(TIPS GEV))Tassen of koffers bevestigen (CR - RAW50)

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2905

(TIPS GEV))Tassen of koffers bevestigen (CR - RAW50)

Bericht#1 » 08 jul 2018, 10:26

Ik ben vanplan om op de RAW50 Koffers te gaan zetten

ik had al een idee om geen zij beugels extra er op te kopen
Maar dit op een andere manier op te lossen ....

maar omdat ik een QUICK RELEASE SYSTEM wil zal ik niet onder de zij beugels uitkomen denk ik :nono1:



het idee er achter was simpel gewoon je koffers vast maken aan je achter spatboord door middel van 2 stangen
Deze vastmaken met vlinder moeren en dan de tassen hangend aan de Sissybar beugel (zijkant)

Nu heeft Dirk Overbeeke zich net aangemeld als nieuwe lid en daar had hij op zijn Mash 50 ook een soort gelijke constructie
er op zitten

Afbeelding

mijn idee was het al om het vast te maken aan mij oude kentekenplaat beugels ( dat was ook een van de redenen dat ik mijn kenteken wat lager heb zitten.
Afbeelding

Ik ben van plan om soort gelijke koffers er op te zetten als dat kuikentje heeft .....
en dan ook nog met een topkoffer er op

een beetje deze look

Afbeelding

dus dat word eerst nog even zo'n ding halen

https://www.scooteraccessoires.nl/produ ... caferacer/

maar waar ik nog tegen aan loopt is dat de koffers er snel eraf gehaald moeten worden ivm het weg zetten in de kelder
ivm de draai die ik anders niet kan maken ..

Als er mensen zijn die hier al oplossingen voor hebben ... Of zal ik alleen gaan voor een topkoffer ?
persoonlijk vind ik die zij koffers mooier , het maakt van je CR een tour motor .. bedoel brommer ( we draaien de rollen gewoon eens om , ipv een Tourmotor ( brommer) om bouwen naar een CR , gaan we nu een CR naar een tour ombouwen :schater:
Ach zo blijven we bezig :-)

maar 2 dingen die belangrijk zijn :
1 ze moeten snel verwijdert kunnen worden ( dus koffers met een QUICK RELEASE SYSTEM )
2 en er moet nog iemand makkelijk achter op kunnen

Dus als iemand nog ideeën heeft

Ojaa het prijskaartje moet ook wel leuk blijven ( misschien ook kijken naar tweede hands kofferset of topkoffer )
en dan overspuiten naar rood zwart ( zelfde kleur als mijn RAW50 )
zwarte koffers en rode topkoffer lijkt me wel wat maar dat is voor later een zorg
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Dirk Overbeeke

Re: Tassen en koffers bevestigen (CR - RAW50)

Bericht#2 » 08 jul 2018, 10:39

Hoi ravw,
De koffers die ik op mijn mash heb zitten zijn origineel van Mash incl de beugels.
Heb alleen de knipperlichten naar achter verplaatst.
De beugel steken vrij ver uit, en is zeker geen oplossing als je de tassen makkelijk wil verwijderen.



Gr Dirk
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2905

Re: Tassen en koffers bevestigen (CR - RAW50)

Bericht#3 » 08 jul 2018, 10:46

Dirk Overbeeke schreef:Hoi ravw,
De koffers die ik op mijn mash heb zitten zijn origineel van Mash incl de beugels.
Heb alleen de knipperlichten naar achter verplaatst.
De beugel steken vrij ver uit, en is zeker geen oplossing als je de tassen makkelijk wil verwijderen.

Gr Dirk


daarom ook twee stangen had ik in mijn gedachten die vast zitten aan de koffers maar met een vlinder moer aan het oude gedeelte van mijn kenteken plaat
zie foto hier boven

En ik wil ook zorgen dat mijn knipperlichten blijven waar ze nu zitten dus daar moet ik ook rekening mee houden dat de koffers meer uitsteken ( ps moet hoeven geen grote koffers te zijn ... als er maar een slot en wat klein spul in passen zo als jassen en wat drinken en eten :-)

meer voor dag tourtjes alleen de topkoffer moet wel zo zijn dat daar 2 helmen in kan :-)
want dat is ook iets wat ik aan het bedenken ben om gewoon een brede topkoffer te nemen
dan hoef ik denk ik geen zij koffers er op en kan hij we naar binnen
aan zo iets denk ik ook aan
( als ik alleen rijd heb ik genoeg ruimte voor wat spullen en ga je samen dan kan je de beide helmen weg doen als je ergens bent

Afbeelding

dus daarom zit ik nog even te denken hoe of wat ... maar alleen een topkoffer zal de prijs wel drukken

al met al denk denk ...... twijfel twijfel
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
tomosje
Voormalig STN Lid
Berichten: 3943

Re: (TIPS GEV))Tassen of koffers bevestigen (CR - RAW50)

Bericht#4 » 08 jul 2018, 10:58

hoi zeg ik weet natuurlijk niet of dit op de cr of raw past maar kappa heeft voor de 125cc mash een kant en klare zet met ook zo een soort verbindbeugel er aan
ik heb zelfs wel de product nummers

voor die 125 cc en het schijnt dat de 50 cc exact het zelfde frame heeft.

dit zijn de nummers voor topkoffer drager zijkoffers en eventueel bevestiging voor een hoger windscherm

kappa KR9200

kappa KL9200

scherm bevestigings kit =02skitk
hoop dat je er wat aan hebt.
roelf
1 x
kymco g dink grey lady wolf

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
FTrotsenburg
Voormalig STN Lid
Berichten: 2275
Contacteer:

Re: (TIPS GEV))Tassen of koffers bevestigen (CR - RAW50)

Bericht#5 » 08 jul 2018, 11:15

@ravw Een topkoffer waar 2 full face helmen in passen is een heel grote koffer hoor. Bijvoorbeeld een shad sh48
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2905

Re: (TIPS GEV))Tassen of koffers bevestigen (CR - RAW50)

Bericht#6 » 08 jul 2018, 11:26

FTrotsenburg schreef:@ravw Een topkoffer waar 2 full face helmen in passen is een heel grote koffer hoor. Bijvoorbeeld een shad sh48


weet het , iets van 47 liter minimaal, maar ook gelijk goed voor ruggensteun voor de (toekomstige) bijrijder :-)
je weet maar nooit dus dan maar gelijk goed doen

zo iets achter op zou heel mooi wezen :-)

Afbeelding

maar dan nog wel even mijn zadel laten aanpassen

:beauty:
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: (TIPS GEV))Tassen of koffers bevestigen (CR - RAW50)

Bericht#7 » 08 jul 2018, 12:22

Hoi vriend als je koffers wilt monteren met een goed systeem od brommer stuur mij dan even een p b .
Maar maak geen steun aan je kentekenplaat het kan het niet hebben .ben voor rolinda ook bezig .word een mooi frame waar het kwik relaese systeem opkan gr gerard .ps ik heb voor de liefhebbers 2 ketting wielen 56 tands een voor de luxury een voor de base in zeer goede staat .voor info pb me
1 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2905

Re: (TIPS GEV))Tassen of koffers bevestigen (CR - RAW50)

Bericht#8 » 08 jul 2018, 12:31

gerard lift schreef:Hoi vriend als je koffers wilt monteren met een goed systeem od brommer stuur mij dan even een p b .
Maar maak geen steun aan je kentekenplaat het kan het niet hebben .ben voor rolinda ook bezig .word een mooi frame waar het kwik relaese systeem opkan gr gerard .ps ik heb voor de liefhebbers 2 ketting wielen 56 tands een voor de luxury een voor de base in zeer goede staat .voor info pb me


zal ik zeker doen , over die tandwielen maak daar even een topic over er worden best wel wat tandwielen gezocht ( ik heb ze al , het is wachten op de Ketting ( dealer heeft een te smalle ketting besteld dus daar is het op wachten dat hij de goede heeft ) en dan gaat die er onder ( CDI 53 ) zit er al in)


maar ik zal je wel even een PB sturen ..

groetje s Raoul

PS heb je ze teveel die tand wielen of ben je terug naar de standaard maat ? of nog groter ?
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Gebruikersavatar
gerard lift
Berichten: 1277

Re: (TIPS GEV))Tassen of koffers bevestigen (CR - RAW50)

Bericht#9 » 08 jul 2018, 12:34

Eh ik heb een andere aanpassing iets met cc .s
0 x

Gebruikersavatar
ravw
Berichten: 2905

Re: (TIPS GEV))Tassen of koffers bevestigen (CR - RAW50)

Bericht#10 » 08 jul 2018, 12:36

gerard lift schreef:Eh ik heb een andere aanpassing iets met cc .s



nou even in het Nederlands iets met wat ???
0 x
Afbeelding

DAGRECORD : 102 Km.
MAANDRECORD: 1000 Km.

Social Media

   

Terug naar “Revisie, technische aanpassingen en eigenbouw”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

Aanmelden  •  Registreer