verschil in motornummers tussen een euro4 en oudere blokken zit. Zou zomaar een typenummer verandering in zitten, zeg dat een gy6 (euro laag) in euro4 variant bijvoorbeld gy7 of gz6 gaat heten, dit zal waarschijnlijk ook terug te vinden zijn in het serienummer van het motorblok, waarmaa dan weer bij het rdw kan worden aangetoond dat er een euro4 motor is ingebouwd ( en ga er maar vanuit de het rdw al precies weet aan welke nummers ze dit kunnen herkennen)


Mijn excuses.

Is nog steeds gy6 139qmb blok.

Verschil euro2 en euro4 zit o
In elektronica en aandrijving.
0 x
:sct1:

Gebruikersavatar
Delight
Voormalig STN Lid
Berichten: 3723

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#27 » 01 feb 2018, 09:02

Ik wil het nogmaals wel proberen uit te leggen...

De vertegenwoordiger van Sym en mijn dealer kwamen met het volgende.
Een scooter heeft een typegoedkeuring.
Die keuring betreft de volledige scooter en niet enkel het motorblok.
Bij die volledige typegoedkeuring krijgt hij de vermelding euro2, 3 of 4.
Dit gaat dus (nogmaals) om de volledige scooter die voldoet aan de gestelde eisen!

Een euro2 scooter waar een “zogenaamd” euro4 blok is onder gezet, is nog steeds GEEN euro4 scooter en zal dat ook nooit worden!
Dit kan ook niet, omdat (zoals Melvin ook al aangaf) het niet alleen het motorblok betreft maar ook de elektronica er mee te maken heeft.
De cdi en aanverwante artikelen werken mee aan het euro4 systeem.
Vervolgens zou je je scooter dus eigenlijk opnieuw voor een typegoedkeuring moeten gaan aanbieden.

Zou je het überhaupt allemaal op je oude scooter kunnen monteren en rijklaar krijgen, komen je kosten zo hoog uit incl keuring dat je beter gewoon een nieuwe scooter had kunnen kopen!

Afbeelding
1 x

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#28 » 01 feb 2018, 09:17

En stel dat je nou, net als @Bjorn een euro 0 scooter voorziet van injectie... en je valt daarmee misschien wel ruimschoots binnen de gestelde normen van euro 3 of 4?
Je laat daarmee zien dat je van goede wil bent. En misschien wel beter dan goede wil.
Ik weet het niet of dat zo is, ik zoek alleen een metafoor om het ongelijk van de overheid aan te tonen, zoals ik dat ook heb aangetoond bij de Kymco New Dink (alle monoshock geveerde scooters trouwens, maar daarover een andere keer meer).
Zeg het maar?
Ik ben er van overtuigd dat menig hobbyist tot betere resultaten kan komen dan een gemiddelde fabrikant, aangezien de laatste alleen maar denkt vanuit het oogpunt "winst" en er dus zo min mogelijk tijd en moeite in wil steken.
Alles draait om poen...
0 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#29 » 01 feb 2018, 09:23

neem een frame van een g dink zet er een viertakt euro vier blokje onder haal het chassis nummer er uit zet dat ding op de post naar polen laat er een chassis nummer in slaan voor de poolse rdw met euro 4 verklaring..
haal hem weer op geef die poolse dealer 200 euro rij er mee naar de rdw laat hem testen kost je dus 1 scooter dat ding gaat helemaal naar de kloten vervolgens kan je op dat type nummer zoveel bouwen als je wilt,
en hoppa je hebt een euro vier polska kymco g dink. fabriek opgericht kost je een paar duizend euro..
ja andere naam inderdaad dat moet anders blijft het gewoon een kymco euro??
2 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
stoyanov
Voormalig STN Lid
Berichten: 3621

Re: Een nieuw blok op een oldtimer voor nieuwe D.E.T.

Bericht#30 » 01 feb 2018, 09:45

tomosje schreef:neem een frame van een g dink zet er een viertakt euro vier blokje onder haal het chassis nummer er uit zet dat ding op de post naar polen laat er een chassis nummer in slaan voor de poolse rdw met euro 4 verklaring..
haal hem weer op geef die poolse dealer 200 euro rij er mee naar de rdw laat hem testen kost je dus 1 scooter dat ding gaat helemaal naar de kloten vervolgens kan je op dat type nummer zoveel bouwen als je wilt,
en hoppa je hebt een euro vier polska kymco g dink. fabriek opgericht kost je een paar duizend euro..
ja andere naam inderdaad dat moet anders blijft het gewoon een kymco euro??


Ik ruik kansen.
Business opportunity?
1 x
Chapter Alphen aan den Rijn
Record op 1 dag: 285 KM
Zuinigheidsrecord: 1:54,7
Kymco Like (pekelfiets)
Kymco New Dink
The Bronze Adonis

Social Media

   

Terug naar “Revisie, technische aanpassingen en eigenbouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

Aanmelden  •  Registreer